וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע בתל אביב: חייל נדקר בסמוך לתחנת רכבת ההגנה

החייל פונה לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא במצב אנוש. שוטרים ואזרחים השתלטו על הדוקר, תושב שכם בן 18, והוא נעצר. כוחות משטרה גדולים במקום. "בריכה של דם ירדה ממנו"

צילום: יותם רונן, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

חייל נדקר היום (שני) ברחוב לוינסקי בתל אביב, בסמוך לתחנת רכבת ההגנה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום, ופינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא במצב אנוש, ושם הוא הועבר לחדר ניתוח.

מחקירת המשטרה עולה כי החשוד בדקירה הוא שוהה בלתי-חוקי משכם, בן 18, ללא עבר פלילי. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי מדובר בנור אל-דין אלח'אשיה.

על פי החשד, הדוקר הגיע לתחנת הרכבת ובכניסה לתחנה הוא דקר את החייל כמה פעמים. שני עוברי אורח הגיעו לעזרת החייל והצליחו להדוף את הדוקר ממנו. בשלב זה ניסה החשוד להימלט לרחוב לבנדה הסמוך. שלושה אזרחים, ובהם אחד שנשא גרזן, רדפו אחריו. כוחות יס"מ של המשטרה הצטרפו למרדף, ובבניין נטוש הם הצליחו להשתלט עליו והוא נעצר. ברשותו נמצאה הסכין ששימשה לדקירה. במהלך המרדף נפצע באורח קל גבר בשנות ה-50 לחייו. הוא פונה לבית החולים איכילוב בעיר, יחד עם אישה שלקתה בחרדה.

זירת הדקירה בתחנת רכבת ההגנה, תל אביב. דרור עינב
זירת הדקירה בתל אביב, היום/דרור עינב

כוחות גדולים של משטרת מרחב יפתח הגיעו לזירת האירוע, והם סורקים את האזור כדי לוודא שלא היו לחשוד סייענים. במקום נוצרה התקהלות של אזרחים הצועקים "מוות לערבים". במשטרה מתייחסים לדקירה כאל אירוע חבלני, אולם לפי שעה השב"כ לא מאשר כי מדובר בפיגוע.

גם השר לביטחון בפנים, יצחק אהרונוביץ', ומפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, הגיעו לזירת האירוע. מפקד המחוז הנחה את מג"ב להיערך לפרות סדר בשכונות הדרומיות של העיר - התקווה, פלורנטין ואחרות. החשש המרכזי הוא מאירועי "תג מחיר". גם ביהודה ושומרון העלה צה"ל את הדריכות במטרה למנוע יציאה של שוהים בלתי-חוקיים.

"המחבל ברח למרחק של 200 מטר וניסה למצוא מסתור בבניין בן חמש קומות. הוא נתפס לאחר מרדף לקומה הרביעית בזכות התגובה המהירה של כוח המשטרה", אמר ניצב סאו. הוא קרא לאזרחים לדווח למשטרה על כל התנהגות חשודה. "זו חלק מהדריכות המתבקשת בימים הללו. אני קורא לכולם לא ליטול את החוק לידיים – אנחנו חיים במדינת חוק, יש משטרה שצריכה לשמור על הסדר, זה תפקידנו וכך אנו עושים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

יונתן, עד ראייה, סיפר כי ראה את החייל שרוע על הרצפה. "רדפנו אחרי המחבל, אבל לי יש לי פלטינה והוא ברח ממני. בחור אחר רדף אחריו עם טורייה, הוא ברח לכיוון הבניינים הנטושים, ונכנס כנראה לבניין", סיפר יונתן. "המשטרה לא הגיעה, רצתי לתחנת הרכבת כמו משוגע וקראתי: 'בואו תגישו עזרה ראשונה, יש חייל פצוע'. אנשים באו אחריי, ובינתיים כבר הגיע אמבולנס".

לדברי העד, הוא אמר לפצוע "תתעורר", והמשיך לדבר עמו. "אני מקווה שהוא חי. הוא קיבל את הדקירה במותן, בריכה של דם ירדה ממנו. כולו צהוב", סיפר יונתן. "כולי רעדתי". ניסים חיימוב, עד ראייה נוסף, סיפר: "ראיתי את המחבל רץ שמאלה, אחרי המחבל רץ בחור עם גרזן שניסה לתפוס אותו".

זירת הדקירה בתחנת רכבת ההגנה, תל אביב. דרור עינב
זירת הדקירה בתחנת רכבת ההגנה, תל אביב/דרור עינב

קובי לנגלבן, תושב פרדסיה שהיה גם הוא עד לאירוע, סיפר כי ראה את הדוקר מתרחק במהירות מהמקום ופעל לסייע לפצוע. "זה בעדיפות ראשונה כמובן להציל חיים, ולפנות את הדרך לכוחות ההצלה. חיכינו עד שיגיע אמבולנס", הוא סיפר.

לדבריו, חברו גלעד הוא שהניס את הדוקר באמצעות אגרוף. "אני מקווה שהוא הציל את החיים של הצעיר", הוא אמר. "הבחור לא צעק, לא דיבר, רק ברח והסתכל אחורנית תוך כדי המנוסה. כמה אנשים פה התחילו לרדוף אחריו. גלעד גולדמן, הוא הגיבור האמיתי של האירוע הזה".

בני בן זיקרי, מנהל תחנת רכבת ההגנה, סיפר כי גם הוא שמע את הצעקות מהרחוב. "מיד כרזנו אם יש חובש בתחנה. אני ומנהל המשמרת יצאנו, ויחד עם אזרחים נוספים הגענו לסייע", אמר זיקרי. "האירוע התרחש כמאה מטרים מהכניסה לתחנה. תנועת הרכבות מתנהלת כסדרה, הכביש נפתח".

זירת הדקירה בתחנת רכבת ההגנה, תל אביב. מיכל מלחי, תמונות גולשים
זירת הדקירה בתחנת רכבת ההגנה, תל אביב/תמונות גולשים, מיכל מלחי

דובר מד"א, זכי הלר, סיפר: "נתקלנו בצעיר שוכב על הכביש ללא הכרה, ללא דופק או נשימה, עם כמה דקירות בפלג הגוף התחתון. הפרמדיקים שלנו ביצעו בו פעילות החייאה, וכשהמצב אפשר, הוא פונה לתל השומר. גבר נוסף בשנות ה-50 לחייו, שככל הנראה רדף אחר הדוקר ונחבל ברגל, טופל על ידנו והוא מפונה במצב קל לאיכילוב. ישנם נפגעי חרדה שמטופלים במקום, מלבד זאת נראה שהאירוע נגמר ואין נפגעים נוספים בגוף".

משה עמיר, חובש בכיר במד"א שהגיע למקום, סיפר: "על הכביש סמוך לתחנת הרכבת ההגנה שכב צעיר כבן 20 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. במקום הייתה המולה גדולה מאוד. הענקנו לפצוע טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה ובהמשך הוא פונה במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים תל השומר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הכלכלה נפתלי בנט הגיב לאירוע ואמר כי מדובר בפיגוע חמור, המוכיח כי "קונספציית הבטונדות" פשטה את הרגל. "אי אפשר למגן אנשים ברחוב, אלא צריך להביא לכך שהמסיתים, יורי הזיקוקים והמתפרעים ישבו בכלא. זאת מדיניות הביטחון הנכונה", אמר בנט. "אבו מאזן הפך להיות יורשו של עראפת, רק בלבוש אחר: הוא טרוריסט בחליפה, ויש להתנהג אליו בהתאם".

בהכנת הידיעה השתתפה דנה ירקצי

זירת הדקירה בתחנת רכבת ההגנה, תל אביב. מיכל מלחי, תמונות גולשים
זירת הדקירה בתחנת רכבת ההגנה, תל אביב/תמונות גולשים, מיכל מלחי
זירת הדקירה בתחנת רכבת ההגנה, תל אביב. דרור עינב
זירת הדקירה בתחנת רכבת ההגנה, תל אביב/דרור עינב
זירת הדקירה בתחנת רכבת ההגנה, תל אביב. ללא, מערכת וואלה! NEWS
זירת הדקירה בתחנת רכבת ההגנה, תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully