וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: דאעש התאמן במטוסי קרב, השמדנו כמה מהם

שר ההסברה במשטר אסד אישר כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" השתלטו על לפחות 3 מטוסים בשדה תעופה צבאי במחוז חאלב: "השמדנו שניים מהם. אלה מטוסים מיושנים, אין מה לדאוג"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

דמשק מאשרת לראשונה כי אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) השיגו מטוסי קרב ומתאמנים בהטסתם. שר ההסברה בממשלת הסורית, עומראן זועבי, אמר כי שניים מהמטוסים, שנראו לאחרונה בשדה התעופה הצבאי במחוז חאלב, הושמדו. לדבריו, כוחות המשטר הפילו את המטוסים עם שובם לנחיתה, וכעת נערכים חיפושים אחר המטוס השלישי. "אלה מטוסים מיושנים, ואין מה לדאוג לגביהם", אמר זועבי.

בסוף השבוע פורסם סרטון המתעד, לכאורה, המראה של מטוס מבסיס א-ג'ראח במערב סוריה, במחוז שעליו השתלטו לוחמי דאעש. המטוס, מדגם L-39, זהה לאלה שהוצגו בסרטונים אחרים עם כיבוש הבסיסי מידי חיילי אסד. דובר פיקוד מרכז (SENTCOM) של צבא ארה"ב אמר כי "אנו לא מודעים" לשימוש שעושים אנשי דאעש במטוסי קרב בסוריה או בכלל.

עם זאת, רמי עבדול רחמן, מנהל הארגון הבריטי לזכויות האדם, אמר לרויטרס כי מדריכי טיסה שערקו מצבא עיראק מאמנים את לוחמי דאעש בהטסת המטוסים הסוריים. הוא ציין עוד כי מאז השתלטו אנשי דאעש על הבסיס, נצפו המטוסים ממריאים פעמים רבות מהבסיס.

שר ההסברה של סוריה, עומראן זועבי. ספטמבר 2012. רויטרס
עומראן זועבי, שר ההסברה של ממשלת סוריה/רויטרס

בתוך כך, לוחמי "המדינה האיסלאמית" ממשיכים לכבוש שטחים נרחבים בסוריה, ואתמול התקדמו למזרח המדינה. בהישג ראשון זה חודשיים, הצליחו הלוחמים הסונים להשתלט על כפרים בפאתי העיר דיר א-זור. עדים דיווחו כי חיילי הצבא הסורי ולוחמים רבים נהרגו בחילופי האש.

שלשום החל צבא ארצות להעביר כלי נשק, תחמושת וציוד רפואי למיליציות הכורדיות בעיר כובאני שבצפון סוריה, על הגבול עם טורקיה. עם זאת, חלק מהנשק נפל לידי "המדינה האיסלאמית". לאחר מכן, הודיעה טורקיה כי תאפשר ללוחמי המיליציה הכורדית בעיראק, הפשמרגה, לתגבר את הכוחות הכורדים בכובאני.

טורקיה אמנם מתנגדת נחרצות להעברת נשק למורדים הכורדים, אותם היא רואה כשלוחה של המחתרת הכורדית בטורקיה (ה-PKK), אך מסתמן שבאנקרה לא יכולים עוד להמשיך לעמוד מנגד; עד כה, צבא טורקיה, המוצב מול העיר כובאני, סירב לסייע לעשרות אלפי הכורדים שנמלטו מהטבח בתושבים, וגורמים בברית נאט"ו רומזים כי יש לשקול לסלק את טורקיה מהארגון. מסתמן שנשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, מנסה גם להרגיע את הרוחות בארצו, אחרי שיותר מ-30 מפגינים פרו-כורדים נהרגו במהומות שפרצו בשל סירובו להתערב בלחימה בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully