וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי למנוע עצרת לערפאת: "חמאס פוצץ בתי אנשי פתח בעזה"

7.11.2014 / 9:06

סדרת פיצוצים התרחשה בכמה בתים של בכירי התנועה ברצועה. נגרם נזק אך לא נמסר על נפגעים בנפש. באופן רשמי, בחמאס התנערו מהמעשה ואף גינו אותו, אולם האצבע מופנית כלפי הארגון. פתח: "זו פעולת טרור"

הניה יצא מהבונקר ל"נאום ניצחון": "הכנה לשחרור ירושלים". רויטרס
החשד המידי מצביע על אחריות של חמאס לפיצוצים. הנייה/רויטרס

במהלך הלילה (שישי) אירעה סדרת פיצוצים בבתיהם של כמה מבכירי תנועת פתח ברצועת עזה. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים הפיצוצים התרחשו בו-זמנית וגרמו לנזק לבתים של הבכירים, אך לא לנפגעים בנפש. החשד ברצועה הוא כי חמאס הוא שעומד מאחורי ביצוע המעשה, וזאת במטרה להרתיע את אנשי פתח מלקיים בשבוע הבא את העצרת השנתית לזכרו של יאסר ערפאת. פתח פרסם כרוז, שלפיו מדובר בפעולת טרור.

הפיצוצים הלילה מגיעים בניגוד מוחלט להצהרות מצד בכירים בפתח וחמאס על פיוס ואחדות בין הארגונים. דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, ניסה להתנער מהמעשים ואמר כי "חמאס מגנה בחריפות את הפצצתם בתי אנשי פתח ברצועה. אנו קוראים למנגנוני הביטחון לחקור ולהעמיד לדין את המעורבים". דבריו של אבו זוהרי נועדו להרגיע את השטח, ולקדם את מגמת האחדות בין הצדדים, בהמשך לביקורו של ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, שהגיע יחד עם שרי ממשלת האחדות לרצועת עזה, לישיבת ממשלה מיוחדת, לראשונה מ-2007.

"אני עומד על אדמת רצועת עזה, עזה היא כתובתה של העמידה האיתנה ושל הכבוד", הכריז אז. הוא הדגיש את הצורך באחדות הלאומית ובסיום הפילוג בין חמאס ופתח. "נצעד מאוחדים לשמירה על עזה", אמר, "לא ניתן לנתק את עזה ולבודד את יושביה".

עוד בוואלה! חדשות:
דליפת אמוניה בשרון: כבאי נהרג ו-21 נפגעו
רקטה שוגרה לעבר ישראל ונפלה בשטח הרצועה
תפילות יום השישי בהר הבית: המשטרה מתגברת כוחות

ראש ממשלת האחדות הפלסטינית, ראמי חמדאללה, במהלך ביקורו ברצועת עזה, 09 באוקטובר 2014. רויטרס
ראמי חמדאללה מגיע לעזה, בחודש שעבר/רויטרס

פתח וחמאס הקימו את ממשלת האחדות שמורכבת ממומחים בחודש יוני האחרון, אך מאז היא לא הצליחה כמעט לתפקד. יו"ר הרשות, אבו מאזן, איים לפרק אותה והאשים את חמאס שהוא מקיים "ממשלה מקבילה" כשליט בפועל של רצועת עזה. חמאס, מצדו, האשים את הרשות בכך שהיא מסרבת לשלם את משכורות עשרות אלפי הפקידים של הארגון ברצועה.

אולם, בחודש שעבר מסרו גורמים בפתח ובחמאס לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הושגה "פריצת דרך" במגעים ביניהם, אשר תאפשר לרשות הפלסטינית לשלוט ברצועת עזה ולשלם את המשכורות של 45 אלף פקידי חמאס ברצועה. "זאת ממשלה של כל הפלסטינים", אמר אז בכיר פתח, עזאם אל-אחמד.

ואכן, בשבוע שעבר קיבלו 24 אלף פקידים אזרחיים של ממשלת חמאס ברצועת עזה 1,200 דולר כל אחד, לאחר קרוב לשנה שבה רובם כלל לא קיבלו שכר. התשלום הועבר מקטאר לממשלת האחדות בגדה המערבית, ועבר דרך ישראל לפקידים בעזה.

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully