וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת עיתונאיות, קובה ופיטורי הייגל: האס"ק של אובמה

כשנותרו לו עוד שנתיים לשבת בבית הלבן, נראה שהנשיא האמריקני החליט להתיר לגמרי את הרסן ולהוציא לפועל סדרה של מהלכים נועזים. מה הדוגמאות ההיסטוריות לכך? ואיך כל זה ישפיע על ישראל? צפו במהדורה

מערכת וואלה!

המונח הצבאי "אס"ק" - ראשי התיבות של הביטוי: "אווירת סוף קורס" - מתאר מצב שבו חניכים הנמצאים בדרך כלל תחת משמעת קפדנית פורקים לפתע כל עול, עושים ככל העולה על רוחם ולא זוכים לתגובה חריפה ממפקדיהם. על פי הדרך שבה הוא מתנהל לאחרונה, יהיה מי שיטען שגם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נמצא בסוג של "אס"ק", לא פחות.

עוד בוואלה! חדשות:
שוטרי ניו יורק נגד ראש העיר: "ידייך מגואלות בדם"
נשיא מצרים סיסי הדיח את מפקד מערך המודיעין
תביעה: רופא ילדים תקף מינית תלמידה במסע לפולין

נשיא ארה"ב ברק אובמה מדבר בפני תלמידים בבית ספר יסודי בברוקלין, ניו יורק. 26 באוקטובר 2013. AP
נמצא בסוג של "אס"ק", לא פחות. הנשיא אובמה/AP

הנשיא, שנותרו לו עוד שנתיים לסיום כהונתו בת שמונה השנים, הוציא לפועל בחודש האחרון סדרה של מהלכים שונים ונועזים. רק בסוף השבוע האחרון, במסיבת העיתונאים לסיכום השנה שהתקיימה בבית הלבן, הוא התעלם מאנשי התקשורת הגברים ונתן רק לעיתונאיות לשאול אותו שאלות. לכך קדמו ההצהרה ההיסטורית על חידוש היחסים עם קובה לאחר 54 שנות נתק, חשיפת רפורמה מקיפה במערכת ההגירה, שמעניקה מעמד למיליוני מהגרים לא חוקיים ופיטוריו המתריסים למדי של צ'אק הייגל, שר ההגנה הרפובליקני שלו.

נראה כי הסיבה המרכזית לנועזות מצדו של הנשיא האמריקני היא בחירות האמצע לקונגרס שהתקיימו בחודש נובמבר האחרון. הנשיא נחל מפלה כשלא הצליח להשיג רוב דמוקרטי בבתי הנבחרים. לפי הפרשנים והמומחים, בשל כך אובמה פחות מחויב כעת לקונגרס, ומנסה לעשות את הדברים שתמיד רצה לעשותם אבל לא יכול היה בגלל שיקולים פוליטיים – וככלל, מנסה לתקן את תדמיתו כנשיא בינוני.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

עוד במהדורה:

נתניהו מעולם לא שר כל כך טוב: הסרטון של ראש הממשלה שר את "שנדליר" של הזמרת האוסטרלית סיה הפך במהלך סוף השבוע לסנסציה ברשתות החברתיות. אביעד קידרון, עורך וואלה! תרבות ואחד מהוגי הרעיון, שנעשה במסגרת סיכומי שנת 2014, מספר על התגובות הנלהבות בעמודי הפייסבוק של נתניהו ושל הזמרת, וגם על התגובות הפחות נעימות.

סרטים לילדים בחופשת חנוכה: חופשת החנוכה רווית אטרקציות לילדים - סרטים, הצגות ומופעים - אבל לא הכול שווה את הזמן ואת הכסף. דורון פישלר, מבקר הקולנוע של וואלה! תרבות עושה סדר וממליץ לאילו סרטים הכי כדאי לקחת את הילדים, לאיזה גילאים הסרט ומתאים ולאילו סרטים פשוט לא כדאי להתקרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully