וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ירדן: על ישראל להימנע מצעדים חד-צדדיים בירושלים

27.10.2014 / 0:13

וואליד עובידאת התייחס במהלך אירוע לציון 20 שנה להסכם השלום בין ישראל לירדן למצב הנפיץ בבירה והוסיף כי צעדים אלו פוגעים בהסכם. הוא טען כי יוזמת השלום הערבית עדיין "נמצאת על השולחן"

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

שגריר ירדן בישראל, וואליד עובידאת, התייחס אמש (ראשון) להסלמה בירושלים והפציר בישראל להימנע מצעדים חד-צדדיים בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט. זאת, לנוכח האירועים האלימים בבירה שמתחוללים בימים האחרונים, בהם פיגוע הדריסה ומעבר של תושבים יהודים לשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים, והדיווחים שלפיהם ישראל תאפשר כניסת יהודים למתחם.

עובידאת, שאמר את הדברים באירוע לציון 20 שנה להסכם בין המדינות במרכז רבין בתל אביב, הוסיף כי צעדים אלו פוגעים בהסכם שנחתם ב-1994. עובידאת טען כי "יוזמת השלום הערבית, שירדן תרמה רבות לקידומה, עדיין נמצאת על השולחן ומציעה הסכם שעונה על צרכי כל הצדדים". כמו כן, לדבריו, הגילויים האחרונים בתחום הגז הטבעי בים התיכון יכולים לתרום לקידום השלום באזור.

לקריאה נוספת על ההסלמה בבירה
לאחר התפילות: רעולי פנים יידו אבנים במזרח ירושלים
ההתפרעויות בירושלים נמשכות: אבנים נזרקו על גן ילדים
מת המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים; "היה איש חמאס"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מטקס לציון 20 שנה הסכם השלום עם ירדן. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
אריאל חרמוני/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

באירוע השתתף גם שר הביטחון משה יעלון, שאמר כי "עלינו להימנע ממתיחויות מיותרות במקומות הקדושים. אני נחוש לשלום, אך לא אתפשר על ביטחונם ועל חייהם של אזרחי ישראל ולא אהמר עליהם". הוא הוסיף כי "20 שנים חלפו מאז אותו יום היסטורי במעבר הגבול בין ישראל לירדן. היחסים ידעו עליות ומורדות, אך הקשר נמשך והאינטרסים המשותפים גוברים על כל שיקול אחר".

לדבריו, "חובתנו לנהוג בחוכמה ובתבונה, לחפש את המאחד והמחבר, להמשיך לשמור על הסכם השלום החשוב הזה, ולהימנע ממתיחויות מיותרות במקומות הקדושים. כך נוכל להבטיח לאזרחי שתי המדינות חיים של שגשוג ופריחה. אנו גם עדים להתפתחותם של ארגוני טרור קיצוניים וחסרי מעצורים שמנהלים מסעות הרג אכזריים כלפי כל מי שאינו הולך בדרכם, ואף מאיימים על יציבותם של משטרים בעולם הערבי. זו הזדמנות למשטרים המתונים במזרח התיכון לפעול ביחד, אל מול האיומים שניצבים בפניהם, אל מול אויבים משותפים – ארגוני טרור".

לפנייה לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:32)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully