וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בירדן: "המתיחות בהר הבית מסכנת את השלום"

10.11.2014 / 22:03

בכנס לציון 20 שנים להסכם השלום בין ישראל וירדן, הזהיר השגריר דניאל נבו: "המצב יכול לצאת משליטה". לדבריו, "כשח"כים עולים להר הבית, בעיני הציבור בירדן זה נעשה על דעתו של ראש הממשלה"

כוננות מוגברת סביב הר הבית 31.10.14. טלי מאייר
"מספיק שכמה אנשי דת אומרים שהיהודים פולשים להר הבית". כוחות בכוננות באזור העיר העתיקה בירושלים/טלי מאייר

המתיחות סביב הר הבית מסכנת את הסכם השלום בין ישראל לירדן – כך אמר היום (שני) שגריר ישראל בממלכה ההאשמית, דניאל נבו. הוא אמר את הדברים בכנס של מכון טרומן באוניברסיטה העברית, לציון 20 שנים להסכם השלום עם ירדן, והסביר כי "לכל דבר שקורה בצד שלנו יש השפעה מידית על החברה הירדנית, ועלינו להבין זאת".

"יש לנו קשרים חזקים בתחום הביטחון, ואנחנו עומדים לחתום על שני הסכמים אסטרטגיים בתחומים כלכליים, אבל כל זה נמצא בסכנה בגלל המצב שיכול לצאת משליטה", הוסיף השגריר. נבו הזהיר: "לרוב המוסלמים בעולם לא ממש אכפת מהעובדות לגבי הר הבית. מספיק שכמה אנשי דת אומרים שהיהודים פולשים להר הבית, כדי לסכן את הסכם השלום כולו".

עוד בוואלה! חדשות:
הדוקר בגוש עציון: אסיר משוחרר, מזוהה עם הג'יהאד
נתניהו: מי שמפגין נגד ישראל - שיעבור לרשות הפלסטינית
הליגה הערבית | המהומות בירושלים: בירה בלי בעל בית

ראש הממשלה הפלסטינית ראמי חמדאללה בביקור בהר הבית, 27 באוקטובר. רויטרס
ראש הממשלה הפלסטינית, ראמי חמדאללה, בביקור בהר הבית/רויטרס

נבו טען כי על הממשל "להיזהר ולעשות כל שביכולתנו כדי לשמור על השקט, השלום והסטטוס קוו סביב הר הבית, כי זה יכול להוביל לפיצוץ של הכול". לדבריו, "כאשר חברי כנסת ישראלים עולים להר הבית, בעיני הציבור בירדן זה נעשה על דעתו של ראש ממשלת ישראל, למרות שראש הממשלה אומר שהוא בעד הסטטוס קוו".

"אזרחי ירדן לא צופים בערוץ 2, הם צופים באל-ג'זירה", הבהיר השגריר נבו. הוא הוסיף כי סוגיית המקומות הקדושים בירושלים חשובה לא רק לממלכה הירדנית, אשר אחראית עליהם, אלא לעולם המוסלמי כולו. לדבריו, המתיחות בנושא עלולה להעמיד בסכנה "כל יהודי וישראלי בעולם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת תמיכה בחמאס אחרי מבצע "צוק איתן". עמאן, 20 באוגוסט 2014. AP
"אזרחי ירדן לא צופים בערוץ 2, הם צופים באל-ג'זירה". הפגנת תמיכה בחמאס לאחר מבצע "צוק איתן" בבירת ירדן, עמאן/AP

עם זאת, השגריר טען כי על ישראל להיות ערה לשיקולים הייחודיים של השלטון בעמאן. "הסלוגן שלי כשגריר הוא שהאינטרס הלאומי של ירדן הוא האינטרס הלאומי של ישראל", אמר. אולם אף לא נציג ירדני אחד נכח בכנס, לאחר ששגריר ירדן בישראל, וואליד עובידאת, עזב את ישראל בשבוע שעבר במחאה על מדיניות הממשלה בירושלים.

עובידאת היה אמור לנאום בכנס, אך בהיעדרו, כאמור, כלל לא הגיעו נציגים ירדנים. ההיעדרות מהווה עדות נוספת לקשיים שמציבה המתיחות בירושלים למערכת היחסים הרגישה בין ישראל לירדן. טרם עזיבתו, השתתף עובידאת בכנס נוסף בנושא הסכם השלום הישראלי-ירדני, שנערך במרכז רבין בתל אביב לפני כשבועיים, וקרא לישראל לאמץ את יוזמת השלום הערבית שכוללת הכרה בישראל מצד כל מדינות ערב.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully