וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרי להב 433 ידווחו על קשריהם עם "גורמי חוץ"

10.9.2014 / 5:19

מלקחי פרשת פישר: מפקד היחידה הארצית למלחמה בשחיתות אסר על פגישות של שוטריו עם עורכי דין ועיתונאים במשרדים, והורה לפקודיו למסור מידע על קשרים שעלולים להעמידם בניגוד עניינים

טקס מינוי מפקד להב 433 רוני ריטמן במעמד השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. אוגוסט. דרור עינב
ניצב רוני ריטמן/דרור עינב

לוואלה! חדשות נודע כי אחת מההחלטות הראשונות של ראש יחידת החקירות להב 433 החדש, ניצב רוני ריטמן, היא לצמצם את המגע של פקודיו עם "גורמים מן החוץ", בהם עורכי דין ועיתונאים שעמם הם מצויים בקשר חברי. זאת, בשל הרגישות הרבה של תפקיד היחידה, שעוסקת במאבק בשחיתות ובפשע המאורגן בישראל. במסגרת ההחלטה אסר ריטמן על פגישות עם גורמים לא מורשים במשרדי היחידה, ודרש מפקודיו לדווח על קשרים שעלולים להעמידם בניגוד עניינים בעת ניהול החקירות השונות.

ההחלטה באה על רקע חשיפת פרשת רונאל פישר, עורך הדין שנחשד כי הציע ליו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, אלון חסן, לשחד בעזרתו קצינים בכירים במשטרה. במסגרת הפרשה, עלה שמו של קצין מהיחידה הכלכלית בלהב 433, שעמד בקשרים הדוקים עם פישר ונחשד שהדליף לו על מעצרו של חסן. עוד דווח כי השניים היו חברים כה קרובים עד שנסעו יחד לחופשות משותפות. הדבר הביא להסתבכותו של הקצין עם המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), שחקרה אותו בחודש יולי האחרון באזהרה.

עם זאת, ריטמן הבהיר כי מי שרוצה להיפגש עם עורכי דין או עיתונאים על רקע חברי רשאי לעשות כן, אך מחוץ למשרדים של להב 433 או בקפיטריה של המתחם. גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי ריטמן סומך על כל שוטר ושוטר ביחידה, אך על מנת שאף לא תהיה ולו מראית עין לניגוד עניינים, על הקצינים לדווח על כל קשר שעלול להיתפס כבעייתי.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
גבר בן 45 נורה באור עקיבא; מצבו קשה
מסתמן: הסדר טיעון ל"סוחר הסמים של הידוענים"
פיצוץ האופנוע בגדרה קשור להצתת מועדון ברמלה?

ההנחיה החדשה נוגעת גם לקציני משטרה בדימוס, שחלק מהם משמשים לאחר פרישתם כעורכי דין פרטיים. אלה נהגו להגיע למשרדי היחידה לעתים קרובים כחלק מן ההיכרות האישית עם שוטרי להב 433, שם "הרגישו בבית".

הארכת מעצר לרונאל פישר בבית משפט השלום בירושלים. נועם מושקוביץ
מפיקים לקחים. עו"ד רונאל פישר בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, לפני כחודשיים/נועם מושקוביץ

ריטמן מונה לתפקידו כראש להב 433 בחודש שעבר, לאחר שבמשך תקופה של חצי שנה, מאז התפטר ראש היחידה הקודם - ניצב בדימוס מנשה ארביב - פעלו חוקרי היחידה ללא מפקד. שני המועמדים הנוספים שהיו לתפקיד הנכסף ושלא נבחרו בסופו של דבר, היו ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), תת-ניצב אפרים ברכה ומפקד הימ"מ, תנ"צ ש'.

דובר אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, שאליו כפופה יחידת להב 433, רב-פקד יגאל הבשור, מסר בתגובה לדברים: "איננו מתייחסים לדיונים פנימיים בתוך היחידה".

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully