וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: בין העצורים בנמל אשדוד - אלון חסן

27.5.2014 / 17:06

יו"ר ועד עובדי הנמל נעצר הבוקר יחד עם 15 חשודים נוספים במסגרת פרשת השחיתות. מעצרו הוארך בשבעה ימים. הוארך גם מעצרו של מנכ"ל הנמל לשעבר, יהושע (שוקי) סגיס

צילום: שי מכלוף, דוד קורן, אתר 'ישראל היום', עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

פרשת השחיתות בנמל אשדוד: יו"ר ועד עובדי הנמל, אלון חסן, הוא אחד מ-16 החשודים שנעצרו הבוקר בחשד לביצוע שורה של עבירות, בהן שוחד, סחיטה באיומים, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים - כך הותר אחר הצהריים (שלישי) לפרסום. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו בשבעה ימים. גם מעצרו של בעל חברה פרטית שפעלה בנמל הוארך בשבעה ימים.

עוד חדשות מהארץ:
הנוק אאוט של ריבלין לבן אליעזר במרוץ לנשיאות
עסקת טיעון: 15 חודשי מאסר לשלום דומרני
קשיש עיוור נשדד בבית שאן, התושבים תרמו את הסכום

בכך, נענה בית המשפט חלקית לבקשת המשטרה, שביקשה להאריך את מעצרם של השניים בעשרה ימים. בית המשפט נעתר גם לבקשת הסנגור של בעל החברה הפרטית, עו"ד ירום הלוי, ואסר לפרסם את שם החברה ושמו של הבעלים עד מחר בצהריים. הסנגור טען כי בשל היותו בעל חברה גדולה, פרסום שמו עשוי לגרום לו נזק. תחילה, דחה בית המשפט את הטענה והתיר לפרסם את שמו, אולם לבסוף נעתר לבקשת עו"ד הלוי ודחה את הפרסום כדי לאפשר לו לערער לבית המשפט המחוזי.

אלון חסן ועורך דינו בהארכת מעצר בבית המשפט בפתח תקווה בנוגע לפרשת שחיתות בנמל אשדוד. מאי 2014. דרור עינב
מעצרו הוארך בשבעה ימים. אלון חסן בבית המשפט, היום/דרור עינב

בהמשך, האריך בית המשפט גם את מעצרו של יהושע (שוקי) סגיס, מי שהיה עד לאחרונה מנכ"ל הנמל. מעצרו הוארך בהסכמה עד יום שישי, אז הוא יישלח למעצר בית בן חמישה ימים. יחד איתו הוארך מעצרו של מנהל בכיר בנמל אשדוד ששמו נאסר לפרסום לאחר שסנגורו טען כי שמו הטוב עשוי להיפגע. מעצרו של מנכ"ל חברה פרטית נוספת שפעלה בנמל הוארך עד יום שישי ובשעה זו מתקיים דיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של קרוב משפחתו של חסן המועסק בחברה שלישית שפעלה בנמל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בסך הכול נעצרו הבוקר 16 חשודים בתום חקירה סמויה שהתנהלה במשך כשנה. ארבעה מהחשודים ישוחררו ככל הנראה למעצר בית ולגבי החמישה האחרים טרם התקבלה החלטה אם לבקש את הארכת מעצרם.

מממצאי החקירה עלה חשד כי גורמים בנמל יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, זאת בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מאותן חברות. עוד עלה מהחקירה כי החשודים הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות, אשר ביקשו לפעול בנמל או לספק שירותים בנמל. זאת, על מנת להבטיח כי ישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו אנשי הנמל החשודים לקדם - גם כאשר היה בכך כדי לפגוע בהכנסות הנמל.

הבעלים של החברה הפרטית שפעלה בנמל אשדוד אשר נעצר במסגרת פרשת השחיתות. מאי 2014. דרור עינב
בעלי אחת החברות הפרטיות שמעצרו הוארך, היום בבית המשפט/דרור עינב

במהלך הדיון בהארכת המעצר גילה נציג המשטרה כי במהלך החקירה הסמויה הוציא בית המשפט צווים ואף נגבו עדויות. כמו כן, הציגה המשטרה חומר חקירה רב וכן דוח סודי על התקדמות החקירה. לשאלת אחד הסנגורים, השיב חוקר המשטרה כי הבסיס לחלק מהפרשה נבדק על ידי מבקר המדינה וממצאי הבדיקה פורסמו בדוח המבקר לשנת 2010.

השופט מיכאל קרשן קבע כי קיים חשד סביר ואף למעלה מכך הקושר את חסן למיוחס לו. הוא דחה את גרסתו של חסן לפיה מדובר בחקירה פוליטית ואמר: "לא מצאתי אחיזה לטענה זו בחומר שבפניי והאמור במסמך שהגיש בא כוח החשוד לעיוני אינו תומך בטענה האמורה אפילו לא באופן חלקי".

עו"ד בני כץ, המייצג את חסן, הבהיר כי מרשו מכחיש את כל החשדות המיוחסים לו. "הדברים האלה נבדקו לפני שנים וגם מדי יום", אמר. "הראיות נגדו יוכחו כלא כלום וימים יגידו שלא עשה דבר. אני מאמין שאחרי שהחקירה תתבצע, השחרור יהיה מיידי ולדעתי כבר בימים הקרובים".

נמל אשדוד, 2008. AP
נמל אשדוד/AP

הוא הביע שביעות רצון מהתנהלות החקירה כיוון שלדבריו כך תיבחן תלונה שהגיש חסן לפני כשנה, "תלונה שמשקפת עבירות חמורות שהתנהלו בנמל". לדבריו, מדובר בחשדות חמורים מאוד מגובים בראיות שהצגנו בפני מפכ"ל המשטרה והאחראים על החקירה והיום בזכות בית המשפט, החשדות האלו ייחקרו והחקירה הזו היא עניין חשוב. אנחנו מברכים ושמחים על כך".

"זאת אחת מפרשות השחיתות הגדולות שנחשפו בישראל", אמר גורם בכיר במשטרה בשיחה עם וואלה! חדשות. "מה שהתרחש בנמל אשדוד זה דבר בלתי יאומן. דברים התנהלו בנמל כאילו זה היה גוף פרטי של שורת בעלי עניין. בעלי חברות ואנשים פרטיים נדרשו לעבוד עם החברה הפרטית, אחרת הם לא היו מקבלים שירות מהנמל כמו פריקה או העמסה של סחורות".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully