וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ניסוי של מערכת "שרביט קסמים" ייערך בנגב

על פי דיווחים בעיתון האמריקאי "בוסטון גלוב", ייערך בימים הקרובים ניסוי קריטי של המערכת, המיועדת להשלים את "כיפת ברזל" ולהתמודד עם טילים בטווחים שונים

לאחר ההצלחה המרשימה של מערכת כיפת ברזל במהלך מבצע "עמוד ענן", מאיצה ישראל את פיתוחה של המערכת המשלימה לה, "שרביט קסמים", הידועה גם כקלע דוד. על פי דיווח בעיתון האמריקאי בוסטון גלוב, תערוך בקרוב ישראל ניסוי קריטי למערכת בנגב, בשיתוף גורמים בארה"ב, בהם ענקית התעשיות הביטחוניות האמריקאית ריית'און.

שרביט קסמים. הדמיה: רפאל, גלובס
תשלים את מערכת כיפת ברזל/גלובס, הדמיה: רפאל

המערכת מיועדת להתמודד עם טילים בעלי יכולות וטווחים שונים מאלו שירה חמאס במהלך המבצע האחרון, אך נמצאים בידי חיזבאללה ואויבות אחרות של ישראל. חלקה של ריית'און במערכת מומן על ידי רפאל בכ-130 מיליון דולרים במהלך שלוש השנים האחרונות, כך על פי הדיווח. אם המערכת תוכיח את יעילותה, יתכן שמימון נוסף יגיע מארה"ב. על פי ריית'און "המערכת מיועדת להתמודד עם מגוון של טילים בליסטים לטווח קצר, טילים בעלי קליבר גדול וטילי שיוט".

גורם בחברה שביקש להישאר בעילום שם אמר כי "הישראלים עובדים קשה כדי להפוך את המערכת למבצעית. התקווה היא שהמערכת תיירט מגוון מטרות". ואילו גורם ישראלי שהתייחס לניסוי הקרוב הוסיף כי "הרבה מאוד עיניים בישראל וארה"ב יהיו דבוקות למסכים".

סוללת כיפת ברזל בגוש דן, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
12 סוללות נוספות יקלטו בשנים הקרובות. מערכת כיפת ברזל/נמרוד סונדרס

במקביל, בצה"ל נערכים לקלוט בשנים הקרובות 12 סוללות כיפת ברזל נוספות, בסיוע תקציבי מיוחד עליו חתם נשיא ארה"ב ברק אובמה, כחלק מתוספת תקציב הסיוע השנתי שניתן למערכת הביטחון. 700 מיליון שקלים יועדו לרכישת ארבע סוללות כיפת ברזל ו-300 מיליון שקלים נוספים לתקצוב פרויקט "שרביט קסמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully