וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בישראל: "אבו מאזן לא נכנס לעזה כי הוא חושש מחמאס"

12.11.2014 / 0:33

בקהילה הבינלאומית קיוו לראות את אנשי הפתח לוקחים אחריות על רצועת עזה אחרי "צוק איתן", אולם גורמים בכירים בישראל מודים: עזה היא מלכודת לאבו מאזן, יש לו רק מה להפסיד

איש הזרוע הצבאית של חמאס בתלבושת הסוואה חוגג ברחובות שג'אעיה שבעזה בסיום מבצע צוק איתן, 27 באוגוסט 2014. AP
איש הזרוע הצבאית של חמאס בעזה אחרי "צוק איתן"/AP

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אינו מעוניין להכניס את אנשיו לרצועת עזה ולקחת אחריות על המצב ברצועה, מכיוון שהוא חושש להיכנס לעימות עם חמאס - כך מאשימים גורמים בכירים בישראל. אחד הגורמים אמר אתמול (שלישי) לוואלה! חדשות כי "אבו מאזן מפחד לקחת אחריות על עזה. התקווה הגדולה של הקהילה הבינלאומית, לראות אותו נכנס לעזה אחרי 'צוק איתן', לא מתממשת בינתיים".

הסיבה העיקרית לחוסר הפעלתנות של יו"ר הרשות בעזה, מסבירים בישראל, היא הבנה שאין לו כרגע את היכולת לכפות את מרותו על חמאס.

עוד ידיעות בנושאים פלסטיניים
אבו מאזן: נפנה למועצת הביטחון שתכיר בפלסטין כבר החודש
אווירה של אינתיפאדה: הרע ביותר עוד לפנינו
"הבטן הרכה": מפגעים בודדים שיכולים להפוך לגל עכור

לדברי גורם ישראלי בכיר, "אם אנשי הביטחון שלו נכנסים לעזה והזרוע הצבאית של חמאס ממשיכה לעשות ככל העולה על רוחה, נתניהו יטיל את האשמה עליו. אם לעומת זאת אנשיו ינסו להתעמת עם חמאס, סביר להניח שהם יפסידו, במיוחד באווירה הנוכחית בה הרחוב הפלסטיני מקצין עמדות ונחסף אחר חמאס".

איסמעיל הניה שיצא מהבונקר בעזה אחרי מבצע צוק איתן. אוגוסט 2014. רויטרס
ראש ממשלת חמאס לשעבר הנייה חוגג אחרי מבצע "צוק איתן" בעזה/רויטרס

בשורה התחתונה, מודים בירושלים, לאבו מאזן יש אך ורק מה להפסיד מקבלת אחריות על מעברי הגבול ועל סוגיות הביטחון ברצועה. כאשר התסריטים האפשריים הם להפוך לשוטר של ישראל או להפוך לשעיר לעזאזל שלה, אבו מאזן בוחר לא להחליט. בינתיים, יו"ר הרשות צופה מהצד בהתפתחויות וממתין לראות כיצד המבצע הברוטלי של מצרים ליצירת חיץ בין עזה לסיני ישפיע על מעמדו של חמאס.

בתום מבצע "צוק איתן" התחזקה כאמור השאיפה שהרשות הפלסטינית תתחיל באופן הדרגתי להחזיר לסמכותה את רצועת עזה, וראש ממשלת הרשות, ראמי חמדאללה, אף נכנס לביקור ברצועה לראשונה מאז 2007. אולם בישראל העידו כי מלבד אותו ביקור סימבולי, לא חל כל שינוי ביחסי הכוחות בעזה. בימים האחרונים אף הונחו מטעני חבלה ליד בתיהם של בכירי פתח ברצועה, והארגון ביטל את העצרת שתכנן לקיים במלאות עשור למותו של יאסר ערפאת.

לפנייה לכתב – amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:33)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יו"ר הלשכה המדינית של החמאס חאלד משעל ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. AP, Getty images, עיבוד תמונה
יו"ר הרשות אבו מאזן ויו"ר הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל/עיבוד תמונה, AP, Getty images

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully