וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיש עיוור נשדד בבית שאן, התושבים תרמו את הסכום

אחיקם משה דוד

27.5.2014 / 16:45

בשוד בחנות שבבעלות יוסף דהן בן ה-90 נגנבו 700 שקלים והוא נחבל. מאז פחד לשוב לעבוד, אך פוסט שפרסמה נכדתו גרם לתושבי העיר לפעול. "הגוף עוד כואב אבל הנפש התאוששה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אוהב את תושבי בית שאן. יוסף דהן/מערכת וואלה, צילום מסך

קשיש עיוור בן 90 נשדד שלשום (ראשון) בחנות שבבעלותו בבית שאן. הקשיש, יוסף דהן, סבל מחבלות ופחד לפתוח שוב את החנות הוותיקה שלו לאחר השוד, אבל יוזמה מרגשת של תושבי העיר החזירה לו במהרה את הביטחון.

לדהן יש חנות לכלי נדוניה ב"מרכז העגול" של בית שאן, ששם נמצאים סוחרים ותיקים שהחזיקו בעבר בחנויות בעיר העתיקה. למרות גילו ועיוורונו הוא ממשיך להגיע בכל יום לחנות. דהן ותיק ומוכר בעיר הקטנה, והדבר האחרון שציפה לו בעיר המשפחתית הוא שוד. ביום ראשון, כבכל יום, פתח דהן החנות שלו. כעבור שעות אחדות נכנסו שני צעירים לחנות וביקשו מוצרים לתינוקות.

עוד בוואלה! חדשות:
"העבירות בנמל - שחיתות ברמה הגבוהה ביותר"
העבר הנאצי של אאודי נחשף: אחראית למות אלפים
הנוק אאוט של ריבלין לבן אליעזר במרוץ לנשיאות

"נתתי לאחד מהם שמיכה לתינוק והוא הוציא לי שטר של 200 שקלים", סיפר אתמול דהן. "החזרתי לו עודף אבל הוא ביקש לראות שוב את השטר של ה-200, כשהוצאתי את הכסף מהכיס הוא התנפל עליי, גנב ממני את כל הכסף שהיה לי והכה אותי". השודדים גנבו 700 שקלים וגרמו לדהן חבלות. הוא יצא אל מחוץ לחנות, נסער וסובל מכאבים, ושם סיפרו לו סוחרים אחרים שזהו השוד השני בתקופה האחרונה שעשו שני הצעירים הלא מוכרים באותה השיטה.

"איפה הערכים והכבוד?"

דהן צעד בקושי לתחנת המשטרה הסמוכה, אולם בדרכו לשם נפל ונחבל, ואז הגיעו שני קרובי משפחה לקחת אותו הביתה. "לאבא כאב הגוף אבל הלב כאב לו עוד יותר", סיפרה בתו, שמחה אזולאי. "הוא לא האמין שבבית שאן הקטנה דבר כזה יקרה". ביום שלמחרת פתח את החנות לשעתיים בלבד וסגר אותה מוקדם, כשהוא עדיין מפוחד מהשוד. נכדתו ליאת כתבה פוסט כואב על השוד של סבה בפורום בית שאן לחדשות מקומיות.

"בית שאן הידרדרה כמה רמות קדימה. אתמול שדדו את סבא שלי שני צעירים בחנות שלו במרכז העגול, אדם קשיש ועיוור בן 90. סבא שלי נפל לרצפה ונחבל, והצעירים שדדו ממנו 700 שקל על ידי איומים והפחדות", כתבה הנכדה. "איפה הערכים והכבוד? למה בן אדם בגיל כזה צריך לעבור דבר כזה? למעט הצרות שכידוע מגיעות יד ביד עם הגיל, עכשיו מבוגרים נאלצים להתמודד עם איומים ועם הפחדות. מלבד הכסף שנלקח - הפגיעה בכבוד, בנפש ובביטחון האישי היא בלתי הפיכה, בייחוד בגיל הזה".

הפוסט הכואב של הנכדה עורר מיד תגובות, ותושבת העיר שרי מרדכי החליטה לעשות מעשה כדי להוכיח לקשיש שתושבי בית שאן אתו, אוהבים אותו ומחזקים אותו. "באמת שנשבר לי הלב, כששמעתי על שני הנערים שהכו אדם עיוור בן 90 בעיר שלנו. כמה העולם הערכי שלהם צריך להיות מקולקל ושבור כדי שהם יגיעו למצב כזה", כתבה מרדכי בתגובה לפוסט. "אבל זה לא אנחנו! ואסור שהרוע הזה ינצח. נכון שזה לא ישנה את המעשה המכוער, אבל בואו נאסוף כולנו יחד את הסכום שנגנב ממנו ונראה לו שאף שפגעו בו בצורה גסה - הוא לא לבד וכולנו אתו".

ההצעה לאסוף את הכסף לקשיש התקבלה בהתלהבות, ובתוך שעות ספורות אספו חברי הפורום ותושבי העיר את הכסף, מסרו אותו לבתו של דהן, כשבפיהם בקשה לאביה: "תגידי לו שאנחנו אוהבים אותו ונשמור עליו. אנחנו רוצים שהוא יפתח את החנות". כמה תושבים שהגיעו לחנות וראו שהיא סגורה לאחר שנים רבות של פעילות, החליטו שמעתה יקנו בחנות של דהן - אם רק יפתח אותה שוב.

אזולאי הנרגשת הגיעה לבית אביה אמש כשהכסף בידיה. כשסיפרה לו על ההתגייסות של התושבים ועל בקשתם שלא יפחד - הוא דמע בהתרגשות. "אני לא יודע מה לומר", סיפר אמש, "אני אוהב כל כך את תושבי בית שאן, אני קשור לעיר הזאת ואני מקווה שעכשיו אפתח את החנות ולא אפחד יותר. אני רוצה להגיד תודה לכל התושבים המקסימים של בית שאן". גם הבת שמחה הייתה נרגשת מהערבות ההדדית יוצאת הדופן: "זאת בית שאן האמיתית, עיר נפלאה שהתושבים בה הם כמו משפחה אחת גדולה. אבא חזר היום לחנות ואני מקווה שהוא ישאיר אותה פתוחה כל היום ולא יפחד. הגוף שלו עדיין כואב מהחבלות אבל הנפש שלו לפחות התאוששה קצת".

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully