וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: נפנה למועצת הביטחון שתכיר בפלסטין כבר החודש

11.11.2014 / 16:44

בנאום לציון עשר שנים למות ערפאת אמר יו"ר הרשות כי אם ההצעה תיפול, הרשות תבקש להצטרף לארגונים הבינלאומיים ולבית הדין הפלילי הבינלאומי. את חמאס האשים אבו מאזן בכך שהוא מסכל את שיקום הרצועה

יו"ר הרשות, אבו מאזן, במהלך נאום שנשא בטורקיה, 18 ביולי 2014. AP
יפנה לאו"ם כבר החודש. אבו מאזן/AP

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע היום (שלישי) כי בכוונת הרשות הפלסטינית לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כבר החודש, כדי להעביר שם החלטה המכירה במדינת פלסטין בגבולות 1967. בנאום שנשא בעצרת לציון עשר שנים למותו של יאסר ערפאת, אמר אבו מאזן כי במקרה שהבקשה הפלסטינית תיכשל - אם למשל ארצות הברית תטיל וטו על ההחלטה, הרשות תבקש להצטרף לשלל הארגונים והאמנות הבינלאומיים, ובכלל זאת תחתום על אמנת רומא, כך שתוכל להצטרף לבית הדין הפלילי הבינלאומי.

במקביל, תקף אבו מאזן גם את חמאס. הוא האשים אותו בניסיון לפוצץ את בתי בכירי הפתח ברצועת עזה בסוף השבוע שעבר, והאשים את הארגון בכך שהוא מסכל את שיקומה של רצועת עזה, ואינו מעוניין באחדות הפלסטינית.

עוד בנושא המדינה הפלסטינית
שר החוץ הדני לוואלה!: "אין קשר בין ביטחון להתנחלויות"
ח"כ טיבי טס לספרד כדי לקדם ההצבעה להכרה בפלסטין
אחרי בריטניה ושוודיה: "צרפת תצביע על הכרה בפלסטין"

גם מישראל לא חסך יו"ר הרשות ביקורת, ואמר כי פעולותיה מוליכות את האזור ואת העולם למלחמת דת הרסנית. הוא קרא לממשלה הישראלית "לחדול מן הפרובוקציות שהיא מבצעת", והדגיש כי ירושלים תישאר בירתה הנצחית של פלסטין. "נמשיך להגן על המקומות הקדושים ונשאיר את אנשינו שם", אמר. אבו מאזן הבהיר כי זוהי זכותם של הפלסטינים ש"לא יאפשרו למתנחלים ולחיילי צה"ל לטמא את המקומות הקדושים".

בטקס היו נוכחים גם אנשי הפלג החרדי הקיצוני "נטורי קרתא" שהניפו דגלי פלסטין ושלטים שעליהם נכתב: "פלסטין לפלסטינים" ו"שחררו את פלסטין". אבו מאזן אמר כי נטורי קרתא עומדים לצד העם הפלסטיני, וכי זוהי הוכחה ש"ניתן לחיות יחדיו כשכל צד חי על פי אמונתו".

ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא דאעש. רויטרס
תכיר בפלסטין? מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

אחד מדוברי חמאס, מושיר אל-מצרי, גינה את הדברים של אבו מאזן ואמר כי בכוונת הארגון "לרדוף את אבו מאזן באמצעות הפיוס הפלסטיני". אולם פרשנים בעזה, כמו גם בכירים משני הארגונים, מסכימים כי למעשה הפיוס או האחדות הפלסטינים אינם רלוונטיים עוד. לדברי הפרשנים הללו אין שום שינוי בפועל בעזה - חמאס ממשיך לשלוט במצב ברצועה והממשלה של רמי חמדאללה אינה בעלת הריבונות בשטח.

בכיר בפתח אמר היום לוואלה! חדשות כי מאחורי הפיצוץ של בתי בכירי ארגונו ברצועה, עומד פלג בתוך חמאס שרוצה לטרפד את הפיוס. לדברי הבכיר, בראש הפלג הזה עומד פתחי חמאד, שר הפנים לשעבר, ועמו כמה מראשי הזרוע הצבאית של חמאס. הבכיר ציין שרוב הפיצוצים נעשו בצפון הרצועה ולא בדרומה, באזורים שבה בולטת שליטתו של חמאד ואנשיו בנעשה בשטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תושבים חוזרים לביתם בבית חאנון אחרי הכרזת הפסקת האש ברצועת עזה – 27 באוגוסט 2014. רויטרס
לפי אבו מאזן, חמאס מפריע לשיקום הרצועה./רויטרס

שר החוץ אביגדור ליברמן הגיב על דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית ואמר: "במלאות עשר שנים למותו של ערפאת אנו רואים כי אין שום הבדל בינו לבין אבו מאזן. שניהם שונאי יהודים המאמינים בטרור ומקדמים טרור. ההבדל היחיד הוא שאבו מאזן מסוכן יותר כי הוא יודע להסוות את פרצופו האמיתי טוב יותר".

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully