וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ניסה ה-אף.בי.איי. לשכנע את מרטין לותר קינג להתאבד

ה"ניו יורק טיימס" פרסם את המכתב הלא מצונזר שקיבל לוחם זכויות האדם האמריקני לפני קצת יותר מ-50 שנה ובו ניתן לו דדליין של 34 ימים לשים קץ לחייו. "יש לך דרך מילוט אחת", נכתב

מרטין לותר קינג ג'וניור. AP
מרטין לותר קינג/AP

"נותר לך רק דבר אחד לעשות. אתה יודע מהו. יש לך רק 34 ימים לעשות זאת. אתה גמור. יש לך דרך מילוט אחת. עדיף שתיקח אותה בטרם ההונאה העצמית המטונפת והבלתי נורמלית שלך תיחשף לאומה" - כך כתבו סוכני הבולשת הפדרלית האמריקנית, ה-FBI, ללוחם זכויות האדם השחור בארצות הברית, מרטין לות'ר קינג, במטרה לשכנעו להתאבד.

המכתב, שפורסם השבוע לראשונה ב"ניו יורק טיימס" במלואו, נשלח לקינג בעילום שם לפני כמעט 50 שנה. כשקיבל את המכתב, הוא עדכן את חבריו שמישהו רוצה שישים קץ לחייו - והוא היה משוכנע שהמישהו הזה הוא חלק מה-FBI. זאת, בין היתר, על רקע השנאה הגלויה שרכש לו ראש הבולשת דאז, ג'יי אדגר הובר. רק קצת יותר מעשור לאחר שליחת המכתב, אישר הסנאט האמריקני את חשדו את קינג.

עוד חדשות מהעולם:
הזוי: אם ובתה ילדו באותו יום - ובאותו בית חולים
ארגוני סיוע: העולם סגר שעריו בפני הפליטים הסורים
צפו: חולץ לאחר שהיה תקוע בקיר שלושה ימים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב המלא/מערכת וואלה!, צילום מסך

כותב המכתב, הרווי בשגיאות כתיב, ניסה לגרום לקינג לעשות כדברו על ידי שימוש במידע שהיה ברשותו לכאורה באשר לחיי המין של מנהיג השחורים באמריקה. "מצוטטים לך. צוטטו לך - כל הבגידות שלך, האורגיות המיניות שלך לאורך השנים", נכתב. "וזו רק דוגמא קטנה... קינג אתה גמור".

בראש המכתב נכתב "קינג" והכותב ביקש להסביר מדוע הסתפק בפנייה קצרה זו. "לאור התנהגותך האישית, הלא-נורמלית, ורמתה הנמוכה, לא אכבד את שמך ב'מר' או 'ד"ר'", כתב. "שם המשפחה שלך מזכיר סוג המלכים כמו המלך הנרי השמיני והבגידות הרבות שלו, וההתנהגות הבלתי מוסרית שפחותה יותר מזו של בהמה".

השנאה לקינג מורגשת היטב מבין השורות. "אתה נוכל גדול ורשע", נכתב. "הבט לתוך לבך. אתה יודע שאתה נוכל גדול ועול גדול על כולנו השחורים. לאנשים הלבנים במדינה הזאת יש מספיק נוכלים משלהם אבל אני בטוח שבזמן הנוכחי אין להם אף אחד שמשתווה אליך. אינך כומר ואתה יודע זאת. אינך יכול להאמין באלוהים ולהתנהג כמו שאתה מתנהג. ברור שאינך מאמין בשום עקרונות מוסריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully