וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלית מת"א נלחמת בדאעש: "הכורדים – כמו היהודים"

11.11.2014 / 11:47

סיפורה של ג'יל רוזנברג נחשף לראשונה בקול ישראל. בת ה-31 שנולדה בקנדה ויתרה על קריירה כטייסת בואינג כדי להתגייס לצה"ל, והסתבכה בארץ בפרשה פלילית חמורה שגרמה להסגרתה לארה"ב

באדיבות ערוץ 1

אזרחית קנדה שעלתה לישראל ושירתה בצה"ל יצאה לסוריה וחברה לשורות הכורדים הנאבקים בדאעש ("המדינה האיסלאמית"). סיפורה נחשף לראשונה ברשת ב' של קול ישראל.

ג'יל (ג'יליאן, או גילה) רוזנברג, בת 31 ובהכשרתה טייסת אזרחית, התגוררה בתל אביב. ביום ראשון שעבר היא באה לנמל התעופה של עמאן.

כבר למחרת בבוקר, היא נחתה בשדה התעופה של אירביל, בירת המחוז הכורדי האוטונומי בצפון עיראק. בתמונות שצילמה רוזנברג בטרמינל בשדה התעופה, היא נראית כשמגפי צה"ל אדומים לרגליה.

עורך חדשות החוץ בקול ישראל, ערן סיקורל, סיפר לוואלה! חדשות כי שוחח בטלפון עם רוזנברג, שהסתננה מעיראק לצפון-מזרח סוריה בסיוע מבריחים. היא סיפרה על החלטתה להצטרף ל-YPG, "יחידות ההגנה העממית" של הכורדים הנלחמים בדאעש.

בשיחת הטלפון המקוטעת, סיפרה רוזנברג כי טרם צאתה מישראל, יצרה קשר בפייסבוק עם הכורדים, וביקשה להתנדב ליחידותיהם הלוחמות. לדבריה, "הכורדים הם ממש כמו היהודים. הם אנשים טובים ואוהבי חיים, כמונו".

לדבריה, היא עוברת כעת טירונות מזורזת וסיורים בשטח, ומקווה שבקרוב תוכל להגיע לאזורי הקרוב. "אנחנו נמצאים 3,000 מטר מדאעש", העידה. להערכתה, עברה הצבאי, כלוחמת חילוץ והצלה בפיקוד העורף, עשוי לשמש אותה גם כיום.

לקריאה נוספת
רגעי הזוועה בכלא דאעש: העינויים האחרונים לפני הרצח
עיראק: "מנהיג דאעש נפצע בתקיפת ארה"ב, סגנו נהרג"
שר הביטחון יעלון: בוודאי שמנסים לחסל את מנהיג דאעש

ג'יל רוזנברג – ישראלית שיצאה להילחם לצד הכורדים נגד דאעש. פייסבוק, צילום מסך
רוזנברג בחברת הכורדים בצפון בסוריה, בתמונה שצולמה בימים האחרונים./צילום מסך, פייסבוק

"התראיינה למוסד"

מעט הפרטים שידועים על עברה של רוזנברג עשויים לסייע בהבנת הנסיבות שגרמו ליהודיה צעירה לעזוב את ביתה בתל אביב, ולצאת לאחד מאזורי הקרבות המסוכנים ביותר במזרח התיכון.

רוזנברג, בת להורים גרושים, באה לישראל ב-2006 כשהיא מותירה מאחור קריירה מבטיחה כטייסת מטוסי בואינג בחברות אזרחיות. זמן קצר לאחר מכן התגייסה לצה"ל. היא השתחררה מהצבא כעבור שנתיים.

ב-2009 היא נעצרה במבצע סמוי של האף-בי-איי ומשטרת ישראל, והואשמה במעורבות בתרגיל עוקץ נרחב, ובמסגרתו היא ו-11 ישראלים נוספים הוציאו במרמה 25 מיליון דולרים מקשישים אמריקנים. חברי הרשת התחזו לנציגי הלוטו האמריקני, והתקשרו לקשישים כדי לבשר להם על ה"זכייה" המשמחת. כדי לחזק את אמינותם, הם שלחו זרים ומתנות לבתי הקשישים, וביקשו מהם לשלם מקדמה עבור תשלום המסים של הפרס. לדברי התובע הכללי של מנהטן, רבים מהקורבנות שברו תכניות פנסיה כדי לשלם לנוכלים, "מבלי לדעת שלא יקבלו את הכסף לעולם".

התביעה בארה"ב דרשה להסגיר את רוזנברג למשפט. בזמן הדיונים בעניינה, היא הביעה חרטה על מעשיה. לדבריה, היא תמיד חיפשה עבודה אחרת ואפילו "התראיינה למוסד". בית המשפט הפדרלי בניו יורק דן אותה לארבע שנות מאסר, אך ממסכי התביעה עולה כי היא נשאה תקופת מאסר קצרה יותר לפני שגורשה בחזרה לישראל.

בשבוע שעבר נידון תושב אום אל-פחם ל-22 חודשי מאסר אחרי ששב לארץ מלחימה בשורות דאעש. אחמד שורבאג'י, בן ה-23, הורשע בפעילות חבלנית עוינת נגד ישראל. אם תשוב רוזנברג לישראל היא צפויה להיחקר בשב"כ ועשויה להישפט למאסר ממושך.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ג'יל רוזנברג – ישראלית שיצאה להילחם לצד הכורדים נגד דאעש. פייסבוק, צילום מסך
ג'יל רוזנברג./צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully