וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית בביתוניא: שוטר מג"ב חשוד שהרג צעיר באש חיה

12.11.2014 / 13:26

הותר לפרסום: שוטר משמר הגבול נעצר בחשד שהרג את אחד הצעירים במהלך ההפגנה ביום הנכבה במחסום שליד רמאללה. מחקירת מח"ש עולה כי לעבר המפגינים נורתה אש חיה ולא כדורי גומי כפי שנטען בתחילה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

התפתחות בחקירת האירוע ביום הנכבה, שבו נורו למוות שני צעירים בביתוניא: המשטרה עצרה שוטר משמר הגבול בחשד כי הוא זה שאחראי לירי החי שהרג את אחד המפגינים בחודש מאי האחרון במחסום שליד רמאללה – כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. לבית משפט השלום בירושלים הורה היום על הארכת מעצרו בשישה ימים נוספים.

דוח פתולוגי פלסטיני שנכתב בחודש יוני האחרון בשיתוף עם ישראל קבע כי שני הנערים נורו מאש חיה ולא מכדורי גומי כפי שנטען בתחילה. במהלך הנתיחה לאחר המוות שבוצעה לאחד הנערים הוצא קליע מגופו, והוא הועבר לידי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) – הגוף שחקר את המקרה. במהלך החקירה הצליחו ככל הנראה החוקרים למצוא התאמה בין הקליע לבין נשקו של שוטר מג"ב, דבר שהוביל למעצרו. כעת האירוע עבר לחקירת היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י. טרם ברור מי החשוד באחריות להריגתו של הצעיר השני שנורה באירוע.

הירי בביתוניא: כותרות נוספות:
הרג המפגינים בנכבה: פתולוגים מאשרים שנורתה אש חיה
ליברמן על הרג הפלסטינים: "הסרטים צצו באיחור"

צעיר פלסטיני שנורה למוות במחסום ביתוניא, מאי 2014. ארגון "הגנה לילדי פלסטין", צילום מסך
תיעוד זירת הירי בביתוניא, במאי האחרון/צילום מסך, ארגון "הגנה לילדי פלסטין"

בנתיחת גופתו של אחד הצעירים שנערכה לפני כמה חודשים השתתפו, בין היתר, נציג של המכון הישראלי לרפואה משפטית ושני פתולוגים ממדינות שונות. כולם הסכימו כי בגופה נמצאו שרידי כדורים המעידים על אש חיה. במהלך הניתוח הוצאו ארבעה רסיסים מגופת הנער, ואחד הפתולוגים ציין כי הוא משוכנע שאלה רסיסי עופרת מהקליע. לדבריו, ניתן לקבוע לפי הרסיסים את מסלול הכדור וכן את זווית הירי.

לאחר התקרית, שעוררה ביקורת קשה על התנהלות צה"ל, ההערכה הייתה שלוחמי מג"ב שאיישו את העמדה ירו לעבר המפגינים, אך משאלה הכחישו שימוש באש חיה העניין נותר בגדר תעלומה. בתיעוד של בעל מצלמות האבטחה במקום, קרים חאדר, נראה חייל במדים ירוקים - ולא לוחם מג"ב – יורה. התיעוד הועבר לידי צה"ל, שאיתר את החייל ועימת אותו עם הממצאים. החייל הודה כי ירה כמה כדורי גומי לעבר חומת מפגע – ולא לעבר המפגינים.

בעקבות ממצאי התחקיר הראשוני, שהעלה כי החייל קיבל את הרובה עם התקן קליעי הגומי מקצין מג"ב שנכח במקום בניגוד לנהלים, הוחלט להשעות את החייל מתפקידו. החייל הופנה לביצוע עבודות רס"ר מאחר שלא היה מורשה לירות, גם לא כדורי גומי, באירוע המדובר. ואכן, בסרטון נראה לוחם אחר לוקח מהחייל את הנשק לאחר הירי.

(עדכון ראשון: 9:25)

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully