וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המתיחות בירושלים: קרי יגיע היום לירדן

שר החוץ של ארה"ב ייפגש עם מלך ירדן עבדאללה וידון עמו בהסלמה בבירה וכן במצב באזור. ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו תקף את ישראל: דבר לא יעצור אותנו מלהגן על מסגד אל-אקצא"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בהגיעו לירדן 10 בספטמבר 2014. רויטרס
ייפגש עם המלך עבדאללה. ג'ון קרי/רויטרס

לנוכח ההסלמה באזור: שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי יגיע היום (רביעי) לביקור בירדן, שם ידון עם המלך עבדאללה במתיחות בירושלים ובהר הבית - כך נמסר ממחלקת המדינה. קרי ישוחח עם עבדאללה גם על המצב באזור ועל המאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). הוא ישהה בממלכה יומיים ומשם יטוס לאיחוד האמירויות הערביות.

בתוך כך, תקף אתמול ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו בחריפות את ישראל. "דבר לא יעצור את טורקיה מלהגן על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא" הצהיר והזהיר את ישראל מ"התקפה" חדש על המקומות המקומות הקדושים. "מכאן, אני קורא פעם נוספת לישראל ולמנהיגיה האכזריים – אל תעזו להמשיך בהתקפות נגד ירושלים ואל-אקצא. אפילו אם כולם יישארו שקטים, ממשלת טורקיה לא תעמוד מנגד. הקול התקיף ביותר נגד החיילים הישראלים שמכתימים את אל-אקצא שייך לנו".

עוד בוואלה! חדשות:
בכירים בישראל: "אבו מאזן לא נכנס לעזה כי הוא חושש מחמאס"
בשל המתיחות בירושלים: קרי יגיע היום לירדן
נתניהו לערביי ישראל: "אל תיסחפו להסתה, אתם שווי זכויות"

אחמט דאווטאולו - שר החוץ של טורקיה. 2013. AP
"אל תעזו להמשיך בהתקפות נגד ירושלים ואל-אקצא" ראש ממשלת טורקיה/AP

גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הטיח אתמול בישראל האשמות קשות, במהלך עצרת לציון עשר שנים למותו של יאסר עראפת. הוא אמר כי פעולותיה מוליכות את האזור ואת העולם למלחמת דת הרסנית. הוא קרא לממשלה הישראלית "לחדול מן הפרובוקציות שהיא מבצעת", והדגיש כי ירושלים תישאר בירתה הנצחית של פלסטין. "נמשיך להגן על המקומות הקדושים ונשאיר את אנשינו שם", אמר. אבו מאזן הבהיר כי זוהי זכותם של הפלסטינים ש"לא יאפשרו למתנחלים ולחיילי צה"ל לטמא את המקומות הקדושים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לאלימות הגואה בירושלים וברחבי הארץ והבהיר כי "נפעל בתוקף נגד ההסלמה ונגד מחוללי הטרור". "זו מערכה שנמשכת מאז קום המדינה, ועוד קודם לכן. אנחנו ננצח את הטרור גם הפעם", פתח את דבריו בנאום שנשא מלשכתו שבירושלים. "כינסתי את שרי הקבינט ועדכנתי אותם בהחלטות שהתקבלו עם כל גורמי הביטחון. הצעדים כוללים: תגבור הכוחות בשטח ברחבי הארץ, הריסת בתים, יד קשה וענישה מוגברת נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה, קנסות להורים לילדים ולנערים שזורקים אבנים, פעולה להוצאה מחוץ לחוק נגד המתסיסים בירושלים ועוד".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
נתניהו קרא לערביי ישראל: "אל תיסחפו אחרי ההסתה". לשכת העיתונות הממשלתית
"אבו מאזן מפיץ שקרים" בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

בעקבות התסיסה הגוברת גם בתחומי ישראל, פנה ראש הממשלה לאזרחי ישראל הערבים ואמר: "אל תיסחפו אחרי פעולת ההסתה ואחרי מיעוט מתלהם. אתם אזרחים שווי זכויות ושווי חובות - והחובה הראשונה של כל אזרח היא לכבד את החוק".

נתניהו הטיל על יו"ר הרשות אבו מאזן את האחריות למצב ואמר כי הוא לא שותף למאמץ, אלא להיפך - הוא "הוכיח היום עד כמה הוא חסר אחריות". "הוא מפיץ שקרים כאילו אנחנו רוצים לשנות את הסטטוס קוו במקומות הקדושים – זהו שקר וכזב". עוד האשים את אבו מאזן כי הוא "מלבה את הרוחות במקום להגיע אותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully