וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה רצח לאומני": משפחת הנדרס בצומת אלון יוצאת למאבק

21.12.2014 / 17:34

בשבוע שעבר קבעה המשטרה שאבי בן ציון נהרג בשוד שהסתבך בצומת אלון, אולם המשפחה משוכנעת שמדובר בפיגוע ובטיוח של הרשויות. במסיבת עיתונאים הכריזו על יציאה למאבק משפטי. "לא נוותר עד שהאמת תצא לאור"

בשבוע שעבר אמנם הודיעה המשטרה שמותו של אברהם (אבי) בן ציון נגרם כתוצאה מתאונת דרכים במהלך ניסיון שוד שהסתבך בצומת אלון, אולם בני משפחתו ממשיכים לטעון שזה היה פיגוע לאומני וכעת הם החליטו לצאת למאבק. במסיבת עיתונאים שנערכה היום בירושלים אמרו בני המשפחה כי בכוונתם להילחם במסקנות החקירה המשטרתית.

"מבחינתנו מדובר באירוע לאומני", אמר עו"ד חור אוריאל ניזרי, שמייצג את המשפחה מטעם ארגון "חננו" (העוסק בהענקת ייעוץ וסיוע משפטי על רקע לאומי), "המשפחה החליטה לפתוח במאבק משפטי גילוי כדי להוציא את האמת לאור". החשודים במעשה הם מוחמד, אשרף ואמיר בני ג'אבר (בני 26-24) מהכפר עקרבה שמדרום לשכם. הם שהו בעבר בישראל במעצר בגין שהיה בלתי חוקית, גניבת כלי רכב ופריצות.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
מסתמן: תידחה ההצבעה על ההצעה הפלסטינית באו"ם
מסיבת עיתונאיות, קובה ופיטורי הייגל: האס"ק של אובמה
הבוחר הישראלי צריך ללמוד מהמשבר הרוסי

בתו הבכורה של בן ציון, רויטל, הוסיפה: "לפני שלושה שבעות התהפך עולמנו. אבא שלנו היה העוגן של המשפחה. המשטרה והשב"כ עדיין חוקרים, אבל שמענו גרסאות שלא נותנות לנו מנוח. אם הייתה להם כוונה רק לגנוב את הרכב, אבא שלי היה אתנו היום. בתקופה האחרונה אנחנו שומעים על אירועים שנתפסים כפליליים ולאחר מכן מתברר שמדובר על אירוע על רקע לאומני. מישהו מנסה להסתיר וזה לא מקובל עלינו".

לדברי בן ציון, אחרי ששלושת הפלסטינים החשודים נטרלו את אביה באמצעות גז מדמיע, הם עדיין המשיכו לפגוע בו. "אנחנו, הבנות שלו, יוצאות למאבק כי חשוב לנו שהדברים יעמדו על דיוקם ושהאנשים יקבלו את העונש שמגיע להם. היום זה אנחנו, מחר זה משפחה אחרת. אי אפשר להשתיק את זה ולטייח, ואנחנו לא נוותר עד שהאמת תצא לאור".

אבי בן ציון שנדרס אתמול בצומת אלון. באדיבות המשפחה
בן ציון/באדיבות המשפחה

ניבה בן ציון, אלמנתו של אברהם, המשיכה: "משטרת ישראל פנתה אלינו שבועיים אחרי הרצח עם סיפורי בדים, שכאילו קרה משהו על רקע פלילי. כשניסינו להעלות בפניהם כל מיני אי-התאמות, שמענו השוואות מגוחכות וסיפורי בדים נוספים. אנחנו לא קונים את זה. אני רוצה לומר שהמשפחה וכל החברים שלנו, שמחזקים אותנו במאבק, לא נשקוט ולא ננוח עד שהאמת אכן תצא לאור".

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחיאני קרא למשטרה ולפרקליטות להשהות את הגשת כתב האישום נגד החשודים. "ברור לנו שמדובר על ברצח על רקע לאומני, ואנחנו קוראים לתת את ההוראה לפתוח את החקירה מחדש נוכח הממצאים החדשים. לא מעניין אותי אם מדובר פה בשוד או בגניבה. כשרוצחים יהודים, זה על רקע לאומני", אמר. לדבריו, "עוד בתחילת החקירה כשדיברתי גם עם שר הביטחון ואלוף הפיקוד שניהם אמרו לי 'אנחנו מתייחסים לרצח הזה כאל פיגוע לאומני'. מה קרה בדרך? איך קרה שהדברים השתנו? אני רוצה שהדברים יחקרו".

הבת רויטל הוסיפה שכשהמשטרה סיפרה לבני המשפחה על המקרה "השוטרים אמרו לנו שהרוצחים עשו פרסה, פגעו בו, חזרו ברוורס, ופגעו בו שוב. זה לא נשמע כווידוא הריגה? זה לא נשמע כמשהו שנעשה בכוונה? איך אפשר בכלל לקרוא לזה אירוע פלילי?"

לדברי ניזרי, תחילה בכוונת המשפחה לפנות לרשויות על מנת להציג את עמדתם, ובהמשך במידת הצורך גם פנייה לבית המשפט. "התמונה שהציבור מכיר מחקירת האירוע אינה נכונה, ואנחנו מכירים תמונה שונה. המאבק נועד כדי שהתמונה האמתית תצא לאור".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully