וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: בוודאי שמנסים לחסל את מנהיג דאעש

שר הביטחון התראיין לצ'רלי רוז, ואישר שישראל מספקת מודיעין גם למדינות ערב במבצע נגד "המדינה האיסלאמית". לדבריו, מובן שהתרומה של ישראל לקואליציה חייבת להישאר חשאית

צילום: רשת PBS, עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון משה יעלון מאשר כי ישראל מספקת מודיעין למדינות ערב המשתתפות במבצע האווירי לתקיפת "המדינה האיסלאמית" (דאעש), כפי שדווח בחודש שעבר מפי מקור במערב. יעלון, המבקר בוושינגטון, התראיין לצ'ארלי רוז מרשת פי-בי-אס, והתבקש גם להתייחס לחיסולו האפשרי של מנהיג דאעש.

יעלון נשאל האם ישראל ביקשה להיכלל בקואליציה האמריקנית-ערבית הנאבקת בלוחמים הקיצוניים, שכבשו שטחים נרחבים מעיראק ומסוריה, ונשאל כיצד מגיבים בירושלים לטענה כי השתתפותה במבצע תפגום ביעילותו.

שר הביטחון השיב כי "יש לנו יחסים מצוינים עם גורמים רבים בקואליציה, בפרט עם ארצות הברית ועם מדינות מערביות נוספות, וגם עם המדינות הערביות". לדבריו, "התרומה שלנו מתבטאת בכך שאנו חולקים מודיעין עם הקואליציה. זה יהיה רגיש אם נשתתף פומבית במבצע, ואנו מקבלים את זה".

בעניין אחר, נשאל יעלון לגבי האפשרות כי כוחות אמריקניים, או כוחות אחרים, יחסלו את מנהיג דאעש אבו-בכר אל-בגדאדי. המראיין רוז ציין כי הוא מפנה את השאלה ליעלון כנציג מדינה שיש לה "הצלחה במבצעים חשאיים כאשר היא זקוקה לכך".

יעלון השיב כי "כאשר יש לך עליונות מודיעינית ואווירית, אפשר למצוא אותו (את בגדאדי) ולירות עליו". כאשר נשאל האם ניתן להניח שמשימה כזו כבר נמצאת בתכנון, יעלון השיב במילה אחת: "כן", ולאחר מכן חייך ארוכות. עם זאת, יעלון ציין כי לישראל יש אתגרים חשובים יותר מדאעש".

עוד בנושא:
תיעוד מזעזע: דאעש סקלו למוות אישה שהואשמה בניאוף
סוריה: דאעש התאמן במטוסי קרב, השמדנו כמה מהם
מלחמות המודיעין: כך מסתתר דאעש ממרגלי המערב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהיג דאעש אל-בגדאדי, כפי שנראה לאחרונה בחודש יולי במסגד במוסול./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully