וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בריטניה ושוודיה: "צרפת תצביע על הכרה בפלסטין"

סוכנויות הידיעות

5.11.2014 / 11:40

הסחף נמשך: אחרי שהפרלמנט הבריטי אישר הצעה המכירה במדינה פלסטינית, גם הבית התחתון בפרלמנט הצרפתי צפוי לעשות כן, "כדי לסייע בהשגת הסדר קבע בסכסוך הישראלי-פלסטיני"

האסיפה הלאומית בפריז - הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתיץ. אוקטובר, 2011. AP
יצביע על הכרה בפלסטין. הבית התחתון בפרלמנט הצרפתי/AP

הפרלמנט הצרפתי יצביע בקרוב על הכרה בפלסטין כמדינה – כך דיווחה הבוקר (רביעי) סוכנות הידיעות הצרפתית. לפי הדיווח, חברי מפלגת השלטון, המפלגה הסוציאליסטית, יגישו בקרוב את ההצעה, שתעלה להצבעה באסיפה הלאומית, הבית התחתון בפרלמנט, שבו נהנית המפלגה מרוב. לפי נוסח ההצעה המוצעת, כפי שצוטט בדיווח, האסיפה הלאומית תקרא לממשלת צרפת "להשתמש בהכרה בפלסטין ככלי להשגת הסדר קבע בסכסוך בין ישראל לפלסטינים".

לקריאה נוספת
שר החוץ הצרפתי: "נכיר בפלסטין - בלי קשר למשא ומתן"
שוודיה הכירה רשמית בפלסטין; אבו מאזן: "החלטה אמיצה"
בית הנבחרים הבריטי הצביע בעד הכרה בפלסטין

שר החוץ וסגן רה"מאביגדור ליברמן, נפגש עם שר החוץ של צרפת, לורן פביוס. נובמבר 2012. עומר מירון
רוצה להכיר בפלסטין, אך מחכה לעיתוי המתאים. פביוס/עומר מירון

לפי הדיווח, ביום רביעי הקרוב יקיימו חברי האסיפה העומדים מאחורי ההצעה פגיה עם שר החוץ לורן פביוס ועם סנאטורים סוציאליסטים, שמבקשים להגיש הצעה דומה גם לבית העליון בפרלמנט. בחודש שעבר התייחס פביוס לנושא ההכרה בפלסטין, וציין כי ארצו תהיה מחויבת לעשות כן בסופו של דבר, אך ציין כי ברצונו לבחור את העיתוי המתאים לעניין, כך שיהיה בעל השפעה של ממש.

ההצעה עשויה לעלות להצבעה בתוך שבועות, ואף שהיא לא צפויה להשפיע על מדיניות החוץ הצרפתית באופן מידי, היא תהיה בבחינת אקט סמלי משמעותי, שכן צרפת לא תהיה המעצמה האירופית הראשונה שהפרלמנט שלה מכיר בפלסטין. רק לפני כמה שבועות אישר הפרלמנט הבריטי הצעה דומה, שקראה "להכיר במדינה פלסטינת לצד מדינת ישראל, כדי לסייע בהשגת פיתרון שתי המדינות דרך משא ומתן".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שרת החוץ של שבדיה מרגוט וולסטרום. AP
ממשלתה כבר הכירה בפלסטין. שרת החוץ השוודית וולסטרום/AP

בעוד שההצעה הצרפתית וההכרזה בריטית הן הכרזות פרלמנטריות ללא תוקף מחייב, בשוודיה כבר התקבל צו המכיר בפלסטין. שרת החוץ של שוודיה, מרגוט וולסטרום, הודיעה אז כי "מדובר בצעד חשוב שמאשר את זכויות הפלסטינים להגדרה עצמית". בכך הפכה שוודיה למדינה הראשונה החברה באיחוד האירופי המקבלת החלטה שכזו. בעקבות המהלך, הודיע שר החוץ אביגדור ליברמן על החזרתו לישראל של השגריר בשוודיה, יצחק בחמן, לצורך התייעצויות. הוא גם ביקר את וולסטרום, ואמר כי על ממשלתה "להבין שהיחסים במזרח התיכון מורכבים יותר מרהיט להרכבה עצמית של איקאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully