וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חדש למחוז ירושלים: ניצב משה (צ'יקו) אדרי

6.10.2014 / 18:19

ניצב אדרי, בתפקידו האחרון מפקד אגף התנועה במשטרה, יעמוד בראש המחוז החשוב ביותר בארגון. ניצב מוטי כהן ימונה למפקד מחוז המרכז במקומו של ניצב ברונו שטיין הפורש

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

פריינטי, בשבוע שעבר: "מבקש לתת לי לפרוש בשקט"

שמונה ימים לאחר שמפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, הודיע על פרישה מהארגון, אישר היום (שני) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' את מינויו של ניצב משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד. זאת, בעקבות המלצתו של המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו. כמו כן, אישר השר את מינויו של ניצב מוטי כהן למפקד מחוז המרכז, במקומו של ניצב ברונו שטיין שהודיע על פרישה בחודש שעבר.

טלטלה במשטרה - כותרות נוספות:
נציב הכבאות - המועמד הבולט להחליף את המפכ"ל
ברקת תקף את אהרונוביץ': "המשטרה בבירה חסרת אונים"
המפכ"ל יוזם: בדיקות פוליגרף לכל הקצינים במשטרה

ניצב יוסי פריינטי  וניצב משה אדרי, ספטמבר 2014. נועם מושקוביץ
חילופי גברי במחוז ירושלים. המפקד היוצא יוסי פריינטי והמפקד הנכנס משה/נועם מושקוביץ

ניצב אדרי, אחד הקצינים המוערכים בלשכתו של השר אהרונוביץ', היה בתפקידו האחרון ראש אגף התנועה במשטרה. הוא יועד להחליף את ניצב שטיין כמפקד מחוז המרכז, אך לאור פרישתו של ניצב פריינטי החליט אהרונוביץ' לקדמו ולהעמידו בראש המחוז החשוב ביותר במשטרה – מחוז ירושלים. במשטרה אמרו כי מדובר ב"קפיצת מדרגה" מבחינתו של אדרי והעריכו כי לא מן הנמנע שאהרונוביץ' מייעד אותו לתפקיד המפכ"ל בעתיד הרחוק יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שדרוג במעמדו. ניצב מוטי כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניצב מוטי כהן הוא אחיו של המפכ"ל הקודם, רב-ניצב (בדימוס) דודי כהן. בתפקידו האחרון שימש כהן סגן מפקד מחוז תל אביב. לרוב, ניצבים חדשים ממונים לעמוד בראש אגף ולא בראש מחוז, ולכן מדובר בשדרוג עבור כהן, שישמש מפקד מחוז כבר בתפקידו הראשון כניצב.

בעקבות פרישתם של יוסי פריינטי וברונו שטיין, שהיו מועמדים לתפקיד השוטר מספר 1, עלתה מחדש השאלה מי יחליף את המפכ"ל דנינו שיסיים את תפקידו בעוד כחמישה חודשים. בשבוע שעבר דווח בוואלה! חדשות שלנוכח הטלטלה הקשה שאליה נקלעה המשטרה, מועמדותו של נציב הכבאות הראשי, ניצב (בדימוס) שחר איילון, לרשת את דנינו נשקלת בכובד ראש בידי אהרונוביץ', שרמז כי יביא "רוח אחרת".

אהרונוביץ ודנינו בטקס המינויים במשטרה, מאי 2013. טלי מאייר
המשטרה יוצאת לדרך חדשה? המפכ"ל יוחנן דנינו והשר יצחק אהרונוביץ'/טלי מאייר

מלבד איילון, מועמדים נוספים שנלקחים בחשבון הם מפקד מחוז תל אביב ניצב בנצי סאו ומפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי. מועמד חיצוני נוסף שהוזכר לרשת את דנינו הוא אלוף (במיל') גדי שמני. המפכ"ל החדש צפוי להיבחר עד לסוף השנה הקרובה.

בשבוע שעבר דווח גם שבעקבות שורה של פרשות מביכות במשטרה, דנינו יוזם תכנית שבמסגרתה יורחב מערך הסיווג הביטחוני בארגון וכל הקצינים יחויבו לעבור בדיקת פוליגרף, על מנת להימנע מפרשות נוספות ולהבטיח את טוהר המידות במשטרה. לצורך כך, יוקם גוף ייעודי שיהיה אמון על בדיקות הפוליגרף ויגויסו אליו שוטרים למטרה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully