וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: רופא ילדים תקף מינית תלמידה במסע לפולין

21.12.2014 / 10:15

פרסום ראשון: עשור לאחר שעשה בה לכאורה מעשים מגונים בהיותה בת 16, דורשת צעירה 2.5 מיליון שקל מהרופא ומבית הספר. במקביל, היא ערערה על סגירת התיק הפלילי. משרד החינוך מתנער מהתביעה

אילוסטרציה. ShutterStock
נמנעה מהגשת תלונה בשל מצבה הנפשי/ShutterStock

צעירה בשנות ה-20 לחייה הגישה לאחרונה תביעה אזרחית נגד רופא ילדים ממרכז הארץ בטענה שעשה בה מעשים מגונים לפני עשר שנים, בהיותה בת 16, במהלך מסע תלמידים לפולין, שבו שימש האיש רופא והורה מלווה לאחד התלמידים – כך נודע לוואלה! חדשות. בתביעה דורשת הצעירה פיצוי של יותר מ-2.5 מיליון שקל מהרופא, מבית הספר שבמסגרתו יצאה המשלחת לפולין וכן מהרשות המקומית. משרד החינוך מנסה להתנער מהתביעה כיוון שלטענתו פוליסת הביטוח אינה מכסה הטרדות מיניות. במקביל, נבחן בימים אלו ערר שהגישה המתלוננת לפרקליטות המדינה על החלטת פרקליטות מחוז תל אביב לסגור את התיק מפאת הזמן הרב שעבר מאז בוצעה לכאורה העבירה.

על פי תלונת הצעירה, באחד הערבים במהלך המסע לפולין קרא הרופא לנערה לחדרו במלון שבו הם התאכסנו. הנערה נענתה לבקשתו של הרופא, עלתה לחדרו, ושם, לטענתה, הוא החל לעסות את כפות רגליה. בהמשך, לדבריה, אחז בידה, הובילה לכיוון המיטה וביצע בה מעשים מגונים חמורים. לפי תלונת הצעירה, היא קפאה במקומה ועשתה את מבוקשו, ולאחר זמן קצר ברחה מהחדר.

עוד ידיעות פלילים ומשפט:
באמצע שיעור בתיכון: בן 15 חשוד שתקף מורה בפתח תקווה
מנהל קבוצת הכדורגל נעצר שוב: חשוד בעבירות מין בקטינים
חשד: בלש משטרה מהצפון אנס בת 13 שהכיר בפייסבוק

בשלב זה, על פי הצעירה, החל הרופא להטרידה. בין היתר, לדבריה, הוא הגיע לחדר שבו שהתה כשבידו כדורים, כדי לתרץ את הגעתו לחדרה, והיא סירבה לפתוח לו את דלתה. מהתביעה עולה כי בשאר המסע סבלה הנערה ממתח וחששה ממפגש עם הרופא, שלא חדל לדבריה לחפש את קרבתה ולנעוץ בה מבטים. כשחזרה לישראל היא שיתפה חברה בכך שאירע "משהו לא נעים" עם אחד ההורים המלווים של המשלחת, אך היא התקשתה להסביר את מה שקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשאר המסע סבלה הנערה ממתח וחששה ממפגש עם הרופא/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת המתלוננת, לאחר האירוע חלה הידרדרות במצבה הנפשי והבריאותי, ומאז היא אף סובלת מהקאות בלתי-נשלטות. כמו כן, לטענתה, היא סובלת מדיכאון, מהפרעות אכילה, מסיוטים ומהפרעות שינה. "במשך השנים מאז האירוע, עשתה הנערה כל שביכולתה להמשיך ולתפקד, אך אינה מצליחה להשתחרר מהשפעות התקיפה המינית שחוותה מידי אדם שהיה אחראי עליה ואשר סמכה עליו, גם כאחד מאנשי צוות המשלחת, גם כאבא של חבר לשכבה ובעיקר כרופא", נטען בתביעה.

לטענתה, עקב המצב הנפשי הקשה שבו הייתה נתונה, היא נמנעה מהגשת תלונה למשטרה בנושא. רק השנה, לאחר שעברה טיפולים פסיכיאטריים ופסיכולוגיים אצל מטפלים שונים, היא החליטה להתלונן. עם זאת, עקב הזמן הרב שעבר, החליטה הפרקליטות לסגור את התיק. בעקבות סגירת התיק החליטה הצעירה להגיש את התביעה האזרחית, שבה היא כללה גם את בית הספר שבו למדה, בטענה שהמוסד לא שמר על נהלים ראויים ולא בדק את הרקע של הרופא המלווה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הרופא: "לא זוכר את הנערה"

את הערר לפרקליטות המדינה הגישה הצעירה משום שלטענתה, על אף הזמן הרב שחלף מאז המקרה, חוק ההתיישנות אינו חל על התיק מכיוון שבעת המעשים היא הייתה קטינה. "התיק נמצא כרגע בערעור בפני הרכב מורחב בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ואנו ממתינים להחלטה בשאלה המשפטית האם תיקון 4 לחוק ההתיישנות (הקובע כי החוק אינו חל במקרים של תקיפה מינית של קטין – י"א) חל גם על מוסד חינוך", הסבירה פרקליטתה של הצעירה, עו"ד רוני אלוני סדובניק. בתלונת הצעירה היא ביקשה להדגיש כי בינה לבין הרופא לא הייתה כל היכרות מוקדמת, דבר הממחיש כי אין לה שום מניע נסתר לטענותיה נגדו.

בתגובה על הטענות בחקירת המשטרה ובבית המשפט, הכחיש הרופא כל מעשה מיני בינו לבין הנערה, ואף טען כי כלל אינו זוכר אותה. לדבריו, על המעשים המיוחסים לו הוא שמע רק בעימות שנערך בין השניים במשטרה, ורק לאחר עימות זה נאמר לו כי מדובר בתלמידה שהשתתפה במשלחת לפני יותר מעשור. לטענתו, בהיותו רופא הוא סייע למשתתפים רבים במשלחת שביקשו להיבדק, בין השאר בחדרו.

בא כוחו של הרופא, עו"ד ליאור אפשטיין, סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully