וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב אום אל-פחם הורשע באימון עם דאעש בסוריה

שלומי גבאי

23.9.2014 / 14:11

אחמד שורבאג'י, בן 23, הסתנן עם שלושה מחבריו לסוריה דרך טורקיה ושהה במתקן אימונים של "המדינה האיסלאמית", ובו למד לירות בנשק ואף השתתף בקרבות. הפרקליטות צפויה לבקש מאסר

לוחמים מהארגון האיסלאמיסטי "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם" בסוריה. AP
לוחמי "המדינה האיסלאמית"/AP

בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום (שלישי) את אחמד שורבאג'י, תושב אום-אל פאחם בן 23, בכך שנסע לסוריה בינואר השנה והתאמן לצד אנשי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בית המשפט קבע כי יש במעשיו כדי לסכן באורח ממשי את ביטחונה של מדינת ישראל. הפרקליטות הודיעה כי קיימת אפשרות שתבקש להשית עליו עונש מאסר בפועל.

נגד שורבאג'י הוגש כתב האישום לפני כארבעה חודשים, ובו נטען כי הוא ושלושה מחבריו יצאו מישראל והסתננו לסוריה דרך טורקיה בעזרת מבריחים, על מנת לחבור לכוחות המורדים בסוריה ולסייע להם בלחימתם נגד המשטר. בהגיעם לסוריה הם חברו ליחידת מורדים חמושים המכנה עצמה "ג'ייש מוחמד". במסגרת יחידה זו שהה שורבאג'י בבסיסה במשך כשבוע והתאמן אימוני כושר גופני. בהמשך גויסו הוא וחבריו לארגון דאעש.

עוד על "המדינה האיסלאמית":
המערכה נגד דאעש מתרחבת: ארה"ב הפציצה בסוריה
200 אלף נמלטו מאימת דאעש בסוריה: "נואשים לעזרה"
קצין בכיר בגולן: "דאעש רחוק, אך המציאות משתנה"

אז הוא השתתף במחנה אימונים צבאי שנמשך כשבוע, ובמסגרתו הוא צבר ידע והכשרה מעשית, השתתף בשיעורי דת במטרה להתכונן לקרבות, למד על כלי נשק והתאמן בירי ברובה. כמו כן, הוא השתתף בכמה קרבות, שבהם הוא ירה ברובה וכן הוצב במחסומים וביצע סיורים צבאיים. כשלושה חודשים אחרי שהגיע לסוריה, שב שורבאג'י לישראל ונעצר עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון.

"סיכון ממשי שינצל את ההכשרה לפעילות נגד ישראל"

פרקליטיו של שורבאג'י טענו כי לבית המשפט בישראל אין סמכות לשפוט אותו בגין העבירות, משום שהאימונים הצבאיים נעשו בסוריה ואין כל זיקה לביטחונה של ישראל. נוסף על כך, טענה ההגנה כי נעשית אכיפה סלקטיבית בעבירה. עם זאת, בית המשפט דחה טענות אלה, וקיבל את עמדת המדינה שלפיה "יציאה לאימונים צבאיים במדינת אויב בכלל, בסוריה בפרט ובמסגרת ארגון דעאש בכלל זה, היא מעצם טיבה עבירה ביטחונית אשר טומנת בחובה סכנה רבה לביטחון ישראל".

"תופעה של יציאת אזרחים או תושבים מישראל לזירת הג'יהאד בסוריה להשתתף בלחימת המורדים נגד הממסד הסורי טומנת בחובה סיכון ממשי כי הכשרה אידיאולוגית וצבאית שיעברו שם תנוצל על ידם לצורך פעילות חבלנית עוינת נגד הממסד הישראלי", כתבו השופטים בהחלטתם. שורבאג'י הורשע בעבירות של יציאה שלא כדין ואימונים צבאיים אסורים.

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully