וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בצמרת המשטרה: ניצב ברונו שטיין הודיע על פרישה

פרסום ראשון: מפקד מחוז המרכז, מהמובילים במרוץ למפכ"לות, "יקדיש זמן למשפחתו וללימודים". מוקדם יותר התפרסמו תמונותיו במסיבת הפרקליט החשוד רונאל פישר: "ההחלטה התקבלה קודם לכן"

ניצב ברונו שטיין ממונה למפקד מחוז מרכז, מאי 2013. טלי מאייר
שטיין/טלי מאייר

"הבולדוזר" תולה את המדים: מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב ברונו שטיין, הודיע על פרישתו מהמשטרה - כך נודע היום (רביעי) לוואלה! חדשות. שטיין, שהיה מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה במקומו של יוחנן דנינו, הודיע על פרישתו כבר לפני כמה שבועות ולמקורביו סיפר כי ההחלטה נבעה מרצונו לפנות זמן למשפחתו וללימודים אקדמיים.

ביממה האחרונה פורסמו תמונות של שטיין במסיבת גיוס של בתו של עו"ד רונאל פישר, הפרקליט החשוד שניצל את קשריו בצמרת המשטרה כדי לקבל מידע פנימי מתוך חקירות רגישות על מנת לשווק את משרדו ללקוחות נבחרים. שטיין אישר כי השתתף באירוע של פישר.

התמונות עוררו סערה במשטרה, אולם כיוון שההחלטה לפרוש מהמשטרה התקבלה עוד קודם לכן, הסבירו מקורביו כי הדבר חסר משמעות. עוד סיפרו המקורבים כי השניים הם חברים טובים ועל כן אין פסול בכך שמחוץ למסגרת העבודה בילו סביב אותו שולחן. מנגד, קצינים במשטרה טענו כי נחצה "קו אדום" במעשה.

ידיעות נוספות בנושא:
המועמדים לתפקיד המפכ"ל הבטיחו: "המרוץ יהיה נקי"
היום שאחרי יוחנן דנינו: מי יהיה המפכ"ל הבא?
שוטרי להב 433 ידווחו על קשריהם עם "גורמי חוץ"

מדובר המשטרה נמסר בתגובה: "ניצב ברונו שטיין פנה בתחילת חודש אוגוסט האחרון לשר לביטחון הפנים ולמפכ"ל והודיע על כוונתו לפרוש ממשטרת ישראל. הבוקר, בהודעה שתוכננה מראש, הודיע ניצב שטיין לחברי סגל הפיקוד הכללי (ספ"כ) של מחוז מרכז על כוונתו לפרוש בעוד מספר חודשים משירות ממושך במשטרת ישראל".

"בהמשך לפרסום הבוקר, נבהיר כי ניצב שטיין אינו מעורב ושמו אינו נקשר בשום היבט לפרשת עו"ד פישר", עוד נמסר, "ניצב שטיין לא הסתיר מעולם את היכרותו רבת השנים עם עו"ד פישר, ואין בהיכרות זו, כמו שאין בעצם שהייתו במסיבה בביתו היבט משמעתי כלשהו. כל ניסיון אחר לפרש את המציאות חוטא לאמת ומסלף אותה".

שטיין, בן 53, נשוי ואב לשלושה ילדים, הועלה לדרגת ניצב ב-2011 ומונה אז לפקד על אגף התנועה של המשטרה. בתפקיד זה הוא הנהיג נוהל של העדפת אכיפה איכותית על פני אכיפה כמותית בעבירות תנועה, כדי להילחם באופן אפקטיבי יותר בקטל בכבישים. בזמן כהונתו באגף חלה ירידה משמעותית במניין ההרוגים בתאונות הדרכים.

במאי 2013 מונה שטיין למפקד מחוז המרכז. "אם אתה רוצה שוטר פר אקסלנס, ברונו הוא האיש", אמרו עליו לאחרונה במחוז. "הוא התחיל את הדרך מלמטה, כבלש במחוז המרכז, היה מפקד תחנת אילת, ושימש בתפקידים מאוד מסובכים במשטרת ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully