וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביצעה ניסוי מוצלח של מערכת "חץ 3" במרכז הארץ

25.2.2013 / 8:25

בניסוי נבחנו לראשונה היכולות והביצועים של המערכת שנחשבת לחדשנית ומהפכנית. גורם ביטחוני בכיר: "צעד דרמטי וחשוב בפיתוח שמטרתו היא לפתח שכבת הגנה נוספת"

צילום: משרד הביטחון

(צפו בצילומים מניסויים קודמים במערכת)

משרד הביטחון הודיע הבוקר (שני) כי ביצע ניסוי טיסה מוצלח של מיירט "חץ 3". הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ על ידי מנהלת "חומה" האחראית על פיתוח שכבות ההגנה מפני טילים של מדינת ישראל ומפא"ת של משרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים (MDA).

תיעוד: ניסויים שנעשו במסגרת פיתוח הטיל "חץ 3". משרד הביטחון
ניסוי במערכת בעבר/משרד הביטחון

על פי הודעת המשרד, מדובר בניסוי הטיסה הראשון של מיירט "חץ 3" ממשפחת ה"חץ". בניסוי נבחנו, לראשונה, היכולות והביצועים של מערכת "חץ 3" החדשה, אשר נחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת המיירטים בעולם. יכולות אלה יאפשרו למרכיבים הקיימים של מערכת נשק "חץ" המבצעית כיום, להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים עתידיים על מדינת ישראל.

גורם ביטחוני בכיר אמר כי "הניסוי היה אמור להתקיים בסתיו, אבל דחינו את זה מאחר שרצינו לבצע סדרת בדיקות נוספת. המיירט שוגר בשעה 8:00 בבוקר לעבר הים התיכון. הוא טס במהירות על קולית וחצה 100 קילומטרים של מסלול טיסה, ביצע תמרון בחלל, עקיבה אחר מספר אובייקטים, ובתום שש דקות הוא סיים את המשימה". הגורם הוסיף כי "כל מטרות הניסוי הושגו, אך נותרו לנו סדרת ניסויים נוספים שיבוצעו בשנים הקרובות, עד שהוא יהפוך למבצעי ויצטרף למערכת הקיימת".

"מדובר באבן דרך חשובה למערכת ההגנה הרב-שכבתית של מדינת ישראל הכוללת את כיפת ברזל, שרביט קסמים, חץ 2 וחץ 3", אמר שר הביטחון אהוד ברק בהתייחסו לניסוי.

כאמור, מערכת "חץ 3" הינה חלק מרכזי ממערך ההגנה הרב-שכבתית שאת פיתוחה מוביל משרד הביטחון. מערך ההגנה הרב-שכבתית כולל 4 שכבות הגנה: מערכת "כיפת ברזל" (מבצעית), מערכת "שרביט קסמים" (בפיתוח) מערכת "חץ 2" (מבצעית) ומערכת "חץ 3" (בפיתוח).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צפויים ניסויים נוספים. ניסוי קודם/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם ביטחוני בכיר נוסף ציין כי "מדינת ישראל הקדימה את המענה לאיומי העתיד באמצעות הניסוי המוצלח של 'חץ 3'. יש לנו עוד דרך לעבור עד להפיכתו למבצעית, אך זהו בהחלט צעד דרמטי וחשוב בפיתוח שמטרתו היא לפתח שכבת הגנה נוספת אל מול אתגרי העתיד של מדינת ישראל. בכך ישראל הופכת למדינה חזקה שיודעת להגדיל את יכולת ההרתעה אל מול האיומים של אויבנו".

עוד הדגיש הגורם הביטחוני הבכיר כי מערכת "חץ 3" יודעת להתמודד עם טילים מסוגים שונים בגבהים אחרים ממה שמטפלת מערכת "חץ 2" ומול ראשי קרב מתקדמים יותר. מדובר בניסוי ראשון בתהליך פיתוח שיימשך בשנים הקרובות. בעתיד צפויים ניסויים נוספים בטרם הצבת המערכת לשירות מבצעי.

בחודש נובמבר האחרון ביצעה מערכת "שרביט קסמים" יירוט ראשון מוצלח במסגרת ניסוי של המערכת, הנחשבת לראשונה מסוגה בעולם ומוגדרת כפורצת דרך טכנולוגית. במסגרת הניסוי שוגר לעבר המערכת טיל המדמה טיל אויב.

המכ"ם של מערכת "שרביט קסמים", המיועדת לספק הגנה מפני ירי טילים בטווחים בינוניים, זיהה את "טיל האויב", שלח לעברו טיל מיירט שפגע בו והשמיד אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully