וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: מתנחלים הציתו מסגד ליד רמאללה

12.11.2014 / 7:48

לפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, מתנחלים נכנסו לכפר אל מורייר והציתו את המסגד. התושבים גילו את האש אוחזת במקום כשהגיעו להתפלל. מנגד, בקבוק תבערה הושלך הלילה לעבר בית הכנסת העתיק בשפרעם

צילום: רויטרס, יותם רונן; עריכה: טל רזניק

מתנחלים קיצוניים הציתו מסגד בכפר אל מורייר, צפונית מזרחית לרמאללה - כך דיווחה הבוקר (רביעי) סוכנות הידיעות הפלסטינית מען. עדי ראייה סיפרו כי כשהיו בדרכם לתפילת השחר הופתעו לראות את האש אוחזת בקומת הקרקע של המסגד. לדבריהם, הם החלו בכיבוי האש באופן מידי אולם נזק נגרם למקום. לפני כשלוש שנים הוצת צמיג בוער סמוך למסגד באותו הכפר, ונזק נגרם למקום. בנוסף, רוססו הכתובות "תג מחיר" וכן "עלי עין". מנגד - בקבוק תבערה הושלך הלילה לעבר בית הכנסת העתיק בשפרעם, כך מסרה המשטרה. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם למקום.

מדובר המשטרה ביהודה ושומרון נמסר כי בשעות הבוקר התקבל הדיווח על ההצתה. "כוחות משטרה מהפשיעה הלאומנית, יחד עם אנשי הזיהוי פלילי וצה"ל טרם נכנסו לכפר לפתיחת חקירה בגלל הפרות סדר במקום".

עוד על המצב הביטחוני
נתניהו לערביי ישראל: "אל תיסחפו להסתה, אתם שווי זכויות"
נקבר החייל שנהרג בפיגוע: "איך לקחו לנו אותו?"
אבו מאזן: "פעולות ישראל יובילו למלחמת דת הרסנית"

"מי שעשה את זה הוא טרוריסט", אמר לוואלה! חדשות זכאריה סאדה, פעיל בארגון זכויות האדם "רבנים למען זכויות אדם". לדבריו, המתנחלים באזור התנכלו לתושבים הפלסטינים דרך קבע ובין היתר עקרו שם עצי זית. "החוק הישראלי צריך להגן על הפלסטינים כמו על המתנחלים. הצבא והמשטרה לא עושים מספיק כדי למנוע את הפגיעה בפלסטינים בשומרון. פגיעה במסגד, בבית כנסת או בכנסייה - בשבילי זה קו אדום".

מזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר, אמר כי הצתת המסגד בשומרון היא "מתנה לקיצוניים בצד הפלסטיני" וכי "הדבר עלול לסכן בראש וראשונה את ביטחונם של אזרחי ישראל", אמר. "האחריות למניעת פעולות בזויות אלו מוטלת על ממשלת ישראל, שעד עתה עושה הכל על מנת להסלים את המצב ולהגביר את הלהבות".

מקרה דומה אירע בסך הכל לפני חודש, אז הוצת מסגד בכפר הפלסטיני עקרבה שליד איתמר בשומרון. המציתים שברו את שמשת אחד החלונות וזרקו בקבוק תבערה לתוך המסגד. כתוצאה מכך, השטיח נשרף וכל הקומה התחתונה התמלאה פיח. על קירות המסגד רוססו כתובות גרפיטי, בהן "תג מחיר", "כהנא" ו-"תפוח".

הכפר שבו אירעה ההצתה

מסגד הוצת הבוקר על ידי מתנחלים בכפר אל-מורייר, שמצפון-מזרח לרמאללה, נובמבר 2014. "יש דין", מערכת וואלה! NEWS
נזקי השריפה במורייר, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, "יש דין"

המקרה מגיע כשהרוחות בגדה המערבית בכלל ובירושלים בפרט לוהטות. לאור גל הפיגועים והאירועים הלאומניים ברחבי הארץ, שהגיעו לשיא שלשום בשני הרוגים בפיגועים - הכריז אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו על שורת פעולות שבכוונת ישראל להוציא לפועל על מנת למגר את האלימות.

נתניהו: צעדי ענישה נגד מפירי הסדר

"זו מערכה שנמשכת מאז קום המדינה, ועוד קודם לכן. אנחנו ננצח את הטרור גם הפעם", פתח את דבריו בנאום שנשא מלשכתו שבירושלים. "כינסתי את שרי הקבינט ועדכנתי אותם בהחלטות שהתקבלו עם כל גורמי הביטחון. הצעדים כוללים: תגבור הכוחות בשטח ברחבי הארץ, הריסת בתים, יד קשה וענישה מוגברת נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה, קנסות להורים לילדים ולנערים שזורקים אבנים, פעולה להוצאה מחוץ לחוק נגד המתסיסים בירושלים ועוד".

יו"ר הרשות אבו מאזן מצדו חזר והאשים אתמול את ישראל במצב. לדבריו, פעולותיה של ישראל "מוליכות את האזור ואת העולם למלחמת דת הרסנית". בטקס לציון עשור למותו של יאסר ערפאת ברמאללה, הוסיף אבו מאזן כי על ממשלת ישראל "לחדול מן הפרובוקציות שהיא מבצעת". שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיב בצהריים לדברים הללו ואמר כי "אין שום הבדל בין ערפאת לאבו מאזן" וכי "שניהם שונאי יהודים המאמינים בטרור ומקדמים טרור". לדבריו, ההבדל היחיד בין השניים הוא ש"אבו מאזן מסוכן יותר כי הוא יודע להסוות את פרצופו האמיתי טוב יותר".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

מסגד הוצת הבוקר על ידי מתנחלים בכפר אל-מורייר, שמצפון-מזרח לרמאללה, נובמבר 2014. www.palimfo.com, אתר רשמי
מסגד הוצת הבוקר על ידי מתנחלים בכפר אל-מורייר, שמצפון-מזרח לרמאללה, נובמבר 2014/אתר רשמי, www.palimfo.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully