וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הניסוי ב"חץ 2" נכשל? "טיל המטרה נפל בים"

דובר משרד ההגנה של רוסיה אמר שהם זיהו את הטיל שהיה אמור להיות מיורט על ידי המערכת כ-300 קילומטר מתל אביב. הבוקר אמר גורם ביטחוני המעורה בניסוי כי הניסוי "הצליח חלקית"

צילום: שי מכלוף, אביחי חדד, משרד הביטחון; עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

דובר משרד ההגנה של רוסיה, איגור קונשנקוב, אמר היום (שני) כי טיל המטרה שנורה ממערכת "חץ" 2 הבוקר לא יורט, וכי הוא אותר בים, התיכון כ-300 קילומטר מצפון לתל אביב. גורם ישראלי המצוי בפרטי הניסוי אמר מוקדם יותר לוואלה! חדשות כי הניסוי "הצליח חלקית".

הניסוי נערך הבוקר במרכז הארץ על ידי מנהלת חומה במשרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA). ניסוי זה נועד לבחון את יכולות המערכת בגרסתה החדשה, נגד איומים עתידיים.

במסגרת הניסוי שוגר טיל מיירט של המערכת על פי התכנית וביצע את שלבי הטיסה שתוכננו. המידע הרב שנאסף בניסוי הועבר לניתוח של מהנדסים. במשרד הביטחון הדגישו כי "לניסוי זה אין קשר לביצועי מערכת הנשק 'חץ' המבצעית המופעלת על ידי מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר".

עוד ידיעות על צבא וביטחון
שר הביטחון: "איראן מחדשת את הקשר עם עזה"
הלחימה בסוריה שוב זולגת: חייל צה"ל נפצע קל בגבול
תושבים בגליל: "זיהינו נתיב מנהרה מלבנון"

משרד הביטחון ערך ניסוי במערכת ההגנה מפני טילים "חץ 2". שי מכלוף
שובל הטיל ששוגר במסגרת הניסוי בשמי אשדוד, היום/שי מכלוף

גורם ביטחוני בכיר סיפר כי בניסוי נבחן טיל "חץ" מדגם מתקדם שמיועד להתמודד עם איומים עתידיים. במסגרת הניסוי שוגר טיל מטרה מסוג "אנקור" לעבר הים התיכון. הרמתי התייחס לממצאי הניסוי ואמר כי מערכת השיגור והעקיבה עבדו כמתוכנן. "עדיין לא ניתן לקבוע את התוצאות הסופיות. נדרשים מספר ימים כדי לעבד את הנתונים".

מערכת ה"חץ" הפכה להיות מבצעית בשנת 2000. מאז נוצרו ארבע גרסאות למערכת. הגרסה הנוכחית היא זה שמגנה כיום על שמי המדינה. במסגרת הניסוי הבוקר נעשה ניסוי בגרסה עתידית למערכת "חץ 2" במטרה לשדרגה. במקביל, נמשך פיתוח מערכת "חץ 3" ליירוט טילים ארוכי טווח מעבר לאטמוספירה בגובה רב.

בחודש ינואר האחרון ערכו מנהלת "חומה" במשרד הביטחון וה-MDA, יחד עם נציגי התעשיות הביטחוניות, ניסוי טיסה מוצלח במערכת היירוט "חץ 3". הניסוי, השני שנעשה עד אז בטיל זה, נעשה משדה ניסויים במרכז הארץ.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ניסוי במערכת הגנה מפני טילים בשמי אשדוד. ספטמבר 2014. שי מכלוף
השובל של הטיל, היום/שי מכלוף

ממשרד הביטחון נמסר אז כי בניסוי נבחנו היכולות והביצועים של מערכת "חץ 3" החדשה, אשר אמורים לאפשר למרכיבים הקיימים של מערכת הנשק "חץ" להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים עתידיים על מדינת ישראל. "מיירט 'חץ 3' שוגר בהצלחה וביצע את כל שלבי הטיסה באטמוספרה ובחלל, בהתאם לתוכנית וליעדי הניסוי שהוגדרו מראש", נמסר בהודעה.

בפברואר 2013 הושלם בהצלחה ניסוי הטיסה הראשון של מיירט "חץ 3" במרכז הארץ. המערכת הינה חלק מרכזי ממערך ההגנה הרב-שכבתית שאת פיתוחה מוביל משרד הביטחון. מערך ההגנה הרב-שכבתית כולל 4 שכבות הגנה: מערכת "כיפת ברזל" (מבצעית), מערכת "שרביט קסמים" (בפיתוח) מערכת "חץ 2" (מבצעית) ומערכת "חץ 3" (בפיתוח).

ה"חץ" מהווה את השכבה העליונה במערך ההגנה של ישראל. השכבה האמצעית מורכבת ממערכת "שרביט קסמים". המערכת, הידועה גם כ"קלע דוד", אמורה ליירט רקטות וטילים בטווח קצר עד בינוני - 250-40 ק"מ – כגון אלה שבידי צבא סוריה, חמאס וחיזבאללה – בין היתר רקטות ובטילים מסוג פרוג, פאתח 110, זילזל 2 וזילזל 3. המערכת אמורה להיקלט בישראל במהלך 2015. השכבה התחתונה מורכבת ממערכת "כיפת ברזל", שמסוגלת ליירט רקטות קצרות טווח עד לטוול של 70 ק"מ. בידי ישראל תשע סוללות שנמצאות כבר בשימוש מבצעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully