וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגועים: צה"ל מתגבר כוחות ברחבי הגדה המערבית

בתגובה לשני הפיגועים שאירעו אתמול - בתל אביב ובגוש עציון - נפרשו כוחות הצבא בצירים המרכזיים ביהודה ושומרון ובאזור קו התפר מחשש לחדירת שוהים בלתי-חוקיים. גם המשטרה בכוננות מוגברת

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, דוברות מד"א, הצלה יו"ש, ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

בעקבות שני פיגועי הדקירה שאירעו אתמול – הראשון בתל אביב והשני בגוש עציון – צה"ל מתגבר החל משעות הבוקר (שלישי) את כוחותיו בצירים המרכזיים ביהודה ושומרון, ונוסף על כך מעבה כוחות באזור קו התפר מחשש למעבר של שוהים בלתי-חוקיים מהגדה לשטח ישראל. במקביל, המשטרה ערוכה בכוננות מוגברת ברחבי הארץ. קצינים, מפקדים, לוחמים ומתנדבים נפרשו במוקדים שונים לצורך מתן מענה לציבור בעת הצורך.

אמש נערכה בחטמ"ר עציון הערכת מצב מיוחדת בעקבות שני הפיגועים שאירעו אתמול, שבהם נהרגו שני בני אדם: בכניסה לתחנת רכבת "ההגנה" בתל אביב נדקר למוות סמל ראשון אלמוג שילוני בן 20 ממודיעין, ובצומת אלון שבות נרצחה דליה למקוס, תושבת ההתנחלות תקוע בת 25. בתום הישיבה הוחלט לנקוט כמה צעדים מידיים בניסיון למנוע אירועי טרור נוספים.

אחד הצעדים המרכזיים שהוחלט עליהם הוא הגדלת היקף המעצרים של מבוקשים ברחבי הגדה. כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו הבוקר כי כוחות צה"ל עצרו במהלך הלילה קרובי משפחה של שני המחבלים מהפיגועים אתמול. בסוכנות הידיעות מען דווח כי אביו ושלושה מאחיו של המחבל מהפיגוע בתל אביב, נור אל-דין אל-חאשיה, נעצרו במחנה הפליטים עסכר שבמזרח שכם. בסוכנות הידיעות צפא דווח כי אחיו וגיסו של המחבל מגוש עציון, מאהר חמדי אל-השלמון, נעצרו בביתם שבחברון. מקורות מקומיים מסרו כי כוח צה"ל פשט על בתים של קרובים נוספים. מלבד קרובי המשפחה נעצרו כמה מבוקשים ברחבי הגדה.

שני פיגועים ביממה - עוד כותרות:
ההשתוללות והדקירות: תיעוד הפיגוע בגוש עציון
הפיגוע בתל אביב: נקבע מותו של החייל שנפצע אנוש
"הבטן הרכה": מפגעים בודדים שיכולים להפוך לגל עכור | פרשנות

זירת הפיגוע באלון שבות שבגוש עציון. טלי מאייר
חוששים מהמפגע הבודד. זירת הפיגוע בצומת אלון שבות, אמש/טלי מאייר

צעד בולט נוסף שעליו הוחלט הוא הצבת בטונדות בתחנות ההסעה ברחבי גוש עציון, בדומה למה שנעשה בתחנות הרכבת הקלה בירושלים, כדי למנוע פיגועי דריסה. נוסף על כך, החליטו הקצינים לתגבר את כוחות צה"ל בצירים ובצמתים המרכזיים.

תחום נוסף שהוחלט לשים עליו דגש הוא מניעת פעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים בנקמה על גל הפיגועים האחרונים. בעיקר מדובר על השחתה של מטעי זיתים וריסוס כתובות נאצה. בחטיבת עציון פועלים לאפשר למוסקים לסיים את מלאכתם כמתוכנן עד לסוף השבוע הקרוב, אך במקביל לפקוח עין ולפעול למען מניעת כניסה של חקלאים למטעים במקרים חריגים שבהם יהיה חשש לסיכון עבורם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"לא רואים עלייה במספר האירועים"

גורם באוגדת יהודה ושומרון התייחס להיערכות כוחות צה"ל בשטח לאור החשש מפיגועים, והדגיש כי הדבר נעשה בתיאום מלא עם הרשות הפלסטינית. לדבריו, למרות האיומים מצד גורמים ברשות בנוגע להפסקת התיאום הביטחוני, הקשר בין הצדדים נותר הדוק כשהיה. אותו גורם התייחס גם לטענות של המתנחלים לגבי עלייה בהיקף אירועים הביטחוניים לאחרונה ברחבי הגדה. "אנחנו לא רואים עלייה במספר האירועים", הבהיר.

עוד הדגיש הגורם כי אף שההערכה בצה"ל היא שלא מדובר בפתיחתה של אינתיפאדה שלישית, אלא בשורת התארגנויות של מפגעים בודדים, בצבא בוחנים באופן שוטף את האירועים ופועלים על מנת להיערך בהתאם אליהם. "אנחנו בוחנים כל העת את השטח, ונכון לעכשיו אנו לא רואים שינוי משמעותי במגמות", אמר, והתייחס להתמודדות עם תופעת המפגע הבודד: "קשה מאוד לזהות מראש אדם פרטי, שלא נשלח על ידי ארגון רשמי לבצע פיגוע".

בתוך כך, בבתי החולים עדיין מאושפזים שני פצועים מפיגוע הדקירה בגוש עציון אתמול. בבית החולים הדסה עין כרם נותח במהלך הלילה אחד הפצועים שנדקר בבטנו ומצבו בינוני-קשה ויציב. הפצוע השני מאושפז בבית החולים שערי צדק ומצבו קל. המחבל מאושפז גם כן בהדסה עין כרם. גם הוא נותח הלילה ומצבו קשה, והוא מונשם ומורדם.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully