וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ מבהיר: "לא העברנו התרעה למלחמה עם חמאס"

13.11.2014 / 8:54

בצל העימות עם צה"ל, פרסם שב"כ הודעת הבהרה, שבה נכתב כי הארגון העביר לפני מבצע "צוק איתן" התרעות מפני פיגוע גדול שעלול להוביל להתלקחות, אך לא התריע מראש על מלחמה אפשרית עם חמאס ביולי

צילום: דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

שב"כ פרסם הבוקר (חמישי) הודעת הבהרה בצל העימות הפומבי עם צה"ל סביב הטענה שהארגון סיפק מראש התרעה על עימות אפשרי עם חמאס, כמה חודשים לפני פרוץ מבצע "צוק איתן". "ידיעות שהופצו על ידי שב"כ, החל מינואר 2014, הצביעו על תחילת היערכות ואימונים של חמאס לקראת עימות אפשרי עם ישראל. ראוי להדגיש כי בשום שלב לא טענו אנשי השב"כ, ובכלל זה המרואיינים לכתבה (בתכנית 'עובדה' ששודרה השבוע - א"ב), כי שב"כ העביר לאור ידיעות אלו, התרעה למלחמה מול חמאס ביולי", נכתב בהודעת שב"כ. "החל מסוף אפריל 2014, בעקבות מידע חדש, הופצה על ידי שב"כ התרעה על כוונות חמאס להוציא לפועל פיגוע גדול אשר עלול להוביל למערכה".

"יובהר", נכתב בהמשך, "כי מרגע שהגיע המודיעין על הפיגוע, דרכו צה"ל והשב"כ את כלל המערכים המודיעיניים והמבצעיים לסיכולו. ההכנות נעשו בשיתוף פעולה מלא בין צה"ל לשב"כ. בנוגע לסוגיית המנהרות, ראוי להבהיר כי המידע שהיה בידי מערכת הביטחון טרם המבצע נגע למספר מנהרות ומיקום פירי הכניסה בתוך רצועת עזה. עם זאת, לא היה בידי גורמי הביטחון מידע בדבר תוואי חדירת המנהרות לשטח ישראל ובדבר מיקומם של פירי היציאה".

העימות בין צה"ל לשב"כ - כותרות נוספות:
גנץ במכתב לנתניהו: מתריע על משבר אמון בין צה"ל לשב"כ
נתניהו לגנץ וכהן: לבנו את העניינים ביניכם - ולא בפומבי
כשהשב"כ חצה את הקו האדום של גנץ | פרשנות

הרמטכ"ל בני גנץ וראש השב"כ יורם כהן. ראובן קסטרו, עומר מירון, עיבוד תמונה
עימות פומבי. גנץ וכהן/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, עומר מירון

אתמול פורסם כי הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, שלח מכתב ללשכת ראש הממשלה, ובו תיאר את מלחמת הגרסאות בין השב"כ לבין אגף המודיעין בצה"ל בנוגע להתרעה מפני המלחמה שאירעה בקיץ האחרון בדרום. גורמים בשב"כ טענו, בין השאר בכתבה ששודרה ב"עובדה" השבוע, כי התריעו כבר בחודש ינואר על מלחמה בקיץ 2014, אותה מכין חמאס. מנגד, גורמי ביטחון טענו כי בפועל השב"כ העביר רק בחודש אפריל התרעה על פיגוע אסטרטגי שעשוי להוביל להתלקחות באזור.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"יש לכולנו אחריות לאומית". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

בתגובה לעימות הפומבי בין גופי הביטחון כינס אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בלשכתו בירושלים את הרמטכ"ל גנץ, את ראש השב"כ, יורם כהן, ואת שר הביטחון, משה יעלון. נתניהו הנחה את הנוכחים לחדול לאלתר מעיסוק ברבים בנושאים שצריכים להיות מלובנים בין גורמי הביטחון.

"יש לכולנו אחריות לאומית לביטחון מדינת ישראל ועלינו להמשיך בשיתוף פעולה מלא למען ביטחונם של אזרחי ישראל", אמר נתניהו. לדברי גורמי ביטחון, שר הביטחון יעלון, שקיבל גם הוא את המכתב, מגבה את גנץ ומצפה להבהרות והסברים מראש השב"כ.


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully