וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגה בפיגוע: תושבת תקוע ששרדה פיגוע דקירה ב-2006

דליה למקוס, בת 25, היא ההרוגה בפיגוע בגוש עציון. בעבר נפצעה באורח קל בפיגוע דקירה, סמוך למקום מותה. למקוס התנדבה בעמותת "יד שרה" והתגוררה ביישוב במשך 15 שנים. "אי אפשר להמשיך בסדר יום רגיל"

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, דוברות מד"א, הצלה יו"ש, ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי
LIVE

דליה למקוס, תושבת ההתנחלות תקוע בת 25, נהרגה היום (שני) בפיגוע הדקירה בצומת אלון שבות - כך הותר לפרסום. כוחות של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה החלו לבצע בה פעולות החייאה. מצבה הוגדר בתחילה אנוש, אולם בתום ניסיונות ההחייאה, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה בזירה.

פרט אליה, צעיר בן 26 פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב קל-בינוני כשהוא סובל מפצעי דקירה בבטן ובלסת, ובן 50 פונה לבית החולים לשערי צדק במצב קל אחרי שנדקר בפניו. החשוד בדקירה, מאהר חמדי אל-השלמון, תושב חברון בן 30, נורה בחזהו והוא מאושפז במצב קשה בעין כרם.

עוד בוואלה! חדשות:
ההשתוללות והדקירות: תיעוד הפיגוע בגוש עציון
פיגוע בגוש עציון: צעירה נדקרה למוות, המחבל נורה
נתניהו: מי שמפגין נגד ישראל - שיעבור לרשות הפלסטינית

דליה למקוס הנרצחת בפיגוע באלון שבות. באדיבות המשפחה
למקוס/באדיבות המשפחה

מנכ"ל "יד שרה", משה כהן, אמר: "אנחנו מזועזעים והמומים נוכח רצח של אישה טובה. דליה שלנו הייתה בדרכה לפתוח משמרת בסניף 'יד שרה', כשירות לעם ישראל. עצוב שזה קורה למתנדבת בארגון המפעיל סניפים בכל רחבי ישראל. אנו שולחים תנחומים למשפחה ולצוות המסור בסניף שאליו הייתה בדרכה כדי לשרת את הרבים".

אלישבע פרינץ, מנהלת אזורית בארגון סיפרה כי דליה הייתה מרפאה בעיסוק בקריית גת, והתנדבה בסניף תקוע של "יד שרה". לדבריה, "ידענו תמיד כי אם יש צורך במילוי מקום, דליה תגיע". פרינץ סיפרה: "שעה לפני הרצח, התקשר אליה מנהל הסניף וביקש לדעת אם היא מגיעה לפתיחת הסניף ודליה אמרה שהיא כמובן תהיה שם. היא ראתה בהתנדבות שליחות וערך אנושי ממדרגה ראשונה שיש למלא במסירות, וכך אכן עשתה".

"היה בה הרבה רצון לתת ולסייע לאחר", סיפר מנהל הסניף איתיאל גיספאן. הוא הוסיף כי דליה חלמה "להוסיף נדבך נוסף של שירות ולהביא את הציוד הרפואי והשיקומי לאלה הזקוקים לו בהסעה עד לביתם. עכשיו יהפוך הצוות את החלום למעשה לזכרה של המתנדבת שביקשה לתת עוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת פיגוע הדקירה בצומת אלון שבות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

למקוס היא בת למשפחה שעלתה לישראל מדרום אפריקה, והיא התגוררה בתקוע במשך 15 השנים האחרונות. אחותה ושני אחיה מתגוררים גם הם ביישוב. עמותת "יד שרה", בה התנדבה למקוס, הביעה צער על מותה.

בשנת 2006, נפצעה למקוס באורח קל בפיגוע דקירה נוסף סמוך למקום בו אירע הפיגוע היום. אירוע הדקירה היום התרחש סמוך למקום ממנו נחטפו ולאחר מכן נרצחו שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, בחודש יוני האחרון.

"הדיסקט צריך להתחלף, או שהממשלה צריכה להתחלף", אמרו היום בארגון נפגעי הטרור "אלמגור", בעקבות גל הפיגועים האחרון. "אי אפשר להמשיך בסדר יום רגיל כשמחבלים דוקרים ילדות ועוברי אורח. "היד הסלחנית של הממשלה כדי לקנות שקט מדומה רק מחמירה את האינתיפאדה שהחלה עם חטיפת שלושת הנערים והגיעה היום לרצח צעירה באותו מקום בו נחטפו שלשת הנערים".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il
לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully