וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנהיג שמושך אש": כל השערוריות של אלון חסן

28.5.2014 / 0:10

מעצרו של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד במסגרת פרשת השחיתות מצטרף לשורה של הסתבכויות ששמו נקשר בהן. מתלונה על סחיטה באיומים, דרך רימון הלם ועד חילופי מהלומות עם השר כץ

צילום: שי מכלוף, דוד קורן, אתר 'ישראל היום', עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ושוב איתכם: מעצרו של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, אתמול (שלישי) במסגרת פרשת השחיתות בנמל, הוא רק חרוז נוסף בשרשרת של שערוריות והסתבכויות ששמו של "האיש החזק בנמל" נקשר בהן בשנים האחרונות.

חסן הגיע לנמל אשדוד לפני עשרים שנה ומאז דמותו מלווה את הנמל כמעט בכל החלטה. כמו אביו, אמיל חסן, גם הוא התחיל כ"עובד פשוט" בנמל, אך עם הזמן הצליח לסחוף אחריו את העובדים, שרובם מכנים אותו "אבא".

פרשת השחיתות בנמל אשדוד - כותרות נוספות:
חשד לשחיתות בנמל אשדוד: 15 בכירים נעצרו
הותר לפרסום: בין העצורים בנמל אשדוד - אלון חסן
פרשת השחיתות בנמל אשדוד: גבי אשכנזי העיד במשטרה

אלון חסן ועורך דינו בהארכת מעצר בבית המשפט בפתח תקווה בנוגע לפרשת שחיתות בנמל אשדוד. מאי 2014. דרור עינב
אלון חסן בבית המשפט, אתמול/דרור עינב

הפעם הראשונה שבה חסן נתקל בחוקרי המשטרה הייתה כאשר דניאל גדז, בעל חברת "דניאל מונים" לפריקת כלי רכב ואחסונם, הגיש נגדו תלונה בטענה שחסן סוחט אותו באיומים. המתלונן הלך לעולמו לאחר שבועיים, התיק נסגר מחוסר ראיות וחסן ניצל מכתב אישום.

לפני שנים אחדות נזרק רימון הלם לעבר ביתו של חסן ברובע ט"ו היוקרתי באשדוד. התיק נשאר פתוח לאחר שהמשטרה לא הצליחה לשים את ידה על האחראים למעשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"יא חתיכת הומו"

במקרים אחרים, עלה שמו של חסן לכותרות לאחר שהשתמש בביטויים קשים נגד מי שהעזו לתקוף אותו ולבקר את עבודתו. כך, למשל, כינה חסן לפני כחודשיים בחור צעיר שתקף אותו בעמוד הפייסבוק שלו בגין התבטאויותיו נגד השר ישראל כץ, "יא חתיכת הומו". חסן התנצל בפני הצעיר ימים אחדים לאחר מכן.

המאבק בין חסן לבין שר התחבורה עלה מדרגה בשנה האחרונה עקב רצונו של השר להקים נמל נוסף בעיר שיתחרה בנמל אשדוד. לפני כחודשיים לעג השר לחסן בעקבות השבתה נוספת של הנמל. "מה, אין כבר מספיק מקומות עבודה בשיפודיות ובחברות הקש?", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "אם זה יו"ר ועד שדואג לעובדים, אז צ'יצ'ולינה היא האמא תרזה. רק הרפורמה תשים לזה סוף".

שר התחבורה ישראל כץ  מכריז על תכנית המכרזים לפתיחת שני נמלים נוספים, יולי 2013. יואב דודקביץ'
מאבק תקשורתי. השר ישראל כץ/יואב דודקביץ'

חסן זעם והשיב: "כץ, קשה לי לקרוא לך שר כי אתה פשוט בדיחה מהלכת ובושה לממשלת ישראל. יש בה אנשים כמוך אתה חוסם ומוחק תגובות נגדך ומצייר תמונת קיר ורודה... אם היית שר אמין ומדויק זה היה עוזר לך בחיים אבל כרגיל אתה שקרן... אתה מציע לקרובי משפחה לעבוד בשיפודיה... אז תשמש דוגמא, תוותר על המשרד והמשכורת השמנה שלך (שדרך אגב אתה מקבל אותה מהדיבידנד שהנמל מפריש לממשלה) ותגיע לעבוד בשיפודיה. הרי אתה 'אלוף' בפתרונות לאחרים". לאחר המהלומות ההדדיות הגיש חסן תלונה במשטרה נגד השר בטענה להסתה, ואמר כי דבריו של השר גרמו לכך שקיבל איומים על חייו.

"אומן משא ומתן"

חבריו ומכריו של חסן טוענים שהוא "מנהיג פועלים מלידה". "מדובר באיש בעל כריזמה ומנהיגות סוחפת", אמר מקורב לחסן. "מדובר באיש שמאמין מאוד בדרכו, אינו חושש ממאבקים ציבוריים, אבל מצד שני מדובר באיש שמחשיבים אותו כאומן משא ומתן, ויכולים להעיד פקידי האוצר".

לדברי המקורב, "בניגוד לתדמית הקשוחה שנוצרה לו בשנים האחרונות, מדובר באיש פרגמטי שיודע להבדיל בין העיקר לטפל ותמיד חותר לפשרה. מה שעומד לנגד עיניו זה טובת העובדים שלו. הרבה ארגונים במשק היו רוצים שאיש כזה יעמוד בראש הוועד שלהם. אלון חסן לא עושה חשבון לאף אחד חוץ מעובדי הנמל ובגלל זה הוא מושך אש. המאבק שלו למען העובדים בא על חשבון הרבה אנשים פרטיים שרוצים לעשות כסף בנמל".

נמל אשדוד, 2008. AP
נמל אשדוד/AP

בשנים האחרונות צבר לעצמו חסן אויבים גם במישור הפוליטי וגם בקרב הציבור. "הפרשה הזאת לא מפתיעה אותי", הודה תושב אשדוד שמעורה במתרחש בנמל. "זה היה רק עניין של זמן עד שזה יקרה. מאוד יכול להיות שאם באמת הפרשה הזאת תפיל את חסן, הוא יפיל עמו כמה אנשים, בהם מנהלים בכירים בנמל. מדובר בדמות ססגונית, ובניגוד לרושם שנוצר, מדובר באדם פיקח ומתוחכם מאוד. אף אחד לא נשאר אדיש אליו ולכן יש לו המון אוהדים בעיר אשדוד, אבל הוא מייצר לעצמו גם המון איוביים.

"אפשר להציג את אלון חסן בשני אופנים: מצד אחד, הוא עושה רושם של איש כוחני, מאוד בטוח בעמו שלא יהסס לעשות הכול להשיג את המטרות שהוא הציב לעצמו. מאידך, הרבה פעמים אפשר לראות אותו כדמות חביבה אנושית ואכפתית. הוא מושך אליו המון אש בגלל האישיות שלו. מצד אחד הוא מייצג עובדים וביד השנייה הוא איש עסקים שחולש על מגוון תחומים בעיר אשדוד, עד שלפעמים נראה שידו בכל ויד כל בו".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully