וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לערביי ישראל: "אל תיסחפו להסתה, אתם שווי זכויות"

ראש הממשלה התייחס לגל הטרור והאלימות ואמר כי על מנת להשיב את השקט יתוגברו הכוחות ברחבי הארץ, ייהרסו בתי מחבלים ויוטלו קנסות. על אבו מאזן: הוא אינו שותף למאבק בטרור

צילום: לע"מ, רויטרס, עריכה: מתן חדד

"נפעל בתוקף נגד ההסלמה ונגד מחוללי הטרור": בצל התגברות האירועים הלאומניים בימים האחרונים, שהגיעו אתמול לשיא בשני פיגועים רצחניים בתל אביב ובאלון שבות - התייחס אמש (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו למצב הביטחוני המידרדר ופירט את הפעולות שבכוונת הממשלה לנקוט על מנת להשיב את השקט.

"זו מערכה שנמשכת מאז קום המדינה, ועוד קודם לכן. אנחנו ננצח את הטרור גם הפעם", פתח את דבריו בנאום שנשא מלשכתו שבירושלים. "כינסתי את שרי הקבינט ועדכנתי אותם בהחלטות שהתקבלו עם כל גורמי הביטחון. הצעדים כוללים: תגבור הכוחות בשטח ברחבי הארץ, הריסת בתים, יד קשה וענישה מוגברת נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה, קנסות להורים לילדים ולנערים שזורקים אבנים, פעולה להוצאה מחוץ לחוק נגד המתסיסים בירושלים ועוד".

בעקבות התסיסה הגוברת גם בתחומי ישראל, פנה ראש הממשלה לאזרחי ישראל הערבים ואמר: "אל תיסחפו אחרי פעולת ההסתה ואחרי מיעוט מתלהם. אתם אזרחים שווי זכויות ושווי חובות - והחובה הראשונה של כל אזרח היא לכבד את החוק".

נתניהו הטיל על יו"ר הרשות אבו מאזן את האחריות למצב ואמר כי הוא לא שותף למאמץ, אלא להיפך - הוא "הוכיח היום עד כמה הוא חסר אחריות". "הוא מפיץ שקרים כאילו אנחנו רוצים לשנות את הסטטוס קוו במקומות הקדושים – זהו שקר וכזב". עוד האשים את אבו מאזן כי הוא "מלבה את הרוחות במקום להגיע אותן".

2,500 לוחמים מתגברים את הכוחות ביהודה ושומרון

בתגובה לדברי נתניהו אמרה יו"ר מרצ, זהבה גלאון, כי ראש הממשלה עצמו הוא לא פרטנר. "בעוד שיד ימינו מפנה אצבע בהאשמה בהתססה, יד שמאל היא זו שמתסיסה. במקום להרגיע את הרוחות באמצעים של פיוס והידברות, ראש הממשלה מלהיט את הרוחות באמצעות ענישה קולקטיבית", אמרה.

בהתאם להערכות המצב הביטחוניות, השלים צה"ל את תגבור הכוחות ביהודה ושומרון בשלושה גדודים ובסך הכל ב-2,500 לוחמים נוספים, וזאת במטרה לאבטח טרמפיאדיות, צירים מרכזיים ואזורים הומי אדם. מדובר בין היתר בגדוד 51 מחטיבת גולני, בגדוד שריון ובלוחמי יחידת אגוז. נוסף אליהם נפרשו כוחות מבית הספר למקצועות החי"ר של זרוע היבשה ופלוגות נוספות של משמר הגבול. גורם ביטחוני מסר כי בשלב זה אין הוראות על משימות התקפיות.

אותו גורם ציין כי בהתאם לדבריו של נתניהו, אין כוונה להפר את האיזון בשטח אלא להרתיע מפגעים בודדים מלפעול נגד חיילים ואזרחים, לשבש פעילות טרור עממית ולמנוע הפרות סדר המוניות.

היחידות שהועברו לגדה מצטרפות לנוכחות של גדוד הסיור של חטיבת הנח"ל, לגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים וליחידת דובדבן שנמצאות במצב כוננות מוגברת לאפשרות של הסלמה.

עוד על גל הפיגועים
נקבר החייל שנהרג בפיגוע: "איך לקחו לנו אותו?"
"המחבל שוכב ליד גיבור, ומנסים להציל את חיי שניהם"
"מודל הוותיקן": היוזמה להשבת השקט להר הבית

נוכח האירועים, קיים אתמול שר הביטחון משה יעלון הערכת מצב במפקדת חטיבת עציון. הוא העריך כי גל הטרור הנוכחי עוד רחוק מסיום - אולם הוסיף שישראל לא תיתן למצב להימשך. "אנחנו נמצאים בעיצומה של הסלמה, שהתחילה מאירועים בהר הבית לפני שבועות ספורים, התפשטה לירושלים, ליהודה ושומרון וגם למקומות אחרים בארץ, כולל לצערנו גם בקרב ערביי ישראל", אמר יעלון לעיתונאים. "אנחנו לא ניתן להסלמה הזאת להתפתח".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בגוש עציון. רויטרס
"ננצח את הטרור גם הפעם". כוחות צה"ל בגוש עציון אחרי הפיגוע אתמול/רויטרס

יעלון ציין כי מערכת הביטחון פועל מתוך הנחה שצפויים פיגועים נוספים. "מאחר שהאווירה היא של הסתה ושל הסלמה, כל מי שהעלה על דעתו לבצע פיגוע, להפוך לשהיד כפי שהם קוראים לזה, עלול לעשות מעשה וכתוצאה מזה אנחנו נראה עוד אירועים מהסוג הזה", אמר השר.

יו"ר הרשות אבו מאזן מצדו חזר והאשים אתמול את ישראל במצב. לדבריו, פעולותיה של ישראל "מוליכות את האזור ואת העולם למלחמת דת הרסנית". בטקס לציון עשור למותו של יאסר ערפאת ברמאללה, הוסיף אבו מאזן כי על ממשלת ישראל "לחדול מן הפרובוקציות שהיא מבצעת". שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיב בצהריים לדברים הללו ואמר כי "אין שום הבדל בין ערפאת לאבו מאזן" וכי "שניהם שונאי יהודים המאמינים בטרור ומקדמים טרור". לדבריו, ההבדל היחיד בין השניים הוא ש"אבו מאזן מסוכן יותר כי הוא יודע להסוות את פרצופו האמיתי טוב יותר".

לפניות לכתבים
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully