וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין חושש: "נעשה הכל כדי למנוע מהפיכה במדינה"

נשיא רוסיה הורה לכוחות הביטחון לסכל כל אפשרות שהתקוממויות דומות לאלו שהתרחשו באזור יתרחשו במדינה. "אנו עדים לתוצאות הטרגיות שמהפכות אלו גרמו.עבורנו זה שיעור ואזהרה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך כינוס של מועצת הביטחון של רוסיה, 20 בנובמבר 2014. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הכינוס הביטחוני, היום/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לראשי כוחות הביטחון לעשות כל שביכולתם כדי למנוע מ"מהפיכות צבעוניות" כמו אלו שאירעו באוקראינה ובמדינות שכנות נוספות להגיע לשטח המדינה. כמו כן, בכיר בממשל הרוסי האשימו את ארצות הברית בפגיעה ביציבות באוקראינה, בשל העובדה שהיא שוקלת לספק לקייב ציוד צבאי למלחמתה בבדלנים.

"בעולם המודרני, הקיצוניות משמשת ככלי לעיצוב מחדש של אזורי ההשפעה", הצהיר פוטין בפגישה של מועצת הביטחון של רוסיה. "מה שאנו עדים לו זה תוצאות טרגיות של מה שנקרא 'מהפכות צבעוניות'. עבורנו זה שיעור ואזהרה. אנו צריכים לעשות הכול כדי לא לאפשר לדבר דומה לזה להתרחש ברוסיה", הוסיף.

חיילי המשמר הלאומי של אוקראינה קוברים חיילי מיליציות פרו-ממשלתיות אלמונים שנפלו בקרבות במזרח המדינה, 08 באוקטובר 2014. רויטרס
אלף הרוגים באוקראינה מאז הפסקת האש. כוחות הביטחון קוברים חיילים בקברי אחים, אוקטובר/רויטרס

"מהפיכות צבעוניות" הוא מונח שמתייחס לשורת התקוממויות עממיות שהפילו ממשלת של רפובליקות סובייטיות שלעבר, בהן אוקראינה, גיאורגיה וקירגיזסטן בתחילת שנות ה-2000. התקוממות דומה אירע בחודש פברואר האחרון באוקראינה, אז הודח הנשיא הפרו-רוסי ויקטור ינוקוביץ', מה שהוביל ללחימה בין ממשלת אוקראינה הפרו-מערבית לבין הבדלנים הפרו-רוסים במזרח המדינה. היום דיווח האו"ם כי מאז הפסקת האש בין הצדדים, שנחתמה בחודש ספטמבר, נהרגו כאלף איש ובסך הכל 4,317 בני אדם מאז תחילת המרידה בחודש אפריל.

כמו כן, סגן שר החוץ של רוסיה אלכסנדר לוקשביץ', אמר בהצהרה נפרדת כי כל משלוח נשק אמריקני לאוקראינה יהווה "גורם מערער" על המצב בשכנה ממזרח. לוקשביץ' הגיב לדיווחים שלפיהם גורם אמריקני הציע לספק לקייב נשק. סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הגיע היום לבירת אוקראינה כדי להיפגש עם בכירים בממשל ולהביע את תמיכת וושינגטון במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully