וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ערכה ניסוי מוצלח במערכת "שרביט קסמים"

25.11.2012 / 20:00

המערכת, המיועדת להגנה מפני ירי טילים בטווחים בינוניים - הנורים אלפי קילומטרים מישראל, זיהתה "טיל אויב" ופגעה בו. על פי הערכה, המערכת תיכנס לכשירות מבצעית ב-2014

צילום: משהב"ט, עריכה: טל רזניק

בצל איומיו של מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, לשגר טילים לעבר אילת אם ישראל תתקוף את לבנון, הותר הערב (ראשון) לפרסום כי מערכת "שרביט קסמים" ביצעה יירוט ראשון מוצלח במסגרת ניסוי של המערכת, הנחשבת לראשונה מסוגה בעולם ומוגדרת כפורצת דרך טכנולוגית. במסגרת הניסוי שוגר לעבר המערכת טיל המדמה טיל אויב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זיהתה "טיל אויב" ופגעה בו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המכ"ם של מערכת "שרביט קסמים", המיועדת לספק הגנה מפני ירי טילים בטווחים בינוניים, זיהה את "טיל האויב", שלח לעברו טיל מיירט שפגע בו והשמיד אותו. במערכת הביטחון טענו כי הצלחת הניסוי מעידה על ההתקדמות המהירה בפיתוח המערכת שעשויה להצטרף בשנת 2014 כאחת משכבות ההגנה של מדינת ישראל מפני ירי טילים.

מערכת שרביט קסמים מפותחת על ידי חברת "רפאל" והחברה האמריקאית ריית'און, בניהול של מינהלת "חומה" של משרד הביטחון. המערכת עתידה להחליף את מערכות ה"הוק" הישנות של צה"ל ובמקביל לתת מענה לראשונה בעולם לטילי שיוט מסוגים שונים. "שרביט קסמים" תשתלב כשכבת הגנה, יחד עם סוללות "כיפת ברזל", המיועדות להגנה מפני ירי טילים בטווחים קצרים, וכן עם סוללות טילי פטריוט וחץ המהוות את שכבת ההגנה העליונה ביותר. הסוללות השונות פותחו כך שיוכלו לעבוד במשולב כדי לסכל על פי החלטת המפקדים את האיומים השונים כלפי ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשרד הביטחון טענו כי המערכות השונות יהוו שכבת הגנה משמעותית וראשונה מסוגה בעולם שתתמודד עם מגוון רחב של רקטות וטילים מסוגים שנמצאים כיום בידי סוריה, לבנון, איראן וארגוני הטרור ברצועת עזה. על פי הערכות במשרד הביטחון, מערכת "שרביט קסמים" תימסר לידי חיל האוויר בשנתיים הקרובות והיא תסייע ליירט טילים שנורו ברדיוס של אלפי קילומטרים ממדינת ישראל. גורם ביטחוני בכיר העריך כי שילוב המערכת בצה"ל תגדיל את מרחב התמרון של יכולת קבלת ההחלטות של הדרג המדיני, כפי שאירע בעימות בין ישראל לבין ארגון הטרור חמאס במהלך מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, תוך כדי שימוש במערכת "כיפת ברזל". ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "מדובר בניסוי מערכתי ראשון במערכת 'שרביט קסמים', המפותחת עבור משרד הביטחון על ידי חברת 'רפאל מערכות לחימה מתקדמות' וחברת ריית'און האמריקאית. נתוני הניסוי יאפשרו את המשך הפיתוח של מערכת 'שרביט קסמים', ואת המשך ניסויי הפיתוח הדרושים עד להבשלה מבצעית של המערכת בעתיד".

"צפויים ניסויים נוספים"

גורם ביטחוני בכיר הוסיף כי "המערכת עולה על הציפיות והיא נותנת מענה לאיומים מהטווח הקצר עד הטווח הארוך. זו מערכת מופלאה. היא לא עובדת בשיטת הסוללות והרעיון שלה הוא מענה ארצי. המכ"ם שלה דומה למכ"ם החדש של 'כיפת ברזל'. המיירט שלה קטן אבל בעל יכולות אדירות".

בכיר בחברת "רפאל" אמר כי "לראשונה לאחר כמה שנים של פיתוח ומספר ניסויים, המערכת יירטה בהצלחה רבה מטרה שדימתה את האיומים הרלוונטיים למערכת. זו אבן דרך מאוד חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל ובמערך הרב שכבתי שמוביל שר הביטחון אהוד ברק. זהו ניסוי מערכתי והוא לא האחרון. צפויים עוד ניסויים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully