וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסגד הוצת: "כולם משתגעים מזה, ברור שהמתנחלים אחראים"

12.11.2014 / 13:18

חלונות מנופצים, ספרי קוראן שרופים וקירות מפויחים הם רק חלק מהנזקים שנגרמו למסגד בכפר שליד רמאללה, אשר הוצת לפי החשד על ידי מתנחלים. "הכעס גדול, זה בית קדוש", זעם תושב. "הממשלה מגבה את המתנחלים", אמר אחר

צילום: רויטרס, יותם רונן; עריכה: טל רזניק

עשרות מתושבי אל-מורייר שמצפון-מזרח לרמאללה הגיעו מאז שעות הבוקר (רביעי) למסגד שנשרף הלילה בכפר, לפי החשד על ידי מתנחלים, כדי לחזות בממדי ההרס. חלונות מנופצים, ספרי קוראן שרופים וקירות ושטיחים מפויחים - הם רק חלק מהנזקים שנגרמו לבית התפילה.

חוקרי הכיבוי של הרשות הפלסטינית הגיעו גם הם לזירה בניסיון להבין מה גרם לפרוץ הדליקה. הם הצליחו לאתר עקבות חומר בעירה על אדן של חלון צדדי במסגד, משם ככל הנראה החלה השריפה. כמו כן, כוחות צה"ל והמנהל האזרחי נמנעו עד כה מלהיכנס לכפר מחשש להתפרצות עימותים אלימים.

עוד בוואלה! חדשות:
התקרית בביתוניא: שוטר מג"ב חשוד שהרג צעיר באש חיה
זקן מנסה להביך את אולמרט: "לימד אותי להמר בקזינו"
תגלית: שרידי פעוט ועובר מעידן הקרח נמצאו באלסקה

מסגד הוצת הבוקר על ידי מתנחלים בכפר אל-מורייר, שמצפון-מזרח לרמאללה, נובמבר 2014. רבנים למען זכויות האדם, מערכת וואלה! NEWS
חלונות הרוסים במסגד שנשרף הלילה/מערכת וואלה! NEWS, רבנים למען זכויות האדם

"בסביבות 1:00 שמעתי מחלון חדר השינה שלי, שנמצא מול המסגד, קולות של כלי רכב. זה דבר מוזר בשעה כזו", סיפרה תושבת הכפר, באיג'ה אבו עלייה. "קמתי וראיתי שני ג'יפים לבנים אזרחיים שעוזבים את המקום. אחרי דקה או שתיים ראיתי שלהבות יוצאות מחלון המסגד". עדת ראייה נוספת סיפרה שראתה גם היא ג'יפ לבן במקום, זמן קצר אחרי שג'יפים של צה"ל עברו במקום.

סאלח, תושב נוסף מהכפר, שיחזר: "לאחר ששמענו שהייתה שריפה הגענו למקום, וראינו נזק גדול. מדובר בבית קדוש שלנו שכולם באים להתפלל בו. אנשים משתגעים פה מהמעשה הזה. כולם כועסים. אנחנו לא יודעים מה לעשות. ברור לנו שהמתנחלים עשו את זה, אף מוסלמי לא יעשה דבר כזה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"המתנחלים ממשיכים במעשי ההרס שלהם"

ראש מועצת הכפר, פארג' נעסאן, אמר כי "יש כעס גדול מאוד. זה מסגד, סמל הדת שלנו. זה מצטרף לשורת אירועים קיצוניים פה ובכלל". לטענתו, "המתנחלים עושים זאת בגיבוי ממשלת הימין. אין לי ספק שהם נכנסו בגיבוי ובאבטחה של הצבא", והזכיר כי זהו אינו המקרה הראשון של שריפה במסגד במכפר. לפני כשלוש שנים הוצת צמיג בוער בסמוך למסגד באותו הכפר, ונזק נגרם למקום. "המתנחלים ממשיכים במעשי ההרס שלהם", אמר.

רק לפני כחודש הוצת מסגד בכפר הפלסטיני עקרבה שליד איתמר בשומרון. המציתים שברו את שמשת אחד החלונות וזרקו בקבוק תבערה לתוך המסגד. כתוצאה מכך, השטיח נשרף וכל הקומה התחתונה התמלאה פיח. על קירות המסגד רוססו כתובות גרפיטי, בהן "תג מחיר", "כהנא" ו-"תפוח".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully