וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: אין כוונה להאריך את שיחות הגרעין עם איראן

שר החוץ של ארה"ב אמר במסיבת עיתונאים בפריז עם מקבילו הצרפתי לורן פביוס כי הוא מאמין שניתן להגיע להסכם בזמן שנותר. בתוך כך, בסב"אא ביקרו את טהראן על כך שאינה מאפשרת לה לחקור את מתקניה הגרעיניים

רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי הדגיש היום (חמישי) כי אין בכוונת שש המעצמות להאריך את השיחות עם איראן סביב תכנית הגרעין שלה. זאת בניגוד לדבריו של שר החוץ הבריטי פיליפ האמונד אתמול, שטען כי ייתכן שהמו"מ יוארך מעבר לתאריך היעד – יום שני הקרוב. קרי צפוי להיפגש בהמשך הערב עם שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף.

קרי, שאמר את הדברים במסיבת עיתונאים בפריז עם עמיתו הצרפתי לורן פביוס לפני הגעתו לווינה, הבהיר כי ההבדלים בין המעצמות עצמן – ארצות הברית, רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה – קטנים. "אנחנו לא מדברים על הארכה", טען קרי. "אנחנו מתקדמים קדימה ומאמינים שאפשר להגיע להסכם".

עוד על הגרעין האיראני
דעה: הסכם הגרעין עם איראן טוב לישראל
נתניהו יגלה בקרוב אם קמפיין ההפחדה השתלם
"קשה, אך אפשרי": שיחות הגרעין האיראני לקראת הכרעה

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי בפגישה עם שר החוץ של צרפת לורן פביוס בפריז, 20 בנובמבר 2014. רויטרס
"מקווים לסגור את הפערים שנותרו עם איראן". קרי ופביוס, היום/רויטרס

לדבריו, "אנחנו מקווים שניתן לסגור את שהפערים שנותרו עם איראן". פביוס, שניסה יחד עם קרי להציג חזית משותפת של המעצמות, הביע תקווה להתקדמות במשא ומתן, אך באותה נשימה הודה כי ישנן עדיין כמה מחלוקות משמעותיות. "עדיין יש הבדלים מהותיים בדרישות", אמר פביוס.

בתוך כך, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), יוקיה אמאנו, התלונן על כך שאיראן לא משתפת פעולה עם חקירת הסוכנות את העדויות שלפיהן טהראן ניסה לפתח בעבר נשק גרעיני. "אני קורא לאיראן להגביר את שיתוף הפעולה שלה עם הסוכנות", אמר אמאנו. "היא צריכה לספק גישה שלא מוגבלת בזמן לכל המידע, המסכים, האתרים, החומרים והאנשים הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully