וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתפרעויות בירושלים נמשכות: אבנים נזרקו על גן ילדים

בבוקר שלאחר הפיגוע, נמשכות הפרות הסדר בבירה: בשכונת מעלה הזיתים יודו אבנים לעבר גן, ובשועפאט הושלכו אבנים על הרכבת הקלה. לא היו נפגעים. "מחזיר אותנו לתקופות חשוכות בעיר". צפו בתיעוד

עריכה: גדי וינסטוק

אחרי פיגוע הדריסה שאירע אמש בירושלים, נמשכות הפרות הסדר ברחבי העיר. הבוקר (חמישי) יידו רעולי פנים אבנים לעבר גן ילדים בשכונת מעלה הזיתים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. החשודים נמלטו, כוחות משטרה ומשמר הגבול עורכים סריקות בניסיון לאתרם. קודם לכן, יודו אבנים לעבר הרכבת הקלה בציר שועפאט שבמזרח ירושלים וגרמו לנזק. אמש אירע מקרה דומה באותו המקום, שגרם אף הוא לנזק. בשני האירועים לא היו נפגעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גן הילדים שלעברו יודו אבנים הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה מאוד לא נעים ומחזיר אותנו לתקופות חשוכות בעיר שחשבנו שכבר עברנו", אמרה אורנה, אם לילד בגן שלעברו יודו האבנים. "אני חוששת שאנחנו בתחילתה של עוד עונת פיגועים. המתח גבוה מאז חטיפת ורצח הנערים והמבצע בעזה". לדבריה, "ישנה רשת הגנה על הילדים בגן מפני אבנים, אבל זה בהחלט לא מנחם. כשאתה שולח ילד לגן אתה מצפה שלא יזרקו עליו אבנים". כמו כן, ציינה כי "מדובר בגן עירוני, ולמרות זאת אין מאבטח של העירייה בכניסה. יש רק מאבטח של השכונה שמסייר גם שם מדי פעם".

פיגוע בבירה - כותרות נוספות:
מאז רצח אבו חדיר, ירושלים היא חבית נפץ שיצאה משליטה | פרשנות
חיה התינוקת נטמנה: "אלוהים החליט להקריב אותה"
מת המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים; "היה איש חמאס"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשת בגן, שנועדה להגן מפני יידוי אבנים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייעצות ביטחונית בהשתתפות השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו וראש השב"כ יורם כהן. בתום ההתייעצות הנחה נתניהו לתגבר את כוחות הביטחון בירושלים נוכח התגברות המקרים הלאומניים בעיר. החל מהבוקר פלוגות משטרה ושוטרי מג"ב יתגברו את הכוחות בעיר. כמו כן, תוגבר נוכחות המשטרה והסיורים בנקודות החיכוך הבולטות, במרכז הבירה ובצירי התנועה הראשיים.

יידוי אבנים בכפר עיסאוויה בזמן ביקור ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
יידויי אבנים בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

בבתי החולים בבירה עדיין מאושפזים ארבעה פצועים מהאירוע. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזת אישה ומצבה מוגדר קשה. היא עברה במהלך הלילה ניתוח בראשה. בבית החולים מאושפזות שתי נשים נוספות, שמצבן מוגדר קל. בבית החולים שערי צדק מאושפזת אישה שמצבה מוגדר בינוני.

הלווייתה של חיה זיסל ברון שנהרגה בפיגוע הדריסה ברכבת הקלה. יוסי רונן, מערכת וואלה! NEWS
קברה של התינוקת חיה זיסל ברון, שנהרגה בפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, יוסי רונן

הלילה הובאה למנוחות בבית עלמין הר המנוחות בבירה חיה זיסל ברון, התינוקת בת שלושה חודשים שנהרגה בפיגוע. בני משפחה, קרובים ועשרות משתתפים נוספים הגיעו להיפרד ממנה בדרכה האחרונה. שמואל ברון, אביה של הפעוטה, ספד לה: "אין לנו שאלות לקדוש ברוך הוא, ה? נתן וה? לקח. זיסל, בשעה האחרונה לחייך היינו איתך בכותל המערבי, הסתכלת עליי וחייכת. לקדוש ברוך הוא היו תכניות אחרות".

חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית,
זירת הפיגוע בירושלים, אמש/צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית

שר הביטחון, משה יעלון, גינה הלילה את הפיגוע ואמר כי "הוא תוצאה ברורה של מי שמחנך ברשות הפלסטינית את הדור הצעיר לשנוא יהודים ולסלק אותם ממולדתם". יעלון, שדיבר במהלך מפגש עם מנהיגים יהודיים בוושינגטון, טען כי "ברשות הפלסטינית אין, ולא הייתה מעולם, תרבות של שלום אלא תרבות של הסתה ושל ג'יהאד נגד יהודים. זה מתחיל בהתבטאויות השקריות של אבו מאזן נגד ישראל מעל בימת האו"ם, נמשך בניסיונות הפלסטיניים החוזרים ונשנים להפעיל נגדנו דה-לגיטימציה מעל בימות שונות במערכת הבינלאומית ומסתיים בהסתה במערכת החינוך הפלסטינית, שאלו ההשלכות הקשות שלה".

"לכן", הוסיף שר הביטחון, "אנחנו שבים ואומרים כי המקור לסכסוך אינו טריטוריאלי, אלא העובדה שהפלסטינים לא מוכנים להכיר בזכותנו להתקיים כמדינה יהודית באיזשהו גבול".

לפניות לכתבים:
יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com
מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully