וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בגוש עציון: צעירה נדקרה למוות, המחבל נורה

מחבל הגיע ברכב לטרמפיאדה הסמוכה לאלון שבות, ואחרי שכשל בניסיון לדרוס אזרחים - דקר שלושה בני אדם. אחת נהרגה, שניים במצב בינוני וקל. המחבל זוהה על ידי הש"ג של היישוב, נורה ונפצע קשה

צילום: הצלה יו"ש, דוברות מד"א

גל פיגועים
> צעירה נרצחה ושני ישראלים נפצען בפיגוע דקירה בעציון
> הדוקר שנוטרל: איש הג'יאהד האיסלאמי מחברון ואסיר משוחרר
> בצהריים בתל אביב: חייל נדקר ונפצע אנוש בפיגוע ברכבת
> נתנהיו למפגינים הערבים: לכו לרשות הפלסטינית

צעירה בת 25 נהרגה אחר הצהריים (שני), ושניים אחרים נפצעו באורח בינוני וקל בפיגוע דקירה בכביש 60 סמוך לצומת אלון שבות. המחבל הגיע למקום עם מכוניתו, בעלת לוחית רישוי צהובה, ניסה לדרוס אזרחים - וכשהבין שזה לא עלה בידיו, יצא עם סכין, ודקר שלושה שעמדו בטרמפיאדה. השומר בשער היישוב של אלון שבות זיהה את האירוע, מיהר לשם – ירה בחשוד ונטרל אותו. הפלסטיני החשוד במצב קשה. בשל האירוע, נסגר לתנועה לשני הכיוונים הכביש מצומת גוש עציון לאלון שבות.

כוחות מד"א שהוזעקו לזירה התחילו בביצוע פעולות החייאה בצעירה, שמצבה הוגדר בתחילה אנוש. אלא שלאחר נסיונות ההחייאה נקבע מותה כבר בזירה. בהמשך הותר לפרסם כי ההרוגה היא דליה למקוס, שניצלה לפני כמה שנים מפיגוע. פרט אליה, צעיר בן 26 פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב קל-בינוני כשהוא סובל מפצעי דקירה בבטן ובלסת. בן 50 פונה לבית החולים לשערי צדק במצב קל אחרי שנדקר בפניו.

פאראמדיק מד"א חנן מאיר וחובש בכיר במד"א אבא ריצ'מן שטיפלו בנפגעים במקום סיפרו: "מדובר באירוע קשה. כשהגענו, הייתה במקום המולה. על הכביש סמוך לתחנת האוטובוס שכבה צעירה כבת 25 כשהיא מחוסרת הכרה ועם מספר פצעי דקירה בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני והעברנו אותה לניידת טיפול נמרץ שם ביצענו פעולות החייאה מתקדמות ולאחר מספר דקות נאלצנו לקבוע את מותה".

המחבל שנורה בחזהו מאושפז במצב קשה בעין כרם. לפי סוכנות הידיעות "סאפא", הצעיר הפלסטיני שביצע את הפיגוע הוא מאהר חמדי אל-השלמון, בן 30 מחברון. הוא מזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי, והיה כלוא בישראל במשך ארבע שנים וחצי עד 2005 בגין זריקת בקבוק תבערה על כוחות צה"ל. בשעות הערב הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות לפיגוע.

אירוע הדקירה התרחש בסמוך למקום ממנו נחטפו ולאחר מכן נרצחו שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, בחודש יוני האחרון.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו: מי שמפגין נגד ישראל - שיעבור לרשות הפלסטינית
חשד לפיגוע בתל אביב: חייל נדקר בסמוך לתחנת רכבת ההגנה
אירוע הדקירה בתל אביב: "אמרתי לחייל 'תתעורר'"

אשר שלמון, סגן מנהל בית החולים הדסה עין כרם, אמר: "קיבלנו הערב שני פצועים מהפיגוע בגוש עציון. ראשון הגיע עם דקירת בטן, מצבו בינוני. הוא עבר הערכה מלאה ונקבע כי לא נשקפת סכנה לחייו. הוא נמצא בהשגחה לקראת החלטה אם יזדקק לניתוח או רק ישאר להשגחה". דקות לאחר מכן התקבל שם גם החשוד בביצוע הפיגוע כשהוא עם פצע ירי בחזה. "הוא הגיע לחדר הטראומה וכעת נמצא בחדר הניתוח. מצבו קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו", אמר.

בעקבות האירועים אמר הערב יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, כי "הטרור שנובע מההסתה של אבו מאזן מנסה להפוך את כל הארץ לחזית, מבחינת ראשי הרשות הפלסטינית דין ירושלים כדין תל אביב כדין גוש עציון". עוד הוסיף: "הוויתורים הישראליים – שחרור המחבלים הסיטוני, ההתעלמות מההסתה ומהאדרת המחבלים וההססנות בטיפול בטרור בירושלים – הם הדלק שמניע את הטרור להרים שוב את ראשו".

רכבו של המחבל בפיגוע הדריסה באלון שבות, נובמבר 2014. טלי מאייר
מכוניתו של המחבל/טלי מאייר

זה הפיגוע השני היום. מוקדם יותר היום נדקר חייל ברחוב לוינסקי בתל אביב, בסמוך לתחנת הרכבת ההגנה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום, ופינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא במצב אנוש, ושם הוא הועבר לחדר ניתוח.

ד"ר יורם קליין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שיבא בתל השומר, סיפר כי החייל שנפצע הגיע לבית החולים כשהוא ללא רוח חיים ובמהלך ניתוח חירום הוחזר לו הדופק, אך הוא טרם יצא מכלל סכנה. "מד"א התחילו טיפול בשטח, עשו לו עיסוי לב והביאו אותו אלינו לחדר ההלם. ביצענו ניתוח חירום במטרה להחזיר לו דופק, שלשמחתנו הצליח", סיפר ד"ר קליין. לדבריו, "נמשיך להילחם על חייו בתקווה שנצליח בכך. הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה".

החשוד בביצוע הדקירה בתל אביב הוא נור א-דין חאלד סעיד אבו חאשיה, תושב מחנה הפליטים עסכר בן 18, ללא עבר פלילי. הוא נעצר כ-200 מטרים מזירת הדקירה והועבר לחקירת השב"כ. ברשותו נמצאה הסכין ששימשה על פי החשד לביצוע הדקירה.

בהכנת הידיעה השתתף אבי יששכרוף

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il
לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל מהאירוע באלון שבות מנוטרל על ידי הכוחות/מערכת וואלה!, צילום מסך
מאהר חמדי אל-השלמון מחברון הוא המחבל מפיגוע הדקירה באלון שבות,. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
החשוד בביצוע הפיגוע, אל-השלמון/אתר רשמי, מתוך פייסבוק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטרמפיאדה אחרי ניסיון הדריסה ופיגוע הדקירה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הבניין בו נחקר המחבל שדקר חייל ליד תחנת רכבת ההגנה, תל אביב. דרור עינב
זירת הדקירה בתל אביב, היום/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully