וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע: תגבור של מאות שוטרים בירושלים

23.10.2014 / 0:13

השר לביטחון הפנים הזהיר: "צריך להיערך בכל ירושלים לאירועים ולהפגנות". מפכ"ל המשטרה נפגש עם בכירי מחוז ירושלים, והורה על פריסת מאות שוטרים ולוחמי מג"ב, כולל מיחידות מיוחדות

צילום: גדעון צנטנר, אבי כהן, אורי דייויס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' הורה אמש (רביעי) לתגבר את כוחות המשטרה בירושלים, בעקבות עליית המתח לאחר פיגוע הדריסה מוקדם יותר אתמול בגבעת התחמושת. "על פניו אנו מדברים על פיגוע דריסה לאומני", אמר השר, "הבדיקות יימשכו. אנו יודעים מי ביצע את הפיגוע, וגם השב"כ ומשטרת מחוז ירושלים ממשיכים לבדוק".

לדבריו, "צריך להיערך בכל ירושלים לאירועים ולהפגנות. ביקשתי מראש הממשלה המשך תגבור של פלוגות נוספות שיגיעו מחר בבוקר לעיר, בנוסף לתגבור שכבר קיים. חייבים להרגיע את העיר". אהרונוביץ' הבהיר כי לא מדובר בתחילתה של אינתיפאדה, אך הוסיף: "אני מזהה אירועים לא פשוטים, חייבים להפסיק אותם וזה תפקידה של המשטרה".

עוד על פיגוע הדריסה בירושלים:
המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים - מזוהה עם חמאס
תיעוד מרגע הפיגוע: הנהג דורס את הנוסעים בתחנה
פיגוע דריסה בירושלים: תינוקת נהרגה, 7 נפצעו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
"ברור כי יש להכניס את כוחות המשטרה אל תוך השכונות הערביות"

החל משעות הבוקר, פלוגות משטרה ושוטרי מג"ב יתגברו את הכוחות בעיר. כמו כן, תוגבר נוכחות המשטרה והסיורים בנקודות החיכוך הבולטות, במרכז הבירה ובצירי התנועה הראשיים. זאת, במטרה למנוע הפרות סדר בשכונת מזרח העיר, כמו גם הפגנות ימין ופגיעה בפלסטינים וברכושם.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ערך אתמול היוועצות מיוחדת עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, ועם בכירים נוספים, בסופה נקבע כי תכנית ההיערכות תיכנס לתוקפה באופן מידי, עם תגבור של מאות שוטרים ולוחמי מג"ב, כולל לוחמי יחידות מיוחדות.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, התייחס אמש לפיגוע הדריסה ואמר כי "היום ברור יותר מתמיד כי יש להכניס את כוחות המשטרה אל תוך השכונות הערביות בהן יש הפרות סדר, להציב אותם בנקודות שולטות, בפריסה גדולה ובמערך כוחות משמעותי". ברקת הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לבקשתו "לתגבר את המשטרה על מנת שתוכל לפעול ולהוציא לפועל תכנית פעולה מבצעית שגיבשה לטיפול במהומות, הכוללת תוספת כוח אדם ויחידות מיוחדות, שימוש באמצעים טכנולוגיים והגברת המודיעין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בטקס החלפת מפקד מחוז מרכז ברמלה. ראובן קסטרו
אהרונוביץ' ודנינו/ראובן קסטרו

אמש, לאחר הפיגוע, דווח על כמה עשרות רעולי פנים שיידו אבנים לעבר כוחות המשטרה בשכונות עיסאוויה וסילוואן שבמזרח ירושלים. הכוחות עושים שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. אירועים דומים התרחשו הערב במחסום קלנדיה, שם יידו אבנים כ-50 צעירים.

כמו כן, דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים כי כוחות הביטחון הישראלים פשטו אמש על בית משפחתו של המחבל, עבד א-רחמן שלודי. כמו כן, נמסר כי אביו הוכה על ידי השוטרים. שלודי הוא בן אחותו של מוחי א-דין א-שריפ, שנחשב בעבר לראש הזרוע הצבאית של חמאס. על פי אותם מקורות הוא נעצר ל-16 חודשים בפברואר 2012 ובתחילת השנה הנוכחית נעצר שוב לחודש.

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully