וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגלית: שרידי פעוט ועובר מעידן הקרח נמצאו באלסקה

12.11.2014 / 10:24

ארכיאולוגים מאוניברסיטה במדינה גילו שלדים במצב טוב, שנקברו באזור לפני 11,500 שנים. השרידים נקברו בבור, אשר שופך אור על הרגלי הקבורה של תושבי האזור בזמן ההוא

ארכיאולוגים באתר קבורה באלסקה, שם נמצאו שרידים של פעוט ושל עובר מלפני 11,500 אלף שנה. רויטרס
הצוות באתר הקבורה באלסקה, השבוע/רויטרס

ארכיאולוגים גלו שרידים של פעוט ושל עובר מפותח מעידן הקרח באתר קבורה באלסקה – השרידים הצעירים ביותר שאי פעם נחשפו מאותה תקופה ביבשת אמריקה. הם מתו ככל הנראה לפני 11,500 שנה והם נחשפו מתחת לשייריו השרופים של ילד בן שלוש, אשר נמצא באתר בשנת 2010.

צוות מאוניברסיטת אלסקה גילה שלדים שנשארו במצב טוב בבור, שבו נמצאו גם שתי אבנים מחודדות וארבעה מוטות העשויים מקרני צבי. על פי בדיקות שנעשו לשלדים ולשיניים, עלה כי אחד מהם הוא פעוט שמת זמן קצר לאחר לידתו ואילו השני היה עובר שהגיע לגיל מתקדם. על פי המדענים, הבור שופך אור על הרגלי הקבורה של תושבי האזור.

הצוות טוען כי הממצאים הם בעלי אופי דומה לאתרי קבורה אחרים באותה תקופה, שגם בהם היו נהוגים טקסי קבורה בבורות, שם הונחו גם חפצים בעלי ערך, כמו גם חוסר השימוש בקישוטים ובתכשיטים.

צוות הארכיאולוגים סבור כי האבנים הוצמדו בעבר למוטות וכך שימשו ככלים או ככלי נשק, דבר שמלמד על החשיבות שראו תושבי האזור בשימוש בכלי ציד במהלך טקסי קבורה. עם זאת, הם ציינו כי הם הבחינו גם בדומיננטיות של שאריות של דגים ושל חפצים קטנים באתר.

עוד ידיעות בנושא מדע ומחקר:
עכבר שקוף נוצר במעבדה: "מבט חדשני לתוך הגוף"
מה עומד מאחורי המעגלים המסתוריים בירדן ובסוריה?
במו ידיהם: בעקבות האמנים הראשונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully