וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבר החייל שנהרג בפיגוע: "איך לקחו לנו אותו?"

סמ"ר אלמוג שילוני, שנדקר אתמול למוות בידי מחבל פלסטיני בדרום תל אביב, הובא למנוחות בחלקה הצבאית בהר הרצל. "היה לי לב אחד ועכשיו יש לי חצי", אמר אחיו התאום, סהר

צילום: עומר מירון, עריכה: מתן חדד

בבית העלמין הצבאי בהר הרצל הובא היום (שלישי) למנוחות סמל-ראשון אלמוג שילוני בן ה-20 ממודיעין, שנרצח אתמול בדקירות סכין בידי מחבל פלסטיני בסמוך לתחנת רכבת ההגנה שבתל אביב. "איך זה קרה לנו, איך לקחו לנו אותו", נפרדה ממנו זוגתו. שילוני הותיר אחריו זוג הורים, אח תאום ושני אחים קטנים. על מותו הוא הועלה בדרגה.

"הגעתי אתמול הביתה, חיפשתי אותך ישן, אבל... אבל לא", אמר מעל קברו של שילוני, אחיו התאום סהר. "אני לא אשכח את החיוך המדהים שלך. איזה אח היית. איך התקדמת, איך נהיית המפקד הכי טוב בעולם. הבן הכי טוב בעולם, הנכד הכי טוב בעולם. תמיד רק נותן ועוזר ולא מצפה לכלום. אני חושב שהדבר היחידי שאוכל לקחת ממך, זה את הכוח שלך להחזיק מעמד, כי אני יודע שאתה עומד למעלה עכשיו ואומר 'תהיו חזקים. אני בסדר, טוב לי'. אבל לנו לא טוב. לנו קשה. רק תעזור לנו מלמעלה. תחזיק אותנו. היה לי לב אחד ועכשיו יש לי חצי לב שבור. אני אוהב אותך אח שלי".

שילוני נפצע תחילה אנושות מדקירות המחבל נור א-דין אל-חאשיה, בן 18, שוהה בלתי חוקי משכם. הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר, ושם הצליחו להחיותו. עם זאת, כעבור כמה שעות, שבמהלכן ניסה הצוות הרפואי להציל את חייו, הוא מת מפצעיו.

"מכיוון שאנחנו תאומים, זה כאב שאי אפשר להכיל, והוא לא נקלט", ספד לו אחיו סהר. "זה אחי, הנשמה השנייה שלי", אמר. "ביום חמישי האחרון הוא דיבר איתי, שלח לי תמונות כשהוא צוחק ומחייך. זה אדם שרק ידע לתרום לכולם". החשוד ברצח - שנפצע פצעים קלים, שוחרר היום מבית החולים איכילוב שבתל אביב, והועבר לחקירת השב"כ.

עוד על גל הפיגועים
יעלון בעקבות הפיגועים: "יש להיערך לאפשרות של הסלמה"
תיעוד: המרדף אחרי המחבל שרצח את אלמוג
אבו מאזן: "פעולות ישראל יובילו למלחמת דת הרסנית"

הלוויה של סמל ראשון אלמוג שילוני הר הרצל 11.11.14. נועם מושקוביץ
משפחתו של שילוני מעל קברו, היום/נועם מושקוביץ
הלוויה של סמל ראשון אלמוג שילוני הר הרצל 11.11.14. נועם מושקוביץ
הלוויה של סמל ראשון אלמוג שילוני הר הרצל 11.11.14/נועם מושקוביץ

"אנחנו נמצאים בעיצומה של הסלמה, שהתחילה מאירועים בהר הבית לפני כבר שבועות ספורים, התפשטה לירושלים, ליהודה ושומרון וגם למקומות אחרים בארץ, כולל לצערנו גם בקרב ערביי ישראל", אמר היום שר הביטחון יעלון בתום הערכת מצב שקיים בחטיבה המרכזית עציון. "אנחנו לא ניתן להסלמה הזאת להתפתח".

יעלון ציין כי מערכת הביטחון פועל מתוך הנחה שצפויים פיגועים נוספים. "מאחר שהאווירה היא של הסתה ושל הסלמה, כל מי שהעלה על דעתו לבצע פיגוע, להפוך לשהיד כפי שהם קוראים לזה, עלול לעשות מעשה וכתוצאה מזה אנחנו נראה עוד אירועים מהסוג הזה", אמר השר. "הנחת העבודה שלנו תמיד צריכה להיות מחמירה, וזה אומר שאנחנו צריכים להיערך לאפשרות של הסלמה. אנחנו כבר מכירים את זה שברגע שפיגוע דריסה מצליח אז כנראה שיבוא אחריו פיגוע דריסה נוסף, או פיגוע דקירה מצליח אז כנראה יבוא אחריו פיגוע דקירה נוסף. לכן אנו מתגברים את הכוחות כדי להביא לנוכחות יותר גדולה ולפעילות יותר אינטנסיבית כדי למנוע את זה".

הלוויה של סמל ראשון אלמוג שילוני הר הרצל 11.11.14. נועם מושקוביץ
הלוויה של סמל ראשון אלמוג שילוני הר הרצל 11.11.14/נועם מושקוביץ
נור א-דין אל-חאשיה, מחבל בפיגוע דקירות ברכבת ההגנה יוצא מבית חולים איכילוב 11.11.14. גדי סגל, מערכת וואלה! NEWS
המחבל אל-חאשיה משוחרר מבית החולים/מערכת וואלה! NEWS, גדי סגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully