וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוקר בגוש עציון: אסיר משוחרר, מזוהה עם הג'יהאד

10.11.2014 / 17:59

מאהר חמדי אל-השלמון בן ה-30 מחברון, שרצח צעירה ופצע שניים - היה כלוא בישראל עד 2005 על זריקת בקבוק תבערה לעבר כוחות צה"ל. לא ברור אם ביצע את הפיגוע על דעת עצמו או כחלק מהנחיה

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, דוברות מד"א, הצלה יו"ש, ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

הפיגוע בעציון: מאהר חמדי אל-השלמון, החשוד שרצח היום (שני) בת 25 ופצע שניים נוספים בטרמפיאדה סמוכה לאלון שבות - היה מזוהה עם תנועת הג'יהאד האיסלאמי. אל-השלמון בן ה-30 למד בעבר בבית ספר בכפר כנא, שם נהרג הצעיר הפלסטיני חיר א-דין חמדאן מירי שוטרים ביום שבת.

לפי העדויות, החשוד - תושב חברון - ניסה ככל הנראה לבצע פיגוע דריסה. לאחר שלא הצליח, עצר את כלי הרכב שבו שנהג - ואשר נשא לוחיות צהובות, ירד ממנו עם סכין ודקר שלושה בני אדם. אחרי הפיגוע, הוא נורה על ידי השומר שהיה בכניסה לאלון שבות, ופונה במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. שני פצועים ישראלים פונו אף הם לטיפול.

מבירור עולה כי הוא ריצה בעבר עונש מאסר של כארבע שנים וחצי על זריקת בקבוק תבערה לעבר כוחות צה"ל. הוא שוחרר ב-2005. הג'יהאד האיסלאמי הודיע הערב על לקיחת אחריות על ביצוע הדקירה.

עוד בוואלה! חדשות:
פיגוע בגוש עציון: צעירה נדקרה למוות, המחבל נורה
נתניהו: מי שמפגין נגד ישראל - שיעבור לרשות הפלסטינית
אירוע הדקירה בתל אביב: "אמרתי לחייל 'תתעורר'"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד בביצוע הדקירה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

צוותי מד"א שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותה של בת 25, ופינו להדסה עין כרם פצוע בן 26 באורח קל עד בינוני הסובל מפצעי דקירה בבטן ובלסת, ולבית החולים שערי צדק בירושלים בן 50 באורח קל הסובל מפצעי דקירה בפנים. הדקירה אירעה סמוך למקום ממנו נחטפו ונרצחו שלושת הנערים גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל, בחודש יוני.

אל-השלמון למד כאמור בכפר כנא, שסוערת מאז האירוע שם בסוף השבוע. מנכ"ל המועצה המקומית כפר כנא, איסלאם אמארה, טען אתמול כי הריגתו של חמדאן בידי שוטרים בליל שישי הייתה "הוצאה להורג". אמארה, קרוב משפחתו של חמדאן, טען כי המקרה בוודאי לא היה קורה בטבריה, בכפר תבור או בכל יישוב יהודי אחר. "האם הדם שלנו כל כך זול?", תהה אמארה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מאהר חמדי אל-השלמון מחברון הוא המחבל מפיגוע הדקירה באלון שבות,. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
החשוד, מאהר חמדי אל-השלמון/אתר רשמי, מתוך פייסבוק
מאהר חמדי אל-השלמון מחברון הוא המחבל מפיגוע הדקירה באלון שבות,. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
מאהר חמדי אל-השלמון מחברון הוא המחבל מפיגוע הדקירה באלון שבות,/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

מוקדם יותר היום, פיגוע דקירה נוסף אירע מחוץ לתחנת הרכבת "ההגנה" בדרום תל אביב. גלעד גולדמן, בן 59, התעמת עם הדוקר, ופצע אותו באורח אנוש. "באופן אינסטינקטיבי רצתי ונתתי לו בוקס", כך סיפר. גולדמן, שרדף אחרי המחבל לאחר הפיגוע, נחבל קלות ואושפז בבית החולים איכילוב בעיר. "קצת כואב לי, אבל זה שטויות, זה יעבור. חייל נפגע, זה מה שכואב".

החייל מאושפז בבית החולים תל השומר, והרופאים נאבקים על חייו אחרי שפונה לשם תוך פעולות החייאה. הדוקר, פלסטיני בן 18 תושב מחנה הפליטים עסכר בשכם, הועבר לטיפול בבית החולים איכילוב שבתל אביב. הוא נתפס על ידי המשטרה במרחק של כ-200 מטרים מזירת האירוע כשניסה להסתתר בבניין.

גולדמן, שזיהה את התקיפה, התנפל כאמור על המחבל וניסה לעצור אותו מלרצוח את החייל. "הכול היה מאוד מהיר. ברגע שראינו אותו, רצתי אליו והוא ברח", אמר. "טיפלנו בחייל לדעתי כעשר דקות. הוא היה בסדר, דיברנו איתו. הוא לא דיבר, אבל הוא היה ערני". בהמשך הידרדר מצב הפצוע והוא איבד הכרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully