וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשתוללות והדקירות: תיעוד הפיגוע בגוש עציון

11.11.2014 / 0:17

מצלמות אבטחה קלטו את רגעי האימה בכניסה לאלון שבות. המחבל הפלסטיני דהר לתוך הטרמפיאדה, יצא עם הסכין ודקר למוות צעירה. אחר כך המשיך בריצה, דקר אדם שניסה לעוצרו ואדם נוסף, ורק אז נורה

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, דוברות מד"א, הצלה יו"ש, ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

תיעוד מצמרר מהפיגוע: מצלמות אבטחה שמוצבות בצומת אלון שבות תיעדו את הפיגוע שאירע אתמול (שני) אחר הצהריים ושבו נהרגה דליה למקוס, צעירה בת 25 ושני ישראלים אחרים נפצעו.

בתיעוד נראה המחבל שזוהה בתור מאהר חמדי אל-השלמון דוהר לתוך הטרמפיאדה כשהוא נוהג בוואן של מאזדה בעל לוחיות זיהוי ישראליות. הוא מנסה לדרוס את הנוכחים שעמדו בתחנת ההסעה, מטפס מעל עמודי ההגנה שנמצאים בחזית התחנה ונעלם מהמסך. לאחר כמה שניות המחבל נראה רץ חזרה לכיוון התחנה וככל הנראה דוקר את למקוס, שנפצעה ומאוחר יותר מתה מפצעיה.

משם, פונה המחבל לעבר הכביש ומנסה לתקוף אדם שיצא מרכבו. הוא רודף אחריו לכיוון הכניסה לאלון שבות ונאבק בו. שם הוא ככל הנראה דוקר אותו בפניו, כשלפתע מגיח השומר מהש.ג. של אלון שבות וזה יורה בו מטווח קצר. כשהוא פצוע, המחבל נראה רץ חזרה לכיוון תחנת ההסעה. משם הסרטון לא כל כך ברור, אולם נוסעים עוצרים ומתקהלים בצד הכביש והדוקר מנוטרל.

עוד על המצב הביטחוני בוואלה! חדשות
הדוקר בגוש עציון: אסיר משוחרר, מזוהה עם הג'יהאד
נתניהו: מי שמפגין נגד ישראל - שיעבור לרשות הפלסטינית
האזרח שהתנפל על המחבל בת"א: "אני לא גיבור, חייל נפגע"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המכונית פוגעת בטרמפיאדה/מערכת וואלה, צילום מסך
תיעוד: פיגוע הדקירה בגוש עציון.
מנסה לדקור אזרח בכביש
יעוד: פיגוע הדקירה בגוש עציון. צילום מסך
יעוד: פיגוע הדקירה בגוש עציון/צילום מסך

כמה דקות אחרי סיום מה שתועד בסרטון הגיעו כוחות מד"א שהוזעקו לזירה והתחילו בביצוע פעולות החייאה בלמקוס, שמצבה הוגדר בתחילה אנוש. אלא שלאחר נסיונות ההחייאה נקבע כאמור מותה כבר בזירה. פרט אליה, צעיר בן 26 פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב קל-בינוני כשהוא סובל מפצעי דקירה בבטן ובלסת. בן 50 פונה לבית החולים לשערי צדק במצב קל אחרי שנדקר בפניו. המחבל שנורה בחזהו מאושפז במצב קשה בעין כרם. לפי סוכנות הידיעות "סאפא", המחבל הפלסטיני הוא תושב חברון. הוא מזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי, והיה כלוא בישראל במשך ארבע שנים וחצי עד 2005 בגין זריקת בקבוק תבערה על כוחות צה"ל. בשעות הערב הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות לפיגוע.

בעקבות האירועים אמר אמש יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, כי "הטרור שנובע מההסתה של אבו מאזן מנסה להפוך את כל הארץ לחזית, מבחינת ראשי הרשות הפלסטינית דין ירושלים כדין תל אביב כדין גוש עציון". עוד הוסיף: "הוויתורים הישראליים – שחרור המחבלים הסיטוני, ההתעלמות מההסתה ומהאדרת המחבלים וההססנות בטיפול בטרור בירושלים – הם הדלק שמניע את הטרור להרים שוב את ראשו".

אירוע הדקירה התרחש סמוך למקום ממנו נחטפו ולאחר מכן נרצחו שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, בחודש יוני האחרון.

(עדכון ראשון: 19:10)

פיגוע הדריסה  והדקירה באלון שבות, נובמבר 2014. טלי מאייר
חיילים באזור הפיגוע בגוש עציון/טלי מאייר
רכבו של המחבל בפיגוע הדריסה באלון שבות, נובמבר 2014. טלי מאייר
מכוניתו של המחבל/טלי מאייר
אנשי זק"א בזירת הפיגוע בגוש עציון. נתי שפירא - זק"א,
כוחות זק"א בזירה/נתי שפירא - זק"א
הסכין שאיתה דקר המחבל הפלסטיני את האזרחים בצומת אלון שבות שבגוש עציון. טלי מאייר
הסכין עמה דקר המחבל את הנוכחים/טלי מאייר
זירת הפיגוע באלון שבות שבגוש עציון. טלי מאייר
זירת הפיגוע באלון שבות שבגוש עציון/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully