וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את בן אליעזר בגין שוחד

6.1.2015 / 14:43

יחידת להב 433 הודיעה כי יש די ראיות להאשים את השר לשעבר בעבירות של שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. פרקליטיו: "בדיקת הפרקליטות תעלה תמונה שונה לחלוטין"

צילום: דניאל בוק, מור שאולי, עומר מירון, טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר חצי שנה של חקירות, המשטרה ממליצה להעמיד לדין את השר לשעבר בנימין בן אליעזר – כך החליט היום (שלישי) ניצב מני יצחקי, ראש האגף לחקירות מודיעין ביחידת להב 433. בכך קיבל ניצב יצחקי את המלצתה של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) - בראשה עומד תת-ניצב אפרים ברכה - שלפיה יש די ראיות להאשמת בן אליעזר בעבירות שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. בימים הקרובים יועבר תיקו של בן אליעזר לפרקליטות מיסוי וכלכלה במחוז תל אביב לצורך מתן אישור סופי להעמדתו לדין.

בחקירותיו עלה החשד כי איש העסקים אברהם נניקשווילי נתן לו 350 אלף דולר לצורך רכישת הפנטהאוז שלו ביפו, בשווי כתשעה מיליון שקלים. על פי חשד נוסף, בן אליעזר קיבל סכום כסף דומה מקרוב משפחה שלא כדין. לפיכך, המשטרה ממליצה להעמיד לדין עשרה חשודים נוספים המעורבים בפרשה, ובהם נניקשווילי ומנהל קבוצת הכדורגל מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן, בגין מתן שוחד. עוד ממליצה המשטרה להאשים את ראש לשכתו לשעבר של חבר הכנסת איילת אזולאי בגין מרמה והפרת אמונים.

פרקליטיו של בן אליעזר, עורכי הדין נבות תל צור וטל שפירא, מסרו כי חבר הכנסת לשעבר דוחה את המלצות המשטרה מכול וכול. "במשך 60 שנה שירת בן אליעזר את מדינת ישראל נאמנה ובתחושת שליחות, והוא נחוש להיאבק על שמו הטוב חרף מצבו הרפואי המורכב", מסרו. "אנו מקווים ומאמינים כי בחינה יסודית ומעמיקה של החומר על ידי הפרקליטות תעלה תמונה שונה לחלוטין".

פרשת פואד - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בנימין בן אליעזר הגיע לחקירה נוספת בפרשת השוחד
עקב מצבו הרפואי של בן אליעזר: כתב האישום מתעכב
בשל מצבו הבריאותי: הוקפאה החקירה נגד ח"כ בן אליעזר

ביתו של בנימין (פואד) בן אליעזר ביפו, 7 במאי 2014. ניב אהרונסון
הפנטהאוז של בן אליעזר ביפו, ששווה תשעה מיליון שקלים/ניב אהרונסון

הפרשה, שנחשפה לראשונה בטור של אלדד יניב בוואלה! חדשות, החלה לפני חצי שנה עם זימונו הראשון של בן אליעזר לחקירה במשרדי להב 433 בלוד. במהלך בדיקת החשדות נגדו, מצאו החוקרים העברות כספים לא כשרות לחשבונו. בין היתר, נבדק אם ההעברות לחשבונו של בן אליעזר הן למעשה כספי שוחד שניתנו לשר הביטחון ויו"ר העבודה לשעבר מצד שורה של אנשי עסקים ויזמי נדל"ן שעמם ניהל בן אליעזר לכאורה קשר. על פי החשד, בן אליעזר קידם את ענייניהם גם מול ממשלת מצרים, שבה היו לו קשרים רבים. במשטרה הגדירו בשעתו את פתיחת חשבונות הבנק של בן אליעזר "פתיחת תיבת פנדורה", שצפויה להניב ממצאי חקירה רבים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סניף בנק דיסקונט בירושלים אשר נמצאו בו מזומנים שעל פי החשד בן אליעזר לא דיווח עליהם, יוני 2014. טלי מאייר
סניף בנק דיסקונט בירושלים ובו היתה הכספת הסודית של פואד/טלי מאייר

כמו כן, בכספת ששייכת לחבר הכנסת לשעבר בבנק דיסקונט בירושלים מצאו החוקרים 600 אלף דולר במזומן. בן אליעזר טען כי לא הוא זה שהשתמש בכספת הסודית, אלא בנו יריב. ואולם, לוואלה! חדשות נודע כי בחקירתו של הבן יריב, שהסתיימה לפני תפיסת הכספת, הפתיע הבן את החוקרים וסתר את גרסת אביו. כשנשאל אם קיימת כספת, הוא ענה: "אולי לאבי יש", ואף טען שמעולם לא היה בה.

לאחר מכן, סתר הבן את עצמו בחקירה. כשהקשו עליו החוקרים והטיחו בפניו את העובדה שאביו טען בפניהם שהם היו שם יחד, ענה הבן כי ייתכן שהגיע למקום כמה פעמים עם אביו כדי לעזור לו להיכנס לחדר הכספות. זאת מכיוון שהוא מסייע לו להתנייד ממקום למקום. הבן טען כי אין לו מושג מה יש בתוכה. הוא אמר גם כי לא העביר לאביו כספים מנניקשווילי.

החקירה נגד בן אליעזר הוקפאה לכמה חודשים עקב מצבו הבריאותי, וחודשה ביום רביעי שעבר. כמה ימים קודם לכן, הודיעה המשטרה כי סיימה את רובה המכריע של החקירה נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully