וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב מצבו הרפואי של בן אליעזר: כתב האישום מתעכב

22.12.2014 / 17:13

לחוקרי המשטרה נותרה רק חקירה משלימה אחת על מנת שיוכלו להגיש לפרקליטות את התשתית הראייתית נגד ח"כ לשעבר בנימין בן אליעזר. אולם, מצבו הרפואי הרעוע אינו מאפשר להם לזמנו לחקירה

בנימין בן אליעזר – פואד. תל אביב, אפריל 2014. AP
נותרה עוד חקירה אחת. בן אליעזר/AP

חוקרי יחידת להב 433 של המשטרה סיימו את רובה המכריע החקירה נגד ח"כ לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר, בחשד לקבלת שוחד והלבנת הון. יתרה מכך, המשטרה כבר גיבשה המלצה להגשת כתב אישום נגד מי שרק השנה התמודד על תפקיד נשיא המדינה. על מנת לסיים סופית את החקירה ולהעביר את התיק לפרקליטות המדינה, צריכים החוקרים לערוך עוד חקירה משלימה אחת לח"כ לשעבר, אולם פעולה זו לא מתאפשרת בעקבות מצבו הרפואי הקשה שממנו סובל בן אליעזר. בשלב זה לא ברור מתי יתאפשר לחוקרים לזמנו לחקירה ולהגיש לפרקליטות את התשתית הראייתית נגדו.

בן אליעזר זומן לחקירה באזהרה לפני יותר מחצי שנה במשרדי להב 433 בלוד. במהלך בדיקת החשדות נגדו, מצאו החוקרים העברות כספים לא כשרות לחשבונו. בין היתר, נבדק אם ההעברות לחשבונו של בן אליעזר הן למעשה כספי שוחד שניתנו לשר הביטחון ויו"ר העבודה לשעבר מצד שורה של אנשי עסקים ויזמי נדל"ן, עמם בן אליעזר ניהל לכאורה קשר. על פי החשד, בן אליעזר קידם את ענייניהם גם מול ממשלת מצרים, שבה היו לבן אליעזר קשרים רבים. במשטרה הגדירו בשעתו את פתיחת חשבונות הבנק של בן אליעזר "פתיחת תיבת פנדורה", שצפויה להניב ממצאי חקירה רבים.

פרשת פואד || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:

ביתו של בנימין (פואד) בן אליעזר ביפו, 7 במאי 2014. ניב אהרונסון
נבדק אם ההעברות לחשבונו של בן אליעזר הן למעשה כספי שוחד. הווילה היוקרתית של בן אליעזר ביפו/ניב אהרונסון

בשנים האחרונות הורע מאוד מצבו הבריאותי של בן אליעזר, ובגינו הוא אף פרש מפעילות פרלמנטרית. לפני כשלוש שנים, בתחילת מרץ 2011, אושפז ח"כ בן אליעזר בבית החולים עקב דלקת ריאות קשה. במהלך האשפוז, שנמשך כחודש, היה בן אליעזר שרוי במשך כמעט שבוע בתרדמת עד שיצא מכלל סכנה, ובתחילת אפריל הוא שוחרר לביתו. במאי האחרון עבר בן אליעזר ניתוח להשתלת כליה ולאחריה נזקק לטיפול דיאליזה שלוש פעמים בשבוע. לפני כשבועיים אושפז בן אליעזר בבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב, לאחר שחש ברע. עם הגעתו לבית החולים, הוא התאשפז במצב יציב בעקבות מחלת חום. הוא היה בהכרה מלאה ושיתף פעולה עם רופאיו.

לפני כשבוע וחצי הודיע בן אליעזר על פרישתו מהכנסת בשל מצבו הבריאותי. "בתקופה האחרונה, אני מתמודד עם בעיות בריאותיות ובין היתר אני ממתין לעבור השתלת כליה", הסביר הפוליטקאי הוותיק את החלטתו. "ההתמודדות עם הקשיים הבריאותיים דורשת ממני את מירב זמני וכוחי, ולצערי אינה מאפשרת לי להתמקד בעבודה הפרלמנטרית. לכן, לאחר התייעצות עם משפחתי ועם חברים קרובים, החלטתי לפרוש מכהונתי כחבר כנסת על מנת שאוכל להקדיש את זמני לטיפול בבריאותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully