וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין בן אליעזר הגיע לחקירה נוספת בפרשת השוחד

31.12.2014 / 11:22

הח"כ לשעבר נחקר במטה יחידת להב 433 בלוד. המשטרה צפויה להמליץ להגיש נגדו כתב אישום בעבירות של שוחד, וכן נגד איש העסקים אברהם נניקשווילי ששמו נקשר בפרשה

צילום: דוד קורן, עריכה: שניר דבוש

חבר הכנסת לשעבר בנימין בן אליעזר הגיע הבוקר (רביעי) לחקירה נוספת במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה בלוד. החקירה נגדו בחשד להעברת כספים לחשבונו שלא כדין הוקפאה לפני כמה חודשים עקב מצבו הבריאותי, וחודשה היום. המשטרה צפויה להמליץ להגיש נגד בן אליעזר כתב אישום בעבירות של שוחד. כמו כן, המשטרה תמליץ להגיש כתבי אישום נגד איש העסקים אברהם נניקשווילי, ששמו נקשר בפרשה.

חוקרי יחידת להב 433 הודיעו בשבוע שעבר כי המשטרה סיימה את רובה המכריע של החקירה נגד חבר הכנסת לשעבר. בן אליעזר זומן לחקירה באזהרה לפני יותר מחצי שנה. במהלך בדיקת החשדות נגדו, מצאו החוקרים העברות כספים לא כשרות לחשבונו. בין היתר, נבדק אם ההעברות לחשבונו הן למעשה כספי שוחד שניתנו לו בעת שכיהן בתפקיד שר הביטחון ויו"ר העבודה, מצד שורה של אנשי עסקים ויזמי נדל"ן שעמם ניהל לכאורה קשר.

פרשת פואד || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
עקב מצבו הרפואי של בן אליעזר: כתב האישום מתעכב
המשטרה: "חשבונות הבנק של פואד - תיבת פנדורה"
חשד: העביר כספים לבן אליעזר תמורת ויזה למצרים

מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
אחרי כמה חודשים החקירה התחדשה. בנימין בן אליעזר/נועם מושקוביץ

על פי החשד, בן אליעזר קידם את ענייניהם של אנשי העסקים גם מול ממשלת מצרים, שבה היו לבן אליעזר קשרים רבים. במשטרה הגדירו בשעתו את פתיחת חשבונות הבנק של בן אליעזר "פתיחת תיבת פנדורה", שצפויה להניב ממצאי חקירה רבים.

אחד מאנשי העסקים החשודים שהעבירו כספים לבן אליעזר הוא נניקשווילי. על פי החשד, הוא העביר לבן אליעזר 350 אלף דולר לצורך רכישת הפנטהאוז שלו ביפו, בשווי של כתשעה מיליון שקלים.

לפני כשבועיים וחצי הודיע בן אליעזר על פרישתו מהכנסת בשל מצבו הבריאותי. "בתקופה האחרונה, אני מתמודד עם בעיות בריאותיות ובין היתר אני ממתין לעבור השתלת כליה", הסביר את החלטתו. "ההתמודדות עם הקשיים הבריאותיים דורשת ממני את מירב זמני וכוחי, ולצערי אינה מאפשרת לי להתמקד בעבודה הפרלמנטרית. לכן, לאחר התייעצות עם משפחתי ועם חברים קרובים, החלטתי לפרוש מכהונתי כחבר כנסת על מנת שאוכל להקדיש את זמני לטיפול בבריאותי".

עורכי הדין נתי שמחוני ויואב סננס ממשרד הרצוג פוקס נאמן, המייצגים את אברהם נניקשווילי מסרו: "ככל שישנה המלצת משטרה להעמיד את מר נניקשווילי לדין, אנו סמוכים ובטוחים כי הפרקליטות תבחן את הדברים כהווייתם ותגיע להחלטה מושכלת כי לא נפל כל רבב בהתנהלותו - ותורה על סגירתו של התיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully