וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צאו מהצללים": אובמה חשף תכנית להסדרת מעמד המהגרים

נשיא ארצות הברית הכריז על רפורמה מקיפה במערכת ההגירה, אשר תשפיע על כחמישה מיליון מהגרים, רובם ממדינות מרכז אמריקה, שמעמדם אינו מוסדר. "מערכת ההגירה שלנו שבורה, וכולם יודעים את זה"

מהגרים צופים בנאומו של ברק אובמה, סן דייגו. רויטרס
מהגרים צופים בנאומו של אובמה בשידור חי בסן דייגו, קליפורניה/רויטרס

"צאו מהצללים, ותסדירו את מעמדכם החוקי" – כך קרא הלילה (שישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה לכחמישה מיליון מהגרים השוהים בארצות הברית באופן בלתי-חוקי, והכריז על תכנית הגירה מהפכנית. "היום, מערכת ההגירה שלנו שבורה, וכולם יודעים את זה", אמר אובמה בנאום שנשא מהבית הלבן.

"ישנן פעולות שיש לי הזכות החוקית לבצע כנשיא, אותו סוג של פעולות שנקטו בהן נשיאים דמוקרטים ורפובליקנים לפניי, שיעזרו להפוך את מערכת ההגירה שלנו להוגנת וצודקת יותר", הוסיף בדבריו שארכו כ-15 דקות. על פי התכנית שחשף, כל השוהים הבלתי-חוקיים במדינה שחיים בה במשך יותר מחמש שנים, או שיש להם ילד שהוא אזרח אמריקני, יוכלו להגיש בקשה להיתר עבודה לשלוש שנים.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
פוטין חושש: "נעשה הכל כדי למנוע מהפיכה במדינה"
קרי: אין כוונה להאריך את שיחות הגרעין עם איראן
אחד מכל ארבעה גרמנים: ישראל מתנהגת כמו הנאצים

נאום נשיא ארצות הברית ברק אובמה על הגירה. רויטרס
נאום אובמה שודר בשידור חי עם פתיחת טקס פרסי המוזיקה הלטינית בלאס וגאס/רויטרס
"אם אתה מתכנן להיכנס לארצות הברית באופן בלתי חוקי, הסיכויים שלך להיתפס ולהישלח חזרה - עלו. כל מה שאנחנו אומרים הוא שאנחנו לא יכולים לגרש אותך"

כמחצית מהמהגרים שנכללים בתכנית החדשה - על פי ההערכות מדובר ב-44% מתוך 11.3 מיליון המהגרים שמעמדם אינו מוסדר - הגיעו ממקסיקו וממדינות מרכז אמריקה. למרות הצעדים מרחיקי הלכת ביחס למדיניות ההגירה האמריקנית שהציג אובמה בנאומו, הוא הבהיר כי הם "לא מעניקים אזרחות או זכות להישאר בארצות הברית כדרך קבע, ולא מעניקים את אותן ההטבות שמציעה אזרחות".

"אם אתה מתכנן להיכנס לארצות הברית באופן בלתי חוקי, הסיכויים שלך להיתפס ולהישלח חזרה - עלו", הוסיף הנשיא. התכנית שלו כוללת תגבור המשאבים למניעת מעבר בלתי-חוקי דרך הגבול עם מקסיקו, רפורמה בהליכי הדין נגד מהגרים על מנת להתמודד עם עומס המקרים, וקריאה למחוקקים רפובליקנים להעביר חוק שיהווה "תיקון מקיף" למערכת ההגירה האמריקנית.

"כל מה שאנחנו אומרים הוא שאנחנו לא יכולים לגרש אותך", סיכם אובמה, בנאום ששודר בשידור חי ברשתות הטלוויזיה, כמו גם בפתח טקס פרסי המוזיקה הלטינית שנערך בלאס וגאס, נבאדה.

במהלך שנשא את דבריו, נעצרה אישה שנשאה אקדח מול הבית הלבן. דובר השירות החשאי בארצות הברית אישר כי החשודה נתפסה בזמן נאום ההגירה, אולם לא נמסרו פרטים נוספים על נסיבות המקרה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מהגר שהגיע לארה"ב לבדו כנער, צופה בנאומו של ברק אובמה, פיניקס. רויטרס
מהגר שנכנס לארצות הברית לבדו כנער, במהלך נאומו של הנשיא, בפיניקס, אריזונה/רויטרס

שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון, מי שמסתמנת כמועמדת לנשיאות בשנת 2016, פרסמה הודעת תמיכה בדבריו של אובמה, וקראה אף היא לבית הנבחרים בוושינגטון "לסיים את העבודה". מדובר בהתבטאות נדירה למדי מצדה של קלינטון, שנמנעה מהתבטאויות פוליטיות מפורשות מאז פרישתה בשנה שעברה.

לטענתה, בית הנבחרים בעל הרוב הרפובליקני "נטש את האחריות" לגבי הגירה. ג'ב בוש, מושל פלורידה לשעבר, מועמד לנשיאות בשנת 2016 מטעם המפלגה הרפובליקנית ואחיו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן, טען מנגד כי תכניתו של אובמה "מערערת" את המאמצים לקראת רפורמה בחקיקה. "הגיע הזמן שמנהיגי הרפובליקנים בקונגרס יפעלו", טען בוש. "אנחנו חייבים להראות לאמריקנים כי אנו המפלגה שמתמודדת עם אתגרים מהותיים, ובונה קונצנזוס רחב על מנת להגיע לרפורמות בעלות משמעות לאזרחינו ולמען העתיד".

מהגרים צופים בנאומו של ברק אובמה, סן דייגו. רויטרס
מהגרים צופים בנאומו של אובמה בסן דייגו, קליפורניה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully