וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים במשטרה: אם ימונה מפכ"ל מצה"ל נפשוט את המדים

1.10.2014 / 16:00

כמה קצינים בכירים מתרעמים על האפשרות שעליה רמז השר לביטחון הפנים אהרונוביץ' למנות מועמד חיצוני כמחליפו של דנינו. "המהלך יגרום לעזיבה גדולה מתוך שורות המשטרה". צפו במהדורה

מערכת וואלה!

לאחר שהשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' רמז על האפשרות שיבחר באדם מחוץ לשורות המשטרה כמפכ"ל הבא, קצינים בכירים במשטרה טוענים כי המהלך מעיד על חוסר אמון בפיקוד העליון של המשטרה. אחד התסריטים האפשריים הוא הבאת קצין צה"ל בכיר לשמש בתפקיד, אך כמה מהקצינים הבכירים כבר הודיעו כי יפשטו את המדים ויסרבו לשרת תחת מפקד מצה"ל.

במשטרה חוששים כי מהלך מסוג זה יביא לגל גדול של עזיבות, גם בדרג הקצינים הבכירים, ובהם ניצבים שיתרעמו על כך שלא נבחרו למשרת השוטר מספר 1, וכן קצינים צעירים יותר שירגישו שמהלך שכזה עלול להוביל לחוסר אמון בשוטרים. "קצין מבחוץ שימונה למפכ"ל יביא לתסיסה מאוד גדולה במשטרה", אמר קצין בכיר לוואלה! חדשות. "אני בטוח שיהיה גל עזיבה בקרב ניצבים ותיקים ואפילו בדרג הניצבים היותר צעירים שמרגישים שלא מעריכים אותם".

עוד על המרוץ למפכ"לות:
פריינטי: עם השלדים שיש לי בארון יכולתי להיות מפכ"ל
אהרונוביץ': "פרישת מפקד או שניים לא תזרז מינוי המפכ"ל"
קריאות במשטרה להכריז על מפכ"ל חדש: "תם עידן דנינו"

אלוף גדי שמני אלוף פיקוד המרכז. דובר צה"ל
"לא בטוח עד כמה יוכל להתמודד עם האתגרים של המשטרה". אלוף גדי שמני/דובר צה"ל

במסגרת האפשרות של הבאת מפכ"ל מבחוץ, עומדים בפני השר אהרונוביץ' שני מועמדים מרכזיים: אלוף פיקוד המרכז לשעבר גדי שמני, ונציב שירותי הכבאות, שחר איילון. ההערכה היא שאם יחליט השר למנות את איילון לתפקיד, המהלך לא יוביל לטלטלה גדולה במערכת. איילון, ניצב משטרה בדימוס, הוא אחד המועמדים שהפסידו בסיבוב הקודם למפכ"ל הנוכחי יוחנן דנינו.

"אם איילון ימונה, הזעזוע יהיה קטן יותר", הסביר קצין אחר. "הוא 'אחד משלנו', ולכן סביר שהקצינים האחרים יישרו קו איתו. אבל אם יביאו קצין צה"ל, המהלך יגרום לעזיבה גדולה מתוך שורות המשטרה, ולא בטוח עד כמה קצין צה"ל יוכל להתמודד עם האתגרים של המשטרה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

אהרונוביץ': "נחרץ להביא רוח אחרת למשטרה"

אחרי פרישתם של שניים מהמועמדים המובילים לתפקיד מתוך המשטרה, מפקד מחוז המרכז ברונו שטיין ומפקד מחוז ירושלים יוסי פריינטי, נותרו שלושה מועמדים עיקריים בארגון. האחד, מפקד מחוז תל אביב ניצב בנצי סאו. סאו הוא הניצב הוותיק ביותר במשטרה, אולם שורה של ליקויים בעת כהונותיו פגעו באפשרות שהוא יתמנה לתפקיד. מועמד נוסף הוא מפקד מחוז הדרום ניצב יורם הלוי, והמועד השלישי, אם כי הפחות סביר, הוא סגנו של דנינו, ניצב ניסים מור.

כבר בשבוע שעבר עלו השערות על כך שאהרונוביץ' שוקל למנות מועמד חיצוני לתפקיד המפכ"ל. אתמול הוא דיבר במהלך ביקור במטה הארצי של המשטרה בירושלים ואמר: "התופעות בצמרת המשטרה מטרידות אותי, ואני נחרץ להתמודד איתן ולהביא רוח אחרת וראויה למשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully