וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב הכבאות - המועמד הבולט להחליף את המפכ"ל

3.10.2014 / 0:38

לוואלה! חדשות נודע כי נוכח השערוריות האחרונות, רב-טפסר שחר איילון הוא המועמד המועדף להחליף את דנינו, על פני מועמדים מהמשטרה. השר אהרונוביץ' כבר רמז שיביא "רוח אחרת"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

צפו באהרונוביץ' מתייחס למרוץ למפכ"לות, שלשום

האם רמיזתו של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' למועמד חיצוני למשרת מפכ"ל המשטרה כוונה כלפי נציב שירותי הכבאות, רב-טפסר שחר איילון? לוואלה! חדשות נודע כי לנוכח הטלטלה הקשה שאליה נקלעה המשטרה, בין היתר פרישתו של המועמד המועדף על השר, מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי, מועמדותו של ניצב (בדימוס) איילון לרשת את התפקיד של השוטר מספר 1 נשקלת בכובד ראש בידי השר, שאמר כי יביא "רוח אחרת". למעשה, איילון - ששמו כמועמד אפשרי להחליף את דנינו הוזכר לראשונה בוואלה! חדשות, הוא המוביל במרוץ לתפקיד הבכיר.

לקריאה נוספת על הטלטלות במשטרה
נבדק חשד: ניצב נוסף ביצע עבירות מין בשוטרות
קציני משטרה מאיימים: נפשוט מדים אם ימונה מפכ"ל מבחוץ
דרמה בצמרת המשטרה: ניצב ברונו שטיין הודיע על פרישה

טקס חילופי נציב כבאות והצלה במעמד השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ ומנכ"ל המשרד לביטחון הפנים יעקב גנות, הנציב הנכנס שחר איילון אפריל 2011. נמרוד סונדרס
שימש בעבר כמפקד מחוז תל אביב ומחוז הצפון. שחר איילון, בעת מינויו לתפקיד/נמרוד סונדרס

השר עצמו מעריך מאוד את עבודתו של איילון, שכיהן בעבר בתפקידים בכירים במשטרה, בהם סגן המפכ"ל, מפקד מחוז תל אביב ומפקד מחוז הצפון. במשך ארבע שנות שירותו במערך הכבאות הוא הצליח לשקם את הארגון ולהביא לשורה של רפורמות, בהן איחוד מערכי הכיבוי, שפעלו תחת הרשויות המקומיות, לגוף אחד השייך למשרד לביטחון הפנים. זאת, כחלק מלקחי אסון הכרמל.

אהרונוביץ' העדיף את איילון גם בעבר

עד היום איילון לא נלקח בחשבון כאופציה רצינית. אהרונוביץ' העדיף את איילון למשרה גם בסיבוב הקודם, אז כיהן כסגן המפכ"ל, אולם הלחץ הפוליטי, בעיקר מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הכריע את הכף.

מלבד איילון, מועמדים נוספים שנלקחים בחשבון הם מפקד מחוז תל אביב ניצב בנצי סאו ומפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי. מועמד חיצוני נוסף שהוזכר לרשת את דנינו הוא אלוף (במיל') גדי שמני. המפכ"ל החדש צפוי להיבחר עד לסוף השנה הקרובה.

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ויצחק אהרונוביץ'. ברני ארדוב
בקרוב יוכרז המחליף. המפכ"ל יוחנן דנינו והשר יצחק אהרונוביץ'/ברני ארדוב

קצינים בכירים במשטרה התייחסו אתמול לאפשרות שמועמד חיצוני ימונה להחליף את דנינו ואמרו כי המהלך מעיד על חוסר אמון בפיקוד העליון של המשטרה. כמה מהקצינים הבכירים כבר הודיעו כי יפשטו את המדים ויסרבו לשרת תחת שאינו מהמשטרה. "קצין מבחוץ שימונה למפכ"ל יביא לתסיסה מאוד גדולה במשטרה", אמר קצין בכיר לוואלה! חדשות. "אני בטוח שיהיה גל עזיבה בקרב ניצבים ותיקים ואפילו בדרג הניצבים היותר צעירים שמרגישים שלא מעריכים אותם".

עם זאת, אחד הקצינים טען כי מינויו של איילון יעורר פחות סערה מאשר מינויו של מועמד חיצוני אחר, כמו אלוף פיקוד מרכז לשעבר, גדי שמני. "אם איילון ימונה, הזעזוע יהיה קטן יותר", הסביר. "הוא 'אחד משלנו', ולכן סביר שהקצינים האחרים יישרו קו איתו. אבל אם יביאו קצין צה"ל, המהלך יגרום לעזיבה גדולה מתוך שורות המשטרה, ולא בטוח עד כמה קצין צה"ל יוכל להתמודד עם האתגרים של המשטרה".

(עדכון: 2.10.14, 18:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully