וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוק אאוט של ריבלין לבן אליעזר במרוץ לנשיאות

27.5.2014 / 14:22

עם הגשת רשימות ששת המועמדים לנשיאות המדינה ליו"ר הכנסת, וואלה! חדשות ערכה השוואה בין שני המועמדים המובילים בנוכחות, בחקיקה ובהוצאות. אז מה עשו השניים למען הציבור? צפו במהדורה

מערכת וואלה!

בנימין בן אליעזר וראובן ריבלין הם שניהם חברי כנסת ותיקים, לשניהם קריירה פוליטית מפוארת, ושניהם נחשבים מועמדים מובילים לזכות בתפקיד נשיא המדינה. אבל מה הם עשו בכנסת למען הציבור חוץ מקידום מועמדותם לתפקיד היוקרתי? עם הגשת רשימות המועמדים לנשיאות, וואלה! חדשות השוותה בין שני חברי הכנסת הנחשבים לבעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לעלות לסיבוב השני ולהיבחר לתפקיד.

עוד על המרוץ לנשיאות:
המועמדים לנשיאות הגישו חתימות ליו"ר הכנסת
מפת סיכויי המועמדים במרוץ לנשיאות
"לאחד את העם"? התרגילים המלוכלכים במרוץ לנשיאות

ההשוואה התמקדה בעיקר בכהונה הנוכחית משתי סיבות: ראשית, בכהונה הקודמת שימש ריבלין יו"ר הכנסת ואילו בן אליעזר שימש במרבית הקדנציה שר, כך שלא הוגן לבדוק את פעילותם כמחוקקים באותה התקופה. שנית, מאז תחילת הכהונה הנוכחית ברור כי שני הפוליטיקאים מתמודדים לתפקיד, ולכן יש היגיון לבדוק אם בשנה האחרונה, שבה קידמו את מועמדותם לתפקיד הנשיא מעמדה של חברי כנסת "פשוטים" ללא כל תואר או תפקיד רשמי, הם גם פעלו למען הציבור כפרלמנטרים, ולא השקיעו את זמנם רק בקידום עצמי ובשיחות שכנוע במזנון הח"כים.

בכל הנוגע לנוכחות במשכן, לריבלין יתרון בולט על פני בן אליעזר: הוא מדורג במקום ה-17 מבין חברי הכנסת במדד שעות העבודה הממוצעות בתוך משכן הכנסת, בממוצע של 17.9 שעות בשבוע. בן אליעזר נמצא בתחתית הרשימה, במקום ה-88 והלא מחמיא, בממוצע של 10.7 שעות בשבוע, על פי נתוני אתר "כנסת פתוחה". חבר הכנסת שנוכח הכי מעט במשכן הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, בממוצע של 4.3 שעות בשבוע בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה עם עשו בשבילנו? בן אליעזר וריבלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד המרכיבים החשובים ביותר בעבודה פרלמנטרית יעילה היא השתתפות בדיוני הוועדות. ריבלין נחשב אחד מחברי הכנסת המצטיינים בתום הזה, והוא הגיע למקום החמישי לאחר שהשתתף ב-17.3 ישיבות של ועדות הכנסת בממוצע בכל חודש. מנתוני אתר "כנסת פתוחה" עולה כי בן אליעזר מגיע למקום האחרון בכנסת מכל 120 החברים, אחרי שהשתתף במספר זניח של 0.38 ישיבות בחודש בלבד, אפילו פחות מראש הממשלה נתניהו. למען ההגינות יש לציין כי בן אליעזר הוא חבר אך ורק בוועדת החוץ והביטחון, שפעילותה שותקה למשך חצי שנה, אך עם זאת, מפרלמנטר חרוץ היה מצופה שיפעל בוועדות נוספות ובנושאים נוספים, ובכל מקרה גם השיתוק בפעילות הוועדה לא היה אמור להביא אותו למקום האחרון בנוכחות, כשם שחברים אחרים בוועדת החוץ והביטחון מדורגים הרבה לפניו ברשימה.

החקיקה נחשבת לאבן היסוד של העבודה במשכן. שני חברי הכנסת לא הבריקו מהבחינה הזו בשנה האחרונה. ריבלין הגיש 40 הצעות חוק, מספר נמוך הממקם אותו במקום ה-68 מבין חברי הכנסת. מתוכן עברו שמונה הצעות בקריאה טרומית, אולם שום הצעה לא עברה את הקריאה הראשונה. בן אליעזר בלט אפילו פחות: הוא הגיש 21 הצעות חוק בלבד, שמיקמו אותו במקום ה-82, 13 מקומות בלבד מהסוף – אם לא סופרים את השרים וסגני השרים שלא חותמים על הצעות חוק. מתוך הצעות אלה, רק ארבע עברו את הקריאה הטרומית ושום הצעה לא עברה את הקריאה הראשונה. לשם השוואה, דב חנין מחד"ש, הנחשב לשיאן החקיקה בכנסת הנוכחית, כבר העביר 351 הצעות חוק בקריאה טרומית, כך שמהבחינה הזו שניהם נמצאים הרחק מאחור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ההצבעה על חוק שירות לאומי אזרחי בכנסת, מרץ 2014. יואב דודקביץ'
ריבלין מצטיין בהצבעות, בן אליעזר במקום ב-65. מליאת הכנסת/יואב דודקביץ'

במדד ההשתתפות בהצבעות בכנסת, ריבלין הפגין גם בכך הצטיינות והגיע למקום השביעי בין חברי הכנסת, לאחר שהשתתף ב-860 הצבעות במליאת הכנסת. בן אליעזר נמצא 58 מקומות אחריו, במקום ה-65, לאחר שהשתתף ב-257 הצבעות בלבד, על פי אתר "כנסת פתוחה".

התחום האחרון שנבדק הוא ההוצאות מתקציב הקשר עם הבוחר. לחברי הכנסת הזכות לנצל את התקציב המגיע להם על פי חוק, וככל הידוע שני המועמדים לא עברו על התקציב המותר או על הסעיפים שבגינם מותר להשתמש בכסף. עם זאת, מעניין לשים לב לדפוסי ההוצאה של השניים, כפי שמופיעים באתר הרשמי של הכנסת: ב-2013 הוציא בן אליעזר 48,445 שקל מהתקציב, ועם הרכישות שלו ניתן למנות שלושה טלפונים ניידים ביותר מ-10,000 שקל. ריבלין הוציא פחות ממחצית מהסכום, 20,193 שקל בסך הכול. ב-2012 הוציא בן אליעזר 40,527 שקל, ואילו ריבלין 9,932 שקל. ב-2011 הנתונים כמעט זהים: בן אליעזר הוציא 42,305 שקל, ואילו ריבלין הוציא 9,037. רק ב-2010, השנה שבה החלו לערוך תיעוד דיגיטלי של ההוצאות, עקף ריבלין את בן אליעזר והוציא 9,326 שקל לעומת 3,445.

מלשכתו של ח"כ בן אליעזר נמסר בתגובה: "במשך 60 השנה האחרונות ח"כ בן אליעזר פועל בשליחות מדינת ישראל, 30 שנה כלוחם ומפקד בצה"ל ובשלושים השנים האחרונות מילא ח"כ בן אליעזר תפקידים רבים בכנסת ובממשלות ישראל, שר ביטחון, שר אנרגיה ועוד, ובהם רשם הישגים רבים ותרם רבות למדינת ישראל ויחסי החוץ שלה, פעילות הנמשכת גם היום. זאת לצד מעורבותו בדיוני ועדת החוץ והביטחון, שבמושב הנוכחי אף ניהל חלק מישיבותיה, והוא תורם לפעילותה מניסיונו העשיר".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

עוד במהדורה:

המשטרה: "פרשת שחיתות מהגבוהות ביותר ישראל". עובדי נמל אשדוד מספרים על אווירה קשה לאחר מעצרם של 15 בעלי תפקידים בכירים בנמל בחשד לעבירות של סחיטה באיומים, שוחד, מרמה והפרת אמונים. הבכירים נעצרו הבוקר, אחרי שנה של חקירה סמויה. בין הנחקרים בפרשה גם בכיר בספורט ואיש עסקים. עובדי הנמל טוענים כי המעצרים נעשו על רק המאבק של ועד העובדים נגד הקמת נמל פרטי. "אין לנו יועצי תקשורת ומשרדי פרסום כדי שיראו את הצד שלנו.." אמר אחד העובדים לכתב וואלה! בדרום, יניר יגנה.

הרזומה הבעייתי של המנג'ר החדש של הפועל תל אביב: הוא תפס לאיציק זוהר את הביצים, התעמת עם ג'ון הארטסון, הורשע בתקיפה וסיפק פנתיאון של אמירות בעייתיות. מהדורת וואלה! מזכירה לכם את כל האירועים השנויים במחלוקת בעברו של ברקוביץ'.

מבקר הספרות והשירה מנחם בן מנתח את שיריו החדשים של עמיר בניון: אחרי שהזדהה עם כמיהתו של גרגמל לאכילת דרדסים וירד על קישקשתא הקוצני, עמיר בניון מוסיף את מרקו ליצירותיו האחרונות. בזמן שרבים מרימים גבה על בחירתו לכתוב שירים על דמויות מעולם הילדים, מנחם בן הקשיב בתשומת לב, ניתח את הליריקה ודווקא יצא מוקסם.

התחזית: הלילה בהיר וחם, מחר בשעות הבוקר יתקרר. קיים סיכוי לאובך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully