וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "פעולות ישראל יובילו למלחמת דת הרסנית"

בנאום שנשא בטקס לציון עשור למותו של יאסר ערפאת, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי על ממשלת ישראל "לחדול מן הפרובוקציות שהיא מבצעת". ליברמן: "אבו מאזן שונא יהודים ומקדם טרור"

יו"ר הרשות, אבו מאזן, במהלך נאום שנשא בטורקיה, 18 ביולי 2014. AP
האשים את חמאס בפיצוץ בתי בכירים בפתח בשבוע שעבר. אבו מאזן/AP

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר היום (שלישי) כי פעולותיה של ישראל מוליכות את האזור ואת העולם למלחמת דת הרסנית. בטקס לציון עשור למותו של יאסר ערפאת ברמאללה, הוסיף אבו מאזן כי על ממשלת ישראל לחדול מן הפרובוקציות שהיא מבצעת. הוא הדגיש כי ירושלים תישאר בירתם הנצחית, וכי הם ימשיכו להגן על המקומות הקדושים להם ולהשאיר את שומריהם שם. הוא אמר כי זוהי זכותם וכי לא יאפשרו למתנחלים ולחיילי צה"ל לטמא את המקומות הקדושים להם.

בנאומו התייחס אבו מאזן גם להסלמה ביחסים עם חמאס והטיל עליו את האחריות על פיצוץ בתי בכירים בארגון פתח בעזה בשבוע שעבר. הוא הוסיף כי בהתנהגותו משבש חמאס את שיקום הרצועה ומוכיח כי הוא לא מעוניין בפיוס ובאחדות לאומית.

בטקס היו נוכחים גם חברי נטורי קרתא. הם הניפו דגלי פלסטין ושלטים שעליהם נכתב: "פלסטין לפלסטינים" ו"שחררו את פלסטין". אבו מאזן אמר כי נטורי קרתא עומדים לצד העם הפלסטיני, וכי זוהי הוכחה כי ניתן לחיות יחדיו כשכל צד חי על פי אמונתו.

עוד בוואלה! חדשות:
יעלון בעקבות הפיגועים: "יש להיערך לאפשרות של הסלמה"
שגריר ישראל בירדן: "המתיחות בהר הבית מסכנת את השלום"
ישראלית מת"א נלחמת בדאעש: "הכורדים – כמו היהודים"
"לקרוע את גבעתי": צפו בסרטון החדש של חמאס
אווירה של אינתיפאדה: הרע ביותר עוד לפנינו - פרשנות

שר החוץ אביגדור ליברמן בכנס של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה. כפיר בולוטין, מערכת וואלה! NEWS
"אבו מאזן מסוכן מערפאת". שר החוץ אביגדור ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, כפיר בולוטין

שר החוץ אביגדור ליברמן הגיב על דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית ואמר: "במלאות עשר שנים למותו של ערפאת אנו רואים כי אין שום הבדל בינו לבין אבו מאזן. שניהם שונאי יהודים המאמינים בטרור ומקדמים טרור. ההבדל היחיד הוא שאבו מאזן מסוכן יותר כי הוא יודע להסוות את פרצופו האמיתי טוב יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מסיורו במקום הפיגוע אתמול בגוש עציון ובחטמ"ר עציון,נובמבר 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון בחטמ"ר עציון, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

שר הביטחון משה יעלון התייחס היום לשני הפיגועים אתמול בגוש עציון ובתל אביב ולמתיחות בכלל בתקופה האחרונה, ואמר כי "אנחנו נמצאים בעיצומה של הסלמה". "ההסלמה החלה מאירועים בהר הבית לפני כבר שבועות ספורים, התפשטה לירושלים, ליהודה ושומרון וגם למקומות אחרים בארץ, כולל לצערנו גם בקרב ערביי ישראל", כך אמר יעלון לעיתונאים בתום הערכת מצב שקיים בחטיבה המרכזית עציון. "אנחנו לא ניתן להסלמה הזאת להתפתח".

יעלון הסביר כי במסגרת הניסיון להרגיע את השטח, נעשות גם פעולות שנתפסות כפרובוקציות בהר הבית. "אני מקווה שהפעילות הזאת תביא כמה שיותר מהר לרגיעה בשטח", אמר שר הביטחון. בהקשר של המתיחות סביב הר הבית אמר יעלון כי הוא, ראש הממשלה והנשיא פועלים בניסיון לשכנע פוליטיקאים להימנע בעת הזו מלעלות להר הבית. "כמובן יש חופש, ומותר ליהודים על פי כל ההסדרים, הסטטוס קוו, לעלות להר הבית ואיננו מונעים את זה, אבל אם מישהו בצד השני תופס את העליות של פוליטיקאים כסיבה להסלמה אז ראוי שלא לספק להם את העילה הזו", אמר.

רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
מציע למי שמגנה את ישראל לעבור לשטחי הרשות הפלסטינית. בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

בישיבת סיעת הליכוד בכנסת שנערכה לאחר פיגוע הדקירה בתל אביב אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הטרוריסטים מסיתים ורוצים לסלק אותנו מכל מקום, הם לא יצליחו בכך". הוא האשים את הרשות בפלסטינית בכך שהיא מובילה הסתה נגד ישראל והוסיף: "נפעל בנחישות נגד המתפרעים שקוראים להשמדת מדינת ישראל".

"לכל המפגינים בגנותה של ישראל ובזכות המדינה הפלסטינית אני אומר דבר פשוט: אני מזמין אתכם לעבור לשם, לא נערום עליכם שום קושי", הוסיף נתניהו. "הנחיתי להפעיל את כל הכלים שעומדים לרשותנו, את כל חומרת החוק כולל חוקים חדשים - כולל הרס בתי מחבלים".

צה"ל מתגבר החל משעות הבוקר את כוחותיו בצירים המרכזיים ביהודה ושומרון, ונוסף על כך מעבה כוחות באזור קו התפר מחשש למעבר של שוהים בלתי-חוקיים מהגדה לשטח ישראל. במקביל, המשטרה ערוכה בכוננות מוגברת ברחבי הארץ. קצינים, מפקדים, לוחמים ומתנדבים נפרשו במוקדים שונים לצורך מתן מענה לציבור בעת הצורך. אחד הצעדים המרכזיים שהוחלט עליהם הוא הגדלת היקף המעצרים של מבוקשים ברחבי הגדה.

  • עוד באותו נושא:
  • אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully